FF XIV s netradičným vývojom postáv bez levelov |
O originalite a novom prístupe sa hovorí v mnohých MMORPG, ale v tejto sa toho naozaj dočkáte.
Séria Final Fantasy nepochybne patrí k tomu najlepšiemu, čo vo svete videohier môžete nájsť. Osudy Final Fantasy XIV preto bedlivo sledujú fanúšikovia po celom svete. Bude sa jednať o MMORPG, avšak s odlišným konceptom ako FFXI. Potvrdené sú verzie pre PC a PS3, veľmi reálna je ale aj verzia pre Xbox 360.
Hráči začínajú na kontinente Eorzea s niekoľkými priľahlými ostrovmi. Plynie tam čas, strieda sa deň s nocou a jeden deň v hre uplynie počas jednej hodiny reálneho času. K dispozícii bude 5 rás podobných ako vo FF XI, avšak s rozdielnym pomenovaním. Bude to Hyuran (Hume vo FFXI), Miqo'te (Mithra), Lalafell (Tarutaru), Elezen (Elvaan) a Roegadyn (Galka). Hráči si môžu prispôsobiť vzhľad hrdinov podľa chuti.
Hiromichi Tanaka zo Square Enix prezradil, že v hre nebudú tradičné skúsenosti ani zvyšovanie úrovní. Postavy nemajú fixné povolania a rozvíjajú sa hlavne pri vykonávaní štyroch disciplín, ktoré zodpovedajú povolaniu bojovníka, kúzelníka, zberača a remeselníka. Tie zahrňujú ďalšie špecifické zamerania, napríklad bojovník môže byť šermiar, lukostrelec, remeselník zas kováč a kuchár, zberač je rybár alebo záhradník, kúzelník môže byť napríklad vyvolávač a černokňažník.
Na zmenu aktuálneho povolania stačí vziať do ruky iný nástroj alebo zbraň a zmeniť odev. Keď s touto výbavou plníte úlohy a pracujete, zlepšujete sa v zodpovedajúcom odbore a odomykáte príslušné schopnosti. Hráči sa môžu sústrediť na jedno povolanie, ale aj vykonávať všetky, podľa uváženia. To je praktické hlavne pri sólo výpravách. Povedzme, že sa stačí orientovať na povolanie šermiara, ale ak sa hrdina zlepšuje aj v kúzlení, môže sa naučiť liečiť a potom si na výprave priebežne hojí rany.
Úlohy sa dajú získať od guildmastera v spočenstve Eorzea a môžete pri ich plnení spolupracovať s inými hráčmi a vzájomne zdieľať dobrodružstvá. Výsledkom je akási mini-kampaň, v ktorej priebehu hráči pracujú na rôznych zadaniach a ich plnenie trvá relatívne krátko, približne pol hodiny. Pritom zostava užívateľov nie je fixná a družina sa môže meniť.
Na rozdiel od iných MMORPG, ktoré sprevádzajú veľkolepé slogany vyzdvihujúce ich jedinečnosť, je zrejmé, že Final Fantasy XIV bude naozaj iná ako konkurencia. Ďalšie informácie o tejto nádejnej hre by sa mali objaviť na GamesCom v Nemecku a na finálny produkt sa môžeme tešiť budúci rok. Neprehliadnite bohatú nádielku obrázkov a artworkov, na ktorých vidíte prostredia, rasy aj povolania v hre.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Rusko zhabalo majetok prevádzkovateľovi World of Tanks v krajine, hráčov však uisť 61
- CD Projekt prvý raz ukázal The Witcher IV 345
- Mladý James Bond sa ukázal na prvom videu k 007 First Light hre 76
- Resident Evil 9: Requiem bolo predstavené, rovno dostalo dátum 125
- RECENZIA: Tainted Grail: The Fall of Avalon 11
- Fake AI startup používal k odpovediam 700 indických inžinierov 25
- Assassin's Creed Black Flag remake prichádza, možno bude čoskoro predstavené 41
- Summer Game Fest začne večer o 23:00 88
- Unreal Engine 5.6 ukázal nové funkcie 67
- RECENZIA: F1 25 14 zobraziť viac článkov >
Mobil
Vývoj: Square / Square Štýl: RPG / MMO Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|