Predstavenie Xiaomi 15T série sme zažili priamo v srdci Bavorska, počas rozbiehajúceho sa Oktoberfestu |
Čo presne sme videli v premočenom Mníchove?
23.9. som skorým ranným vlakom započal svoju cestu z Brna do Prahy, odkiaľ ma takmer nepovšimnuteľne krátky let (50 minút) prepravil do tretieho najväčšieho (a podľa počasia aj naupršanejšieho) mesta v Nemecku. V ňom si totiž Xiaomi naplánovalo odhalenie svojej novej 15T série mobilných telefónov a k tomu, samozrejme, odhalili aj ďalšie novinky, plány a budúce vízie. A ja vám priblížim, ako presne prebehol tento septembrový event.
Keďže som sa rozhodol cestovať z Prahy, so slovenskou skupinou novinárov som sa synchronizoval až počas cesty na náš hotel. Na izbe som zopár prvých hodín voľna pred odchodom na večeru trávil nie oddychom, ale doklepnutím recenzie na Ghost of Yōtei a dokončovaním nejakých tých posledných questov na Portale. Ten mimochodom zvládol moju 540 kilometrov vzdialenú PS5 nájsť aj cez hotelovú Wi-Fi. Prvá pochvala týkajúca sa samotného eventu však patrí organizátorom, ktorí dokázali na poslednú chvíľu zorganizovať zmenu lokácie prvej večere pre 80+ novinárov a influencerov, keďže pôvodná reštaurácia z technických dôvodov na poslednú chvíľu rezerváciu zrušila.
Praclíky, krvavnice, wursty, cisársky trhanec, teľací steak, hovädzí tatarák, schnitzel, nejaký ten surový losos, spätzle, apfelspritz a hektolitre piva či radleru. Lokálne a hlavne chutné jedlo naprieč celými troma dňami nám dalo energiu na to, aby sme sa mohli deň nato okolo druhej hodiny poobednej vydať na hlavný bod programu a teda samotnú prezentáciu. Miestom konania boli štýlové priestory Showpalast München, kde sa konajú odhalenia produktov, vystúpenia či iné zaujímavé akcie pravidelne.
Už pred vstupom do tejto nádhernej, drevenou architektúrou komplimentovanej modernej štruktúry nás čakalo veľké plátno teasujúce kamerové systémy nových telefónov, ktoré sú ich veľkou prednosťou. Objavili sa na nej aj ďalšie produkty, najmä teda wearables. Xiaomi vlajky viali pozdĺž chodníčka ku vchodu a vedľa neho sa týčilo aj veľké logo spoločnosti. Po vstupe každý vyfasoval taštičku s prekvapením a rýchlo sme boli hnaní do prednáškovej haly, kde sa už o pár minút začalo oficiálne predstavenie, ktoré sa zároveň aj streamovalo na oficiálnych Xiaomi kanáloch.
Vedenie eventu prebral Communications Director Xiaomi - Angus Ng, ktorý nás najskôr privítal, odhalil Hyper OS 3 a postupne na pódium pozýval aj ďalších zástupcov jednotlivých oddelení. Xu Fei je momentálne viceprezidentkou Xiaomi a pripomenula nám nielen tohtoročné pätnáste výročie značky, ale aj predstavila plány spoločnosti do budúcna a povedala viac o vízii ich ekosystému Human x Car x Home. Za Google vystúpil Zaheed Sabur - Senior Director Gemini tímu, ktorý porozprával viac o spolupráci medzi značkami a ich AI. Terrence Xiao, Senior Product Marketing Manager, strávil na pódiu asi najviac času a predstavil samotnú novú 15T a 15T Pro sériu telefónov, slúchadlá OpenWear Stereo Pro, tablet Redmi pad 2, hodinky Watch S4 a aj Smart Band 10, ktorý už na trhu chvíľu je, plus nevynechali ani špeciálnu zlatú kolekciu.
Neskôr sa ukázal aj Marius Eschweiler, viceprezident mobilného biznisu značky Leica, ktorá so Xiaomi už nejakú chvíľu na kamerách spolupracuje a celú túto spoluprácu aj technickú stránku kamier priblížil. Ako posledná na pódiu porozprávala viac o produktoch zo série Smart Tech Appliances Jennifer Zheng, ktorá je tiež Senior Product Marketing Manager. Xiaomi inteligentná domácnosť sa teda rozrástla o nové Mijia produkty, kde nájdete Chladničku Cross Door, Front Load Pro kombo práčky a sušičky, klimatizáciu Pro Eco, TV S Pro Mini LED 75, robotický vysávač 5 Pro a v neposlednom rade Smart kameru C701. Po prezentácii nasledovalo fotenie partnerov Google, Xiaomi, Leica a potom konečne prišlo už to, na čo sme sa všetci tak tešili = hands-on zóna.
Stovky ľudí sa nahrnuli do kompaktného priestoru pripomínajúceho elegantnejší, no rozmermi skromný elektroobchod, v ktorom sme dostali možnosť si všetky tie novinky ochytať, ako tak odskúšať, no primárne pofotiť a začať vyhadzovať obsah na sociálne siete a weby, keďže so začiatkom streamu padlo aj embargo na produkty. Na lokálnom evente v Bratislave sme si lepšie otestovali práve telefóny a aj sme vám o nich napísali a podobne sme zhrnuli aj ostatné novinky. V Mníchove som tak mohol zhodnotiť iba zas a znova zle nastavenú frekvenciu svetiel, ktoré potom v takmer každej fotke vytvárali pruhy, príjemné a kvalitne pôsobiace materiály telefónov, wearables a aj techniky do domácnosti. Bonusom bola možnosť vidieť aj spomínané zlaté edície, ktoré jednoducho pôsobili veľmi exkluzívne, ale v našom regióne žiaľ dostupné nebudú.
Priznám sa, že som v samotnom showroome veľa času nestrávil, pretože som sa mal zúčastniť aj panelovej diskusie s Terrencom a Zaheedom. Keďže sa samotná prezentácia však pomerne dosť predĺžila, moje interview sa nakoniec posunulo o takmer hodinu a aj sa zmenili osoby na ňom prítomné. O samotnej diskusii však poviem viac v ďalšom článku. Každopádne po skončení prezentácie a oficiálneho programu nás čakala opäť večera a po nej výlet aj na Oktoberfest. Toho som sa však ja už pre absolútne podľahnutie soplíku a kašlíku z nemeckých krajov nezúčastnil. Globálne som si však presstrip náramne užil a to nie len z hľadiska programu, lokácie či stravy, ale práve aj z náhľadu do vízie značky Xiaomi a ich čerstvo predstavených noviniek.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 109
- Grand Theft Auto VI sa zase odkladá! 200
- Rusko nedokáže vyrobiť plánovaný Baikal-M procesor, ruší plány 109
- Rusi predstavili svojho AI robota, spadol im priamo pri prezentácii 90
- Pozor na čínske produkty - robotický vysavač posielal domov údaje, no keď ich maji 67
- GTA VI má už dokončený obsah, už sa len doťahuje 93
- Xpeng Iron je doteraz najhumanoidnejší robot 44
- Predator Badlands končí v recenziách prekvapivo dobre 67
- Aký herný PC desktop kúpiť na jeseň 2025? Za 1000, 1200, 1400 alebo 2000 eur? 37
- Witcher - séria 4 - recenzia na seriál 54 zobraziť viac článkov >
























