Nvidia ukázala neurálne modely materiálov, ktoré zvyšujú rýchlosť renderigu 12x až 24x |
Nvidia práve zverejnila svoj výskum v neurálnom prepočte materiálov.
Nvidia vo svojich technológiách napreduje a to ako hardvérových, tak softvérových a jednu z ďalších noviniek budú Neural Materials Models. Sú to neurálne modely materiálov, ktoré nahradia shardery, pričom AI to celé vie spracovať 12x až 24x rýchlejšie ako štandardný rendering.
Znamená to, že odlesky a vzhľady materiálov nemusela pracne prepočítavať grafika, ale boli by na to AI funkcie. Výrazne by to zrýchlilo rendering a aj odťažilo grafiku.
Mohlo by to pekne urýchliť aj spracovanie scén aj v hrách, ale je to stále len výskum a nevieme, či to Nvidia niekedy aplikuje, aj do softvéru respektíve rovno do DLSS. Prípadne, ak nie Nvidia, tak teraz po zverejnení výskumu, už môže ísť týmto smerom aj niekto iný.
Podrobne to rozpísali na svojej research stránke.
Zároveň ukázali fVDB projekt, ktorý je zameraný na generatívnej fyzickú umelú inteligenciu s priestorovou inteligenciou. Je to trochu mimo hier, ale možno raz nám takto naučená AI vytvorí celé mesto do hry, alebo pretvorí pretekársku trať do 3D.
Popritom ukázali aj SuperPADL, systém na fyzikálne simulovaných modelov pohybu ľudí v reálnom čase a to aj s jazykovými rozkazmi, vďaka ktorým aj amatér môže vytvoriť animácie aké potrebuje.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Sam Altman z OpenAI hovorí, že jeden príkaz v ChatGPT spotrebuje pätnástinu čajove 38
- The Witcher 3 by mal dostať nové DLC 65
- Článok: Nintendo Switch 2 57
- RECENZIA: Mario Kart World 106
- Harry Potter seriál už obsadil Malfoyovcov 38
- Nové mega zľavy spustené 37
- Článok: Dnes by Dead Space nedostal zelenú - vydavatelia sa boja riskovať 17
- RECENZIA: The Alters 26
- MindsEye podľa očakávaní kvalitou neohúrilo 73
- PlayStation Plus Premium a Extra predstavilo júnové hry 17 zobraziť viac článkov >