Ako je to s výkonom grafiky v PS5 Pro verzii konzoly? Má 33TFlops? |
Síce sa doteraz hovorilo o PS5 Pro ako o 33Tflops konzole, ale nie je to tak.
Síce sa doteraz hovorilo o PS5 Pro ako o 33Tflops konzole, ale nie je to tak. Respektíve Sony to tak neuvádza. Totiž pôvodne sa myslelo, že čip bude RDNA3 čip, kde už je dual issue funkcia a výkon sa tak uvádza dvojnásobný. V návode na PS5 Pro však je rovno uvedené, že výkon je 16.7Tflops bez násobenia výkonu, a teda buď tam je RDNA2, alebo len chceli naznačiť reálny výkon. Nakoniec dual issue sa v hrách nepoužíva.
Čo je zaujímavé, Sony v návode neuvádza ani taktovanie a všeobecne sa stráni všetkých náznakov výkonu až na tieto Tflops. Pri marketingu sa nakoniec primárne sústredí hlavne na PSSR upscaling, respektíve vylepšené detaily, nie na výkon. Teraz to vo videu spomínalo aj Digital Foundry.
Oficiálne však Sony hovorí, že výkon grafiky bude o 45% vyšší oproti 10.3Tflops PS5, čo je približne 15Tflops a zrejme zvyšných 1.7 Tflops je vyhradených na ray tracing a AI upscaling (v tejto oblasti použitá vylepšená AI technológia, ktorú AMD zrejme použije RDNA4). Pritom na ray tracing alebo zvýšenie detailov môžu ešte autori použiť o 1.5GB RAM viac, keďže systém sa v Pro verzii presťahoval na doplnených 2GB DDR5 pamäte.
Mimochodom, maximálna spotreba teraz vzrástla na 390W (nárast z 350W pri slim). Pri testoch však uvidíme reálnu spotrebu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila nové mega zľavy 12
- RECENZIA: Assassin's Creed Shadows 120
- Assassin's Creed Shadows dostáva recenzie 60
- Kingdom Come: Deliverance 2 práve dostal veľký patch 1.2 68
- Prvé zábery z filmu Mortal Kombat 2 odhalené 30
- Aké nové grafické karty sú na skladoch a koľko stoja? 65
- God of War Ragnarök dostane budúci týždeň Dark Odyssey Collection update 29
- Výrobcovia AMD kariet potichu zvýšili ceny grafických kariet RX 9070 a RX 9070 XT 51
- DOJMY: Titan Quest II 20
- RECENZIA: Monster Hunter Wilds 38 zobraziť viac článkov >