Gamescom 2024: Hela bude dobrodružstvom malej myšky vo veľkom svete |
Autori Unravel pripravujú ďalší čarovný titul inšpirovaný severským folklórom s magickou hlavnou postavou.
Spomínate si na Unravel? Séria, ktorá zaujala už na prvý pohľad tým, ako krásne vyzerala. Bol to krásne melancholický zážitok o drobnej a bezbrannej postavičke vo veľkom a nebezpečnom svete, ktorým ste ju museli previesť. Martin Sahlin navrhol niečo naozaj unikátne a zdá sa, že mu takáto tvorba stále chutí, čo dokazuje aj hrou Hela, ktorú so svojím štúdiom predviedol na Gamescome. My sme sa moli pozrieť na demo a zároveň aj porozprávať s vývojármi. Teraz je to však úplne iný zážitok ako v Unravel. Nielenže to je 3D hra, ale skôr sandbox, ktorý budete skúmať vlastným tempom.
V hre Hela sa z vás stane drobná myška, ktorá sa snaží pomôcť starej čarodejnici. Tá bola v tejto krajine odjakživa a každému pomáhala. Teraz však ona potrebuje pomoc a vy sa tak s myškou musíte vydávať do sveta, aby ste pre ňu našli liek. V zásade tak budete behať po svete, zbierať mágiu, zabávať sa a občas možno aj vystrájať nejakú neplechu. Hra je inšpirovaná severským folklórom, ale je tam aj dosť z rozprávok, prírody a rôznych iných zdrojov inšpirácií. V zásade autori vytvorili tento príbeh ako nejakú zámienku k tomu, aby ste sa zabávali v tomto veľkom (na myšacie pomery) pieskovisku.
Vyliečenie čarodejnice je vašim konečným cieľom, ale v priebehu hry budete plniť aj rôzne želania, teda vlastne úlohy, aby ste plnili dobré skutky. Príbeh nebude veľmi filmový a celkovo ho autori nechcú rozprávať nejakými prestrihovými scénami a podobne. Chcú ho rozprávať cez emócie, náladu, hudbu, atmosféru a svet ako taký. Môže byť smutný, keď sa stane niečo smutné. Môže byť zábavný, keď hráte s niekým, jeho myšku zavriete mikrovlnky a pustíte. Autori chcú odmeňovať zvedavosť, či už vo forme skúmania rôznych zákutí, alebo aj vo forme kreatívnych riešení. Nebudú vám hovoriť, čo máte robiť. Naozaj môžete robiť aj vyššie spomínanú neplechu. Alebo sami si vymyslíte niečo iné, možností je tu kopa.
Myšky sa po svete presúvajú nielen behaním a skákaním, ale aj používaním magických laniek, o ktoré sa vedia zavesiť, hojdať sa na nich a podobne. Možností pohybu je tu naozaj veľa. Niekedy ich ale musíte naozaj kreatívne využiť na to, aby ste sa dostali všade, kam potrebujete. Hra podporuje kooperáciu pre 4 hráčov, pričom je to drop-in/drop-out kooperácia. Kedykoľvek sa tak k vám môže spoluhráč pripojiť a kedykoľvek odpojiť. Pri riešení hádaniek a prekonávaní prekážok si môžete pomáhať, ale zvládne ich aj samotný hráč vďaka možnosti vytvoriť si akéhosi ducha svojej postavy v nejakej polohe, napríklad, keď niečo drží. Autori sa budú snažiť hráčov motivovať, aby na mape pracovali spolu, ale pokojne sa každý z vás môže rozbehnúť úplne iným smerom a robiť úplne iné veci a spoločne prispieť k splneniu úloh aj takto.
Autori na hre robia asi rok a pol a v zásade jej vývoj nie je až tak ďaleko, ale vyzerá veľmi dobre. Podľa dema by som tipoval, že možno o pár mesiacov už vychádza, ale autori tvrdia, že je pred nimi ešte kopa práce. Ale toto im dodáva dôveru v samotný koncept a hru ako takú. Hela beží na Unreal Engine a autorom to rozviazalo ruky, aby sa sústredili na to dôležité, hru samotnú a obsah. Technológie nemusia z veľkej časti riešiť a iba ak je to nutné, tak si niekde vytvárajú vlastné custom riešenia. Navyše hra vyzerá naozaj veľmi pekne. Bohužiaľ, opäť veľmi neviem zhodnotiť zvuk, keďže sa strácal v hluku z okolitých stánkov s inými hrami.
Pri filmoch vidíte, keď sa všetci bavili na ich tvorbe. Pretaví sa to do toho, že vy sa bavíte pri sledovaní. Pri hrách to je podobné. Je tu nielen skúsený tím, ale aj rozšírený o nových členov s novými nápadmi. Cieľom bolo vytvoriť nielen dobrý, inkluzívny a talentovaný tím, ale aj tím, ktorý sa pri tvorbe hry spoločne baví. A z dema môžem povedať, že zábavu nám ponúkne aj samotné hra. Už si len zostáva počkať na to, kedy Hela vlastne vyjde a ako ten svoj netradičný sandbox naplní obsahom, ktorý vás bude hnať dopredu. Možnosti sú ale už teraz široké a často je len na vás, ako ich využijete.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: God of War: Ragnarok 68
- Čo aktuálne Ubisoft opravuje na Assassin's Creed Shadows? 141
- Diablo 4: Vessel Of Hatred boduje v recenziách 72
- Filmová recenzia - Joker 2 65
- Silent Hill 2 remake dostal recenzie, končí pekne 86
- RECENZIA: Disney Epic Mickey: Rebrushed 8
- Game Pass predstavil svoje nové tituly 56
- Horizon Zero Dawn: Complete Edition bolo stiahnuté z PC obchodov 106
- Nixxes štúdio pripravuje remastre PlayStation hier 107
- RECENZIA: Silent Hill 2 72 zobraziť viac článkov >
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Knights Peak, MY.GAMES / Windup Games Štýl: Akcia / Logická | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|