Koľko zarábajú indie vývojári? |
Gamasutra sa v druhej časti svojho prieskumu venovala príjmom nezávislých vývojárov.
Gamasutra sa v druhej časti svojho prieskumu venovala príjmom nezávislých vývojárov. A ako sa im teda darilo v roku 2013? Ich príjmy sú značne nestabilné, no napriek tomu okamžite vyskočil jeden trend – príjmy sólových projektov klesli o polovicu.
Dobrý vývojár aj naďalej dokáže zaujať vlastnou hrou, no zdá sa, že trh malých hier v štýle ranných rokov 90-tych sa už zasýtil. Sólový vývojár mal v roku 2013 priemerný príjem $11 812. Pre porovnanie, ešte vlani to bolo 23 130. Odhaduje sa, že prudký pokles spôsobