Prečo hry stoja tak veľa? |
Máme tu pár odpovedí na večnú otázku - prečo hry stoja tak veľa?. O tématiku sa trochu zaujímal Forbes, ktorý na príklade Gears of War rozkreslil graf nákladov na jednu hru, kde v pomere 60 dolárov zaberá:
Art/Design: 25 % (okolo $15)
Programovanie a vývoj: 20 % (okolo $12)
Marže obchodníkov: 20 % ($12) (takže obchodníci môžu ísť s cenou výrazne dole)
Poplatok majiteľovi konzoly: 11.5 % (okolo $7) (pri PS3 je to vyššie keďže Sony účtuje aj za BR)
Marketing: 7 % (okolo $4)
Reklama v obchodoch: 5 % (okolo $3)
Výrobné náklady: 5 % (okolo $3) (pri Bluray médiách to ide vyššie)
Licencovanie: 5 % (okolo $3) (známe tváre na obálkach, dabing známych hercov)
Profit vydavateľa: 1,5 % (okolo $1)
Profit distribútora: 1,5 % (okolo $1)
Náklady na firmu: 0,3 % (okolo 20 centov)
Náklady na hardware: 0,05 % (menej ako 3 centy)
Náklady na vývoj next-gen hier sú veľké a šplhajú sa do desiatok miliónov dolárov. Najnovšie ak firmy nepredajú pol milióna alebo milión kópií, skončia v mínuse a aj ak sú nad určitou hranicou, začínajú zarábať okolo dolára na jednej hre. Ale aj tak zaujímavé, koľko majú práve samotné obchody na jednej hre zisku, pritom vydavatelia a ďalší distribútori si z každej hry odnesú len jeden dolár.
Forbes uviedol ešte jednu zaujímavú informáciu pri poplatkoch majitelovi konzoly, teda Sony, MS a Nintendo, ktorý môže byť výrazne nižší, ak sa hra stane exkluzívnou.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 17
- RECENZIA: Ninja Gaiden 4 40
- Shuhei Yoshida tvrdí, že grafický výkon v PlayStation konzolách dosiahol svoj limi 73
- RECENZIA: The Outer Worlds 2 33
- RECENZIA: Darkenstein 3D 11
- Sarah Bond: Nový Xbox bude veľmi hi-end a veľmi prémiový 110
- Bližší pohľad na novú verziu PlayStation 5 Pro a aj nový Dualsense 25
- Battlefield 6 predstavuje prvú sezónu 79
- Vianočná ponuka Orangeu prináša konzoly, Rephone a kopec iných ponúk 18
- Datamineri odhalili šesť nových režimov pre Battlefield 6 51 zobraziť viac článkov >















