PRIHLÁS

Microsoft predstavil novú verziu DirectX Raytracing 1.2

Ray tracing sa posúva vpred s pridaním neurálneho renderingu.

pridal saver 21.3.2025 o 9:56 pod hry
Microsoft predstavil novú verziu Directx raytracing 1.2

HRY > NOVINKY >

Microsoft na GDC práve predstavil novú verziu rozhrania DirectX Raytracing (DXR) 1.2, významné aktualizácie diagnostického nástroja PIX a nové technológie neurálneho renderovania. Spolupracuje pritom s významnými hardvérovými partnermi ako NVIDIA, AMD, Intel, Qualcomm a herným štúdiom Remedy.

Microsoft predstavil novú verziu Directx raytracing 1.2

DirectX Raytracing 1.2 (DXR) prinesie výrazné zvýšenie výkonu

DXR 1.2 prináša dve nové technológie:

  • Opacity Micromaps (OMM) – optimalizuje alfa-geometriu s až 2,3-násobným nárastom výkonu pri path tracingu, čím výrazne znižuje záťaž GPU bez kompromisov na kvalite obrazu.
  • Shader Execution Reordering (SER) – zoskupuje spracovanie shaderov tak, že v niektorých scenároch dosahuje až 2-násobné zrýchlenie. Táto technológia umožňuje vyššiu snímkovú frekvenciu a efektívnejší raytracing.

Tieto novinky demonštrovalo štúdio Remedy v hre Alan Wake 2, kde bola prezentovaná až 40% úspora výkonu v komplexných scénach.

NVIDIA potvrdila podporu oboch technológií v ovládačoch pre grafické karty GeForce RTX. Aktívne sa pracuje na podpore u AMD, Intelu a Qualcommu.

Microsoft predstavil novú verziu Directx raytracing 1.2

Výrazné aktualizácie nástroja PIX

Diagnostický nástroj PIX získa podporu DXR 1.2 okamžite pri vydaní, spolu s týmito novinkami:

  • PIX API Preview – nové API poskytujúce programátorský prístup k funkciám PIX cez rozhranie podobné D3D12, dostupné v C++, C# a Pythone (súkromný preview od apríla 2025).
  • Vlastné vizualizátory – nové možnosti detailného zobrazovania bufferov, textúr a mesh dát priamo v UI nástroja PIX.
  • Modernizované používateľské rozhranie PIX – zjednodušené a intuitívnejšie používateľské prostredie, podobné Visual Studiu, príde v apríli 2025.

Cooperative Vectors a neurálne renderovanie – cesta k realistickej grafike

Microsoft predstavil novú funkciu Cooperative Vectors v Shader Modeli 6.9, ktorá umožní efektívne integrácie neurálneho renderovania priamo v reálnom čase cez akceleráciu vektorových a maticových operácií. Medzi kľúčové technológie patria:

  • Neural Block Texture Compression – významne šetrí pamäť pri zachovaní kvality obrazu, Intel uvádza až 10-násobné zrýchlenie inferencie.
  • Neurálny supersampling a denoising – zvyšuje realizmus real-time path tracingu.
  • NVIDIA uviedla Neural Shading SDK, podporujúce DirectX a Cooperative Vectors, ktoré výrazne uľahčí integráciu neurálnych renderovacích techník.

Novinky budú dostupné v rámci preview balíka Agility SDK koncom apríla 2025.





Páči sa mi! (+7)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Holdfast: nations at war - cz/... (0)
Zdar chcem sa spýtať, či neexistuje československá...
|Skrinka na pc (5)
ahojte.viete mi doporuciť nejaku dobru predajnu na...
|Predam kingston fury 64gb kit ... (3)
Cauko, predam nepouzite Kingston FURY 64GB KIT...
|Zháňam niekoho s hitman 2 ps4/... (7)
Ahojte, skúsim to skrátiť, no neviem či sa poda...
|Výber monitora, rada (5)
Zdravím, potrebujem rady, mám zostavu i5-9400...
|Screenshots (63610)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Sector hraje ... (126474)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Playstation 5 (1905)
Playstation 5 fórum - Všetko týkajúc sa tejto plat...
|Mini recenzie (6406)
Pravidla su jednoduche: Do subjektu date meno hry....
|Zľavy/akcie/rozdávačky - pc (327)
Ahojte, všimol som si (alebo som aspoň nenašiel...
|Svet, ukrajina, vojny ... (41810)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk