Odbory Bethesdy vyhlásili v Microsofte štrajk kvôli platom a benefitom |
Stalo sa tak po dvoch rokoch neúspešných rokovaní.
Členovia odborovej organizácie ZeniMax Workers United, zastupujúcej viac ako 300 pracovníkov, ktorí kontrolujú kvalitu hier v Texase a Marylande, hlasovali s 94 % podporou za autorizáciu štrajku. Tento vážny krok prichádza po dvoch rokoch neúspešných rokovaní s materskou spoločnosťou Microsoft, pričom hlavnými témami sú neadekvátne mzdy, nedostatok benefitov, politika návratu do kancelárií a outsourcing, a teda využívanie externých služieb namiesto vlastných pracovníkov, čo môže častokrát byť kvôli lacnejšej pracovnej sile.
Už v novembri 2024 odbory uskutočnili jednodňový štrajk na protest proti politike návratu do kancelárií a outsourcingu. V reakcii na aktuálnu situáciu Microsoft uviedol, že dosiahol významný pokrok v rokovaniach, vrátane návrhov na zvýšenie miezd a zlepšenie benefitov, pričom rešpektuje právo zamestnancov vyjadriť svoje názory. Odbory zdôrazňujú, že QA testeri sú neoddeliteľnou súčasťou herného priemyslu a ich požiadavky na spravodlivé mzdy a benefity sú oprávnené. Skylar Hinnat, tester kvality a člen ZeniMax Workers United-CWA sa vyjadril takto:
„Nebojíme sa využiť silu našich odborov, aby sme zabezpečili, že budeme môcť naďalej vytvárať skvelé hry. Všetci chceme pracovať. A tak teda dúfame, že Microsoft nám to umožní so zachovaním dôstojnosti a férovosti pre všetkých tým, že uzavrie našu prvú kolektívnu zmluvu s odbormi.“
Konkrétne o otázkach, ako sú návrat do kancelárií, vedúci tester zabezpečenia kvality a taktiež člen ZeniMax Workers United-CWA Zachary Armstrong povedal:
„Nikto z nás si neželal, aby to zašlo až sem, ale ak Microsoft a ZeniMax budú na rokovaniach naďalej dokazovať, že nie sú ochotní platiť nám férové mzdy za hodnotu, ktorú našou prácou prinášame do hier, ukážeme im, aká cenná naša práca naozaj je.“
Je dôležité dodať, že keď v roku 2023 vznikla ZWU-CWA, bola to prvá únia pochádzajúca z herného štúdia pod Microsoftom, a zároveň tiež okamžite jednou z najväčších odborových zväzov vo videohernom priemysle v USA. Neskôr ju však prekonala organizácia Activision Quality Assurance United s 600 členmi. Tester kvality Aubrey Litchfield svoju frustráciu vyjadril takto:
"Napriek tomu, že sme jednou z najväčších korporácií na svete, museli sme neustále bojovať za to, čo by malo byť minimálnym štandardom. Platiť svojim zamestnancom dôstojnú mzdu ako spoločnosť s hodnotou v biliónoch dolárov je to najmenej, čo môžu robiť. Avšak keď sa o tom hovorí pri rokovacom stole, Microsoft sa správa, akoby sme žiadali príliš veľa. Naši interní kontraktori pracujú za minimálne mzdy bez akýchkoľvek benefitov, vrátane neplateného chorobného voľna. Zamestnanci sa rozhodujú nezačínať rodiny kvôli finančnej neistote. Vydali sme niekoľko titulov, pričom sme pracovali na diaľku. Kedy bude dosť?"
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 295
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 113
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 49
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42
- Battlefield ukazuje základ svojej hrateľnosti - deštrukciu 28
- RECENZIA: Lost Records: Bloom & Rage 11 zobraziť viac článkov >