Xbox zakladá tím na uchovanie starých hier a aj kompatibilitu hier do budúcnosti |
V Xboxe sa vracajú späť k spätnej kompatibilite, ale prečo? Plánujú prechod na nové čipy?
To, čo začal Phil Spencer, teraz prešlo na plecia Sarah Bond, ktorá je prezidentkou Xboxu a tá rovnako bude tlačiť na spätnú kompatibilitu, ale aj forward kompatibilitu s budúcimi generáciami konzol. Bolo to súčasťou jej mailu zamestnancom, ktorý začala nasledovne:
"Je to už takmer šesť mesiacov, čo sme sa spojili ako organizácia (s Activisionom a Blizzardom). Naše spoločné úspechy za tento časový úsek sú obrovské. Všetci by mali byť nesmierne hrdí na to, čo sme dosiahli, a mali by sa tešiť na ďalšie príležitosti. Plnou parou teraz pokračujeme v práci na našej novej generácii hardvéru, pričom sa zameriavame na dosiahnutie najväčšieho technologického skoku za celú generáciu.."
To už dávnejšie hovorila, kde chcú v ďalšej generácii priniesť najväčší skok. Zatiaľ je otázne, ako to presne myslia. Nehovoria totiž priamo o výkone. Pridala aj poznámku k aktuálnemu Diablu v Game Passe, kde ho hráva najviac hráčov:
„Medzitým integrujeme tituly Activision Blizzard King do našich služieb – uviedli sme Diablo IV do Game Passu a Xbox sa rýchlo stal platformou číslo 1 pre hráčov Diabla 4. Pridali sme integráciu s Battle.netom, a to všetko počas vydania CoD: Warzone Mobile a príprav na nadchádzajúci Hellblade II, Avowed a Indiana Jones and the Great Circle "
Ale čo je nové, dodáva vytvorenie spomínaného tímu:
„Vytvorili sme nový tím, ktorý sa venuje uchovávaniu hier, čo je dôležité pre nás všetkých v Xboxe a pre samotný priemysel. Staviame na našej silnej histórii poskytovania spätnej kompatibility našim hráčom a naďalej sme odhodlaní prinášať úžasnú knižnicu hier pre Xbox, aby si ju mohli vychutnať budúce generácie hráčov.“
Toto je trochu zvláštne. Čo potrebujú ešte zo spätnej kompatibility alebo čo chcú robiť pre ďalšiu generáciu? Spolu s tým, že plánujú technologický skok, to znie akoby chceli odísť od AMD k niečomu inému a možno preto by staré hry potrebovali preportovať. Už sme počuli, že s AMD ešte nemajú zmluvu. Nevieme, ako je to teraz, ale pre nich by dával zmysel aj ARM a Nvidia, keďže by chceli aj handheld, ale Microsoft má teraz miliardové zmluvy s Intelom na nové čipy. Uvidíme, ako to nakoniec skončí.
Nakoniec ešte Sarah dodala:
„V čase, keď sa rast herného priemyslu spomaľuje, náš biznis pokračuje v raste,“ poznamenala a zdôraznila schopnosť Microsoftu diverzifikovať.
Diverzifikácia je to, čím sa Microsoft odlišuje od ostatných firiem a napríklad aj od Apple, ktoré s akciami klesá, zatiaľ čo Microsoft stúpa. Pre zaujímavosť, Xbox je teraz v Microsofte väčší ako Windows. Aj keď to neznamená, že to budú mať jednoduché.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 94
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 110
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Aké hry prídu v máji? 51
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78 zobraziť viac článkov >