GREEN LANTERN: RISE OF THE MANHUNTERS

GREEN LANTERN: RISE OF THE MANHUNTERS

5.5

Prekvapivo priemerne zelená

Recenzia na Xbox360 verziu

Kung Fu Panda 2 pre Kinect i Cars 2 sa snažili presvedčiť, že tento rok sa tvorcovia filmových hier rozhodli zabudnúť na klasické akčné jednohubky a poňať sprievodné produkty inak. Oveľa viac zábavnejšie, s nádychom či variáciou iného žánru (bojová hra, preteky). Ale Green Lantern vracia späť úplnú a očakávanú klasiku – third-person akciu, kde sa iba mlátite a občas preletíte nejaký ten level vďaka schopnostiam Hal Jordana. Ale po poriadku.

Viac ako mesiac pred premiérou je ťažké určiť, či sa dej filmu a hry prelínajú – ale vyzerá to tak, že skôr nie. Film sa totiž vo veľkej miere odohráva na Zemi, zatiaľ čo v hre sa už od začiatku Hal dostáva na domácu Planetu Lanternov menom Oa. Cestou na pohreb známeho bojovníka je však napadnutý robotickou presilou Manhunterov. Táto nepriateľská rasa (občas pripomenie lacnejších Iron Manov – že by vtip na adresu konkurenčného Marvelu) sa snaží šlohnúť vzácny artefakt zo skrýše a pritom ničiť viaceré časti Oa. Ako narýchlo zlepená ospravedlnenka herného putovania funguje, aj keď je škoda, že si autori nepožičali rovno nejaký zošit komiksu či rovno príbehovú sériu a neprepísali ju do videohernej podoby. Bola by to oveľa lepšia jazda a novým i existujúcim fanúšikom priniesla väčší zážitok a prepojenie na celkom bohatý svet Lanternov. Pretože aj cut-scény sú v hre celkom detailné a dobre strihané, autori teda ukazujú skrytý potenciál pre naráciu.

To prvý level hneď od začiatku prezradí štýl hrateľnosti – toto je zeleno-fialový God of War. Na učenie sa krátkych a dlhých úderov vám stačí sotva päť minút. V ľavom vrchnom rohu sa pekne sčítavajú údery a vaším cieľom je vytvárať kombá až do 99 zásahov. Zbieranie predmetov je istá cesta spolu s vysokým počtom komb na rýchle získavanie skúsenosti. A vďaka nim vás čakajú nové skúsenosti a variabilnejšie zbrane. V tomto smere je fajn vidieť, že autori načreli do sveta Green Lanternov a ich schopnosti vytvárať si predmet – vďaka nim máte možnosť tvorby ôsmich rozličných zbraní. Núka sa základné kladivo alebo meč, neskôr lepšie bakule, ale keďže Hal bol kedysi pilot, je celkom vtipné vytvoriť si navádzanú raketu či rovno celú bojovú stíhačku. Keďže tvorba predmetov je ľahko priraditeľná k tlačidlám, aj ich vytváranie je promptné a užitočné. 

Green Lantern: Rise of the Manhunters
Green Lantern: Rise of the Manhunters Zeleno-fialová paleta dominuje grafike - nevypadla vám časť kábla, skutočne zaberá polovicu hry.
Zeleno-fialová paleta dominuje grafike - nevypadla vám časť kábla, skutočne zaberá polovicu hry.


Green Lantern: Rise of the Manhunters Miera brutality je výsostne komiksová, žiadne jatky a la God of War vo fantasy neprídu.
Miera brutality je výsostne komiksová, žiadne jatky a la God of War vo fantasy neprídu.


Green Lantern: Rise of the Manhunters Na efekty je Green Lantern bohatý, akurát si ich autori šetria na bossov a väčších nepriateľov.
Na efekty je Green Lantern bohatý, akurát si ich autori šetria na bossov a väčších nepriateľov.





