Na začiatok si dajme naozajstný next-gen.
Prejdime na zvyšný actual-gen, ktorého predaj sa v Japonsku tento mesiac trochu zamiešal, kde PS3 na dva týždne vďaka zlacneniu a novým edíciám predbehla Wii a dokonca doteraz za celý mesiac predala viac ako Wii. Najnovší rebríček už ale ukazuje návrat k normálu a Wii je opäť vpredu, aj keď PS3 má len o pár tisíc kusov slabší predaj. Teraz k Wii prichádza Wii-Fit, takže predaje dramaticky porastú. Mimochodom extrémne vysoké predaje má DS (rovnako ako všade inde vo svete), a aj nové PSP si udržiava slušné čísla. Xbox360 sa pozdvihol z 2000 kusov na nový štandard 7000 kusov týždenne.
PS3 exkluzivita Metal Gear Solid 4 potrebuje predať milión kusov v prvý deň na to, aby pokryla investície, takto zhodnotili nároky na next-gen titul v Konami. Spolu s tým zhodnotili, že z ich perspektívy PS3 hráči nestrácajú nič, ak hry nie sú exkluzívne vydávané na len iné platformy. To, či to znamená koniec exkluzivít od Konami, sa zrejme čoskoro dozvieme.
Activision chce konzoly za 199 dolárov, ako PS3, tak aj Xbox360, len vtedy budú podla nich úspešné a masovo nakupované. Podľa spoločnosti túto hodnotu musia konzoly dosiahnuť v priebehu ďalších dvoch rokov. Wii pôjde v tom čase na 129 dolárov.
Počas týždňa sa herným internetom prehnala kauza Gerstmann, možno umelo nafúknutá a živená rôznymi vplyvmi zúčastnených ľudí, ale v zásade zaujímavá. Išlo o hodnotenie recenzenta GameSpotu, ktorý sa dosť negatívne v recenzii vyjadroval na adresu Kane & Lynch, hry, ktorá bola práve reklamným partnerom GameSpotu. Eidos vraj zatlačil, recenzent bol hneď prepustený a GameSpot textovú recenziu upravil a video recenziu úplne zmenil. Najnovšie GameSpot odmieta tvrdenia, že ich Eidos donútil vyhodiť recenzenta.
Update: Gastermann-gate zapríčil aj štrajk Gamespot recenzentov.
Sony Computer Entertainment of America zmenili po 13 rokoch reklamnú firmu. Novou reklamnou firmou sa stala firma Deutsch. Možno sa tak stalo po kontroverznej kampani, ktorú v lete spustila bývalá agentúra TBWA. Je to síce mimo nášho teritória, ale možno od novej agentúry uvidíme na internete zaujímavé kampane a spoty.
Keď sme pri reklamách, zaujímavý antiherný plagát s Xbox360 - killer Sofa.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Mechovský sci-fi film Atlas je už na Netflixe, čo ukazuje? 45
- Šéf PlayStation produkcie predpokladá, že zameranie v hrách sa presunie z grafiky 116
- Doom: The Dark Ages má byť nová Doom hra, svet bude mať inšpirovaný stredovekom 77
- Svoj Steam účet po svojej smrti nemôžete nikomu zanechať 93
- Bude nový Xbox zároveň referenčným dizajnom pre ostatných výrobcov? 86
- Analýza vizuálu Hellblade 2 111
- Days of Play akcia práve začína 57
- Epic Store teraz zadarmo rozdáva hru Farming Simulator 22 11
- Filmová recenzia: Furiosa - Mad Max Sága 48
- XDefiant spravil Ubisoftu rekord v rýchlosti dosiahnutia milióna hráčov 40 zobraziť viac článkov >