PRIHLÁS

Microsoft predstavil novú verziu DirectX Raytracing 1.2

Ray tracing sa posúva vpred s pridaním neurálneho renderingu.

pridal saver 21.3.2025 o 9:56 pod hry
Microsoft predstavil novú verziu Directx raytracing 1.2

HRY > NOVINKY >

Microsoft na GDC práve predstavil novú verziu rozhrania DirectX Raytracing (DXR) 1.2, významné aktualizácie diagnostického nástroja PIX a nové technológie neurálneho renderovania. Spolupracuje pritom s významnými hardvérovými partnermi ako NVIDIA, AMD, Intel, Qualcomm a herným štúdiom Remedy.

Microsoft predstavil novú verziu Directx raytracing 1.2

DirectX Raytracing 1.2 (DXR) prinesie výrazné zvýšenie výkonu

DXR 1.2 prináša dve nové technológie:

  • Opacity Micromaps (OMM) - optimalizuje alfa-geometriu s až 2,3-násobným nárastom výkonu pri path tracingu, čím výrazne znižuje záťaž GPU bez kompromisov na kvalite obrazu.
  • Shader Execution Reordering (SER) - zoskupuje spracovanie shaderov tak, že v niektorých scenároch dosahuje až 2-násobné zrýchlenie. Táto technológia umožňuje vyššiu snímkovú frekvenciu a efektívnejší raytracing.

Tieto novinky demonštrovalo štúdio Remedy v hre Alan Wake 2, kde bola prezentovaná až 40% úspora výkonu v komplexných scénach.

NVIDIA potvrdila podporu oboch technológií v ovládačoch pre grafické karty GeForce RTX. Aktívne sa pracuje na podpore u AMD, Intelu a Qualcommu.

Microsoft predstavil novú verziu Directx raytracing 1.2

Výrazné aktualizácie nástroja PIX

Diagnostický nástroj PIX získa podporu DXR 1.2 okamžite pri vydaní, spolu s týmito novinkami:

  • PIX API Preview - nové API poskytujúce programátorský prístup k funkciám PIX cez rozhranie podobné D3D12, dostupné v C++, C# a Pythone (súkromný preview od apríla 2025).
  • Vlastné vizualizátory - nové možnosti detailného zobrazovania bufferov, textúr a mesh dát priamo v UI nástroja PIX.
  • Modernizované používateľské rozhranie PIX - zjednodušené a intuitívnejšie používateľské prostredie, podobné Visual Studiu, príde v apríli 2025.

Cooperative Vectors a neurálne renderovanie - cesta k realistickej grafike

Microsoft predstavil novú funkciu Cooperative Vectors v Shader Modeli 6.9, ktorá umožní efektívne integrácie neurálneho renderovania priamo v reálnom čase cez akceleráciu vektorových a maticových operácií. Medzi kľúčové technológie patria:

  • Neural Block Texture Compression - významne šetrí pamäť pri zachovaní kvality obrazu, Intel uvádza až 10-násobné zrýchlenie inferencie.
  • Neurálny supersampling a denoising - zvyšuje realizmus real-time path tracingu.
  • NVIDIA uviedla Neural Shading SDK, podporujúce DirectX a Cooperative Vectors, ktoré výrazne uľahčí integráciu neurálnych renderovacích techník.

Novinky budú dostupné v rámci preview balíka Agility SDK koncom apríla 2025.





Páči sa mi! (+7)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Zdielanie gamepass, steam na d... (1)
Ahojte , idem synovi kupit na vianoce jeho vlastne...
|Upgrade pc- bude stačiť zdroj... (2)
Zdravím, po dlhej dobe idem upgradovať PC, z toho ...
|Archelund a exilled kingdom od... (0)
Čo sa s týmito hrami stalo ? Príde niekedy Archelu...
|Nová pc zostava (35)
Nazdar, po dlhých rokoch kupujem novú PC zostavu, ...
|Lenovo legion 5 - poraďte :-) (4)
Ahojte, potrebujem vyriešiť nový notas a chcel by ...
|Čo vas dnes nasr... nahnevalo ... (44646)
Opozitum temy co vas dnes potesilo , takze sem sa ...
|Serialy (17465)
prison break, lost, jericho, battlestar galactica ...
|Filmy filmy filmy film... (47985)
O filmoch. Hádam chápete....
|Sector hraje ... (127672)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Screenshots (64575)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Svet, ukrajina, vojny ... (45616)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk