Namco Bandai, Capcom aj Konami sa udržali v čiernych číslach |
Namco si užíva úspech Dark Souls II a Capcom sa mohol spoľahnúť na trojzáprah svetovo známych značiek, ale pre Konami prišlo Ground Zeroes príliš neskoro.
Začiatkom mája zverejňujú spoločnosti svoje hospodárske výsledky za fiškálny rok, ktorý sa obyčajne začína 1. aprílom a končí 31. marcom nasledujúceho roka. Poďme sa teda tentoraz pozrieť, ako sa za posledné mesiace darilo trom obľúbeným japonským videoherným spoločnostiam:
Namco Bandai zverejnilo svoje výsledky za fiškálny rok, ktorý teda končil 31. marcom. Spoločnosť mala príjmy vo výške 4.9 miliard USD. Spoločnosť sa môže opäť tešiť zo zisku, tentoraz na úrovni 245 miliónov, čo je však o 22.6 % menej než vlani. Čísla ale zahŕňajú celú spoločnosť Namco Bandai, nie len Namco Bandai Games. Aspoň sa ale dozvedáme, že len do 31. marca Namco predalo 1.2 milióna kópií Dark Souls II. Tieto predaje majú na svedomí iba PS3 a Xbox 360 verzie hry, pretože na PC sa začala hra predávať až počas apríla. K ďalším ťahúňom minulý rok patrili Dragon Ball Z: Battle of Z so 620 tisíc predanými kusmi, God Eater 2 (700 tisíc), Jo Jo's Bizarre Adventure All Star Battle (550 tis.), a Disney Magic Castle My Happy Life (500 tis.).
Sťažovať sa nemôže Capcom, ktorému za uplynulý fiškálny narástli aj príjmy aj zisk. Spoločnosť utŕžila 1 miliardu dolárov a vyprodukovala zisk 33.8 mil., čo je 15% nárast oproti predchádzajúcemu roku. O čierne čísla sa postarali hlavne ich najznámejšie značky - štvrtý Monster Hunter, tretí Dead Rising aj Resident Evil Revelations predali zhodne okolo milióna kusov. Asi jediná oblasť v ktorej sa Capcomu nedarilo boli predaje mobilných hier, čo si spoločnosť vysvetľuje nedostatkom ich nového obsahu a rastúcej konkurencií.
Konami sa za rovnaké obdobie mohla spoliehať hlavne na titul Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, ktorý však na trh prišiel príliš neskoro (18. marca) a už nestihol zásadnejšie ovplyvniť negatívne čísla. Spoločnosť mala príjmy vo výške 2.1 miliardy USD a zisk 106 mil. USD, oproti vlaňajším 215 miliónom. Opäť sa však jedná o čísla celej spoločnosti, ktorá sa zaoberá aj výrobou herných automatov či prevádzkovaním fitness klubov. Videohernú divíziu však aj tak ťahali hlavne predaje MGS série. Za rok sa Konami podarilo predať ďalších 3.37 kópií rôznych MGS titulov. Séria je najobľúbenejšia na PS platformách, pričom PS3 sa postaralo o 49 % všetkých predajov a PS4 dodala ďalších 8 %. Na Xbox One sa predali 3 % kópií. Konami by sa malo polepšiť a momentálne majú vo vývoji 7 nových titulov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Sam Altman z OpenAI hovorí, že jeden príkaz v ChatGPT spotrebuje pätnástinu čajove 29
- Resident Evil 9: Requiem bolo predstavené, rovno dostalo dátum 149
- The Witcher 3 by mal dostať nové DLC 62
- Harry Potter seriál už obsadil Malfoyovcov 38
- RECENZIA: Mario Kart World 104
- Článok: Nintendo Switch 2 39
- Summer Game Fest začne večer o 23:00 88
- Xbox Games Showcase začne o 19:00 117
- Nové mega zľavy spustené 29
- MindsEye podľa očakávaní kvalitou neohúrilo 72 zobraziť viac článkov >