Ako je to s výkonom grafiky v PS5 Pro verzii konzoly? Má 33TFlops? |
Síce sa doteraz hovorilo o PS5 Pro ako o 33Tflops konzole, ale nie je to tak.
Síce sa doteraz hovorilo o PS5 Pro ako o 33Tflops konzole, ale nie je to tak. Respektíve Sony to tak neuvádza. Totiž pôvodne sa myslelo, že čip bude RDNA3 čip, kde už je dual issue funkcia a výkon sa tak uvádza dvojnásobný. V návode na PS5 Pro však je rovno uvedené, že výkon je 16.7Tflops bez násobenia výkonu, a teda buď tam je RDNA2, alebo len chceli naznačiť reálny výkon. Nakoniec dual issue sa v hrách nepoužíva.
Čo je zaujímavé, Sony v návode neuvádza ani taktovanie a všeobecne sa stráni všetkých náznakov výkonu až na tieto Tflops. Pri marketingu sa nakoniec primárne sústredí hlavne na PSSR upscaling, respektíve vylepšené detaily, nie na výkon. Teraz to vo videu spomínalo aj Digital Foundry.
Oficiálne však Sony hovorí, že výkon grafiky bude o 45% vyšší oproti 10.3Tflops PS5, čo je približne 15Tflops a zrejme zvyšných 1.7 Tflops je vyhradených na ray tracing a AI upscaling (v tejto oblasti použitá vylepšená AI technológia, ktorú AMD zrejme použije RDNA4). Pritom na ray tracing alebo zvýšenie detailov môžu ešte autori použiť o 1.5GB RAM viac, keďže systém sa v Pro verzii presťahoval na doplnených 2GB DDR5 pamäte.
Mimochodom, maximálna spotreba teraz vzrástla na 390W (nárast z 350W pri slim). Pri testoch však uvidíme reálnu spotrebu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dune: Awakening 40
- Nové mega zľavy spustené 41
- Ceny PlayStation Plus porastú 154
- Prichádza ohlásenie okolo Red Dead Redemption značky? 60
- Sega sprístupnila deväť retro hier zadarmo pred ich odstránením z mobilných obchod 7
- RECENZIA: FBC: Firebreak 57
- Xbox Series X je znovu dostupný aj u nás, cena išla hore 89
- RECENZIA: The Midnight Walk 8
- Nintendo už rozdáva bany na Switch 2 konzole 42
- Microsoft potvrdil zmluvu s AMD na nové Xbox konzoly, naznačil handheld a zapracov 156 zobraziť viac článkov >