Bojový systém sa podaril, ale proti vám stojí skôr monotónna séria nepriateľov. Nie je tu málo druhov, ale rozdielnosť je minimálna. Slabšie typy sa na vás snažia valiť v celých vlnách, neskôr sa zjavia objemnejšie druhy, kde hľadáte zraniteľné miesta. Ale to je iba boj na efekt, pretože pri použití osvedčených predmetov vás nemajú čím prekvapiť. A je škoda, že ani súboje s bossmi sa nevyšvihli na lepšiu úroveň. Je tu pár fajn monštier, ale taktika proti nim je fádna. Veľa blokov a protiútokov, medzitým veľký pozor na svoj ukazovateľ zdravia. Škoda chýbajúcej gradácie.

Dizajn levelov nie je veľmi prekvapujúci, lokality sú dobre poskladané, že sa do konca nestačia zunovať. Občas je cesta zatarasená a pred vami stojí puzzle súvisiaci s lokalitou, na žánrove pomery nie je čistenie veľmi originálne. Tieň God of War je príliš silný. Ale občasný puzzle vám dá možnosť oddýchnuť a spoločne s dobrým bojovým systémom a postupným odblokovaním možností boja i predmetov spočiatku stačí. Najmä keď sa odomkne každú chvíľu nová Trophy či Achievement, toto je nádherná žatva a za 7-8 hodín zmáknete väčšinu z nich.

Autori si zrejme uvedomili, že pochod koridormi je občas monotónny, preto sa medzi desiatku levelov rozhodli nasadiť aj pár lietajúcich. Hal Jordan po zisku prsteňa z jeho povahy môže lietať a kreatívci si túto možnosť nechceli nechať ujsť. Občasný lietajúci level sa hrá ako rail-on shooter – takže stačí iba zameriavať ciele v okolí a páliť po nich z futuristických zbraní. Na papieri to síce nevyzerá ako silný element hry, ale v skutočnosti dobre vyvažuje aj hodinový pochod levelom.

Sólo hra je kvalitatívny priemer a spĺňa striedme predpoklady – akceptovateľný dizajn levelov, dobré ovládanie, solídny systém skúseností a odblokovania zbraní či samotné boje s presilou. No na plnohodnotné vychutnanie sa črtá co-op mód, kde sa k Halovi pridá fialový bojovník Sinestro s rovnakými schopnosťami tvorby predmetov. V dvojici sa kampaň hrá lepšie, je zábavnejšia, aj keď sa treba na boj odhodlať iba pred jednou obrazovkou. 

Green Lantern: Rise of the Manhunters

Grafika je solídna a vo svojom rozlíšení či efektmi neurazí. Prvá polovica hry má solídne zákutia, neskôr sa prejaví zeleno-fialová farebná paleta i dizajn levelov. Osobne ma celkom potešil dobre namixovaný zvuk i séria dialógov, ktorú obohatil priamo Ryan Reynolds, filmový predstaviteľ Green Lanterna. Je škoda, že najlepšiu kombináciu si užijete iba v cut-scénach, pretože engine už toľko možností ako animácie nezvláda. V zápale boja to však toľko nevadí.

V čase, keď sa treba mať pri každej filmovej hre na pozore, či sa za ňou neskrýva nehrateľný kus, prichádza Green Lantern ako ľahko nadpriemerný zástupca žánru. Nemajte mu za zlé, že jeho tím hral God of War tak často, že si urobili vlastnú kópiu, aj keď nemajú také výborné levely či super nepriateľov. Ostal tu minimálne dobrý bojový systém, ovládanie a kus poctivej roboty v desiatke levelov. Na pár večerov po náročnom dni to stačí, hrať sa to dá a nuda nehrozí.


napísal korec 25.7.2011
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
5.5
Vo svete
6.0
Ohodnotiť
GREEN LANTERN: RISE OF THE MANHUNTERS
+ dobrý bojový systém
+ motivácia na kombá a zbrane
+ šikovné ovládanie
+ občas dobrá animácia i level
- slabší príbeh
- nižšia variabilita nepriateľov
- fádni bossovia


RECENZIE HRÁČOV
PS3
Xbox 360
Wii
3DS

Vývoj: Warner Bros / Comgad / Double Helix
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 10. jún 2011
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19491)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk