Microsoft tlačí Xbox divíziu na vyššie zisky |
Xbox divízia čelí zvýšenému tlaku na ziskovosť, keď Microsoft pod vedením finančnej šéfky Amy Hood stanovuje ambiciózne ciele.
Bloomberg priniesol článok približujúci to, čo už dlhšie vidíme a teda že vedenie, špeciálne finančná šéfka Amy Hood tlačí na zisky Xbox divízie. Podľa informácií stanovila pre hernú divíziu Xbox cieľ dosahovať „zodpovedajúce marže“ a to vo výške 30%. Je to však veľmi vysoko. Toto číslo je výrazne nad priemerom herného priemyslu, ktorý sa pohybuje okolo 20% a teraz klesá na 17%.
Cieľ 30% je pritom považovaný za hodnotu, ktorú dosahujú len mimoriadne úspešní vydavatelia a to len v rekordných rokoch.
Cieľ zaviedla finančná riaditeľka v roku 2023 a zásadne ovplyvnil stratégiu vedenia pod Philom Spencerom. Xbox v reakcii zrušil viaceré dlhoročné projekty ako Everwild, Perfect Dark či Project Blackbird a prepustil tisíce zamestnancov, aby splnil nové finančné očakávania. Nakoniec aj zvýšili cenu konzol a Game Pass predplatného, aby vyvážili zisky.
Kým v minulosti sa štúdiá Xboxu sústredili na kvalitu hier bez prísnych finančných limitov, teraz majú prednosť lacnejšie a menej rizikové projekty s vysokým potenciálom výnosu. Xbox sa tak postupne odkláňa od experimentálnych titulov a viac sa orientuje na komerčne isté značky.
Dopad na ďalšiu konzolu
Zmena prišla aj v hardvéri, kde prezidentka Xboxu Sarah Bond nedávno naznačila, že ďalšia konzola bude „prémiovým, vysoko výkonným a starostlivo vyladeným zariadením“, čo naznačuje odklon od doterajšieho modelu. Ale toto nesúvisí priamo s týmto cieľom ziskov, hardvérové plány sú už dlhšie v príprave a tam Microsoft postupne prechádza na prepojenie konzol a PC. Čoho sa však pri ďalšej konzole táto stratégia dotkne bude cena a to cena konzoly alebo aj handheldu, prípadne iných zariadení.
Keď majú totiž dosiahnuť 30% maržu ako celok, nemôžu ísť s konzolou do mínusu a ani na nulu, naopak musia byť výrazne v pluse. Lebo aj ak by ju dali za 600 dolárov a napríklad by to bola cena s nulovým ziskom, predaj spraví z tržieb veľké percento, ale žiadny zisk a teda marža ako celok v Xbox im bude klesať a bude im to sťahovať percentá. So šťastím budú ju môcť nastaviť na 20% ak nie rovno 30%. Tých 30% je mimochodom v hardvérovej oblasti poväčšine štandard, pri konzolách to nebývalo, ale aj tam sa už časy menia a firmy musia ísť aspoň do plusu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 14
- RECENZIA: Ninja Gaiden 4 38
- Shuhei Yoshida tvrdí, že grafický výkon v PlayStation konzolách dosiahol svoj limi 71
- USB-C bude musieť byť v EU aj v nabíjačkách a zdrojoch 37
- Bližší pohľad na novú verziu PlayStation 5 Pro a aj nový Dualsense 24
- Sarah Bond: Nový Xbox bude veľmi hi-end a veľmi prémiový 110
- Meta ukončí samostatnú aplikáciu Messenger pre Mac a Windows 34
- RECENZIA: Darkenstein 3D 11
- RECENZIA: Keeper 33
- Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 už má prvé recenzie 29 zobraziť viac článkov >