Koľko zarábajú indie vývojári?

Gamasutra sa v druhej časti svojho prieskumu venovala príjmom nezávislých vývojárov.

pridal roberto 23.7.2014 o 15:00 pod hry
Koľko zarábajú indie vývojári?

HRY > NOVINKY >

Gamasutra sa v druhej časti svojho prieskumu venovala príjmom nezávislých vývojárov. A ako sa im teda darilo v roku 2013? Ich príjmy sú značne nestabilné, no napriek tomu okamžite vyskočil jeden trend – príjmy sólových projektov klesli o polovicu.

Dobrý vývojár aj naďalej dokáže zaujať vlastnou hrou, no zdá sa, že trh malých hier v štýle ranných rokov 90-tych sa už zasýtil. Sólový vývojár mal v roku 2013 priemerný príjem $11 812. Pre porovnanie, ešte vlani to bolo 23 130. Odhaduje sa, že prudký pokles spôsobilo veľké množstvo vydaných hier, ktorých autori využili dostupnosť distribučných kanálov a svoje výtvory dostali aspoň k pár záujemcom. Viac než polovica opýtaných, či už pracovali samostatne alebo v malej skupine, si za rok 2013 nepripísali ani 500 dolárov. Priemer ťahajú smerom nahor hlavne bývalí zamestnanci veľkých štúdií.

Koľko zarábajú indie vývojári?

Pozornosť aj peniaze sa však presunuli k malým efektívnym tímom. Ich členovia sú na tom oveľa lepšie ako sólisti, ale je treba brať do úvahy, že ide väčšinou o ich jediný príjem, vývoju hier sa venujú na plný úväzok. V priemere teda jeden člen takéhoto tímu zarobil slušných 50 833 dolárov, podstatne viac než jednotlivci a porovnateľne so zamestnancami veľkých štúdií. Oproti roku 2012 táto kategória stúpla o impozantných 161 %.

57 % opýtaných (sólistov aj členov štúdií) nemalo okrem príjmov z predajov hier žiadny ďalší príjem a 27 % si popri hlavnej práci privyrábalo menšími kontraktmi. Zaujímavosťou je, že iba 6 % vývojárov potvrdilo vedľajšie zdroje príjmov ako peniaze za účasť na sponzorských akciách, ocenenia, granty, crowdfunding, či neherné DLC a iný obsah (tričká?).

Koľko zarábajú indie vývojári?

Keď už prišla reč na crowdfunding (KickStarter, Indiegogo...), tak tam sa už v roku 2013 podarilo získať peniaze len 5 percentám opýtaných. Zdá sa, že veľký boom takéhoto spôsobu financovania je už za nami, na druhej strane ale dokáže zaujímavý titul s dobre pripravenou kampaňou vyzbierať i stovky tisíc dolárov a to vývojárov naďalej láka. Populárny nie je spoplatnený prístup do alfa-verzií hry, takýmto spôsobom si vypomohlo iba 8 percent vývojárov.

Väčšina vývojárov bola nadšená otvorenosťou herného trhu a jednoduchosťou, s akou dokážu svoju hru predstaviť potenciálnym zákazníkom. V tomto mori príležitostí je však už akosi veľa rýb a konkurenti pribúdajú z týždňa na týždeň, takže preraziť zväčša dokážu len naozaj výrazné tituly.





Páči sa mi!

Zaradené pod: indie, financie






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Ssd sata + hdd + m2 ssd ? (6)
Ahojte, mam uz par rokov zapojene Ssd sata na ktor...
|Zháňam labo variety kit 01 pre... (1)
Mal by niekto na predaj Labo Variety Kit 01 (Toy-c...
|Dragons dogma 2 (2)
Zdravim, mam otazku ohladne DG2 a to ze ako mam pa...
|Metro séria (6)
Chcem sa len opýtať pre zaujímavosť Metro hry sú u...
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20324)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk