Dve série Arcane seriálu stáli Netflix 250 miliónov dolárov |
Rozpočet na Arcane bol síce vysoký, ale autori LOL vysvetľujú, že stále je to len štvrtina alebo tretina toho, čo si účtuje Pixar.
Hudobný producent Alex Seaver, ktorý spolupracoval na tvorbe seriálu Arcane, objasňuje, prečo bol rozpočet tejto Netflix adaptácie videohry oprávnenou investíciou. Seriál bol produkovaný spoločnosťou Riot Games, známou predovšetkým v hernom svete, čo podľa neho výrazne ovplyvnilo spôsob, akým bol projekt realizovaný. Keďže Riot Games nie je tradičné filmové alebo televízne štúdio, proces bol náročný, no práve ich herné zázemie umožnilo autentický prístup k svetu a postavám z hry League of Legends. Čo nakoniec zaistilo aj úspech.
Animácie pre seriál boli vytvárané v štúdiu Fortiche v Paríži, čo dodalo projektu jedinečný štýl a vysokú kvalitu. Seaver tiež poukazuje na to, že namiesto spoliehania sa na tradičných filmových profesionálov, Riot Games zostalo verné svojmu tímu, čo vytvorilo špeciálnu prísadu, ktorá odlišuje Arcane od bežných adaptácií videohier.
Rozpočet Arcane sa údajne pohyboval okolo 250 miliónov dolárov, čo zahŕňalo aj marketingové náklady. Showrunner Christian Linke zdôraznil, že hoci je suma vysoká, cieľom bolo dosiahnuť kvalitu porovnateľnú s animovanými filmami.
Produkčný dizajnér Jason Scheier uviedol, že Arcane môže slúžiť ako štandard pre spojenie umenia a kvality v animovaných projektoch.
Spoluzakladateľ Riot Games Marc Merrill na margo rozpočtu povedal, že cena za minútu animácie v Arcane je tretinová, alebo štvrtinová ako u filmov od Pixaru či Illumination. Zároveň zdôraznil, že väčšina prostriedkov smerovala na talenty a produkciu, pričom výsledok je viditeľný na obrazovke – v bohatej animácii a precíznych detailoch, ktoré vynikajú vysokými produkčnými hodnotami.
Arcane tak nielenže prekonal očakávania v oblasti adaptácií videohier, ale zároveň stanovil nový štandard pre budúce projekty. Rozpočet bol jasne zúročený vo vizuálnej kvalite a príbehovom spracovaní, ktoré oslovilo široké publikum a získalo uznanie kritikov aj divákov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 123
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 156
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- Júlové hry 17
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 30
- Nové Alza dni zľavy spustené 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Zomrel Julian McMahon, ktorý stvárnil Doctora Dooma 19 zobraziť viac článkov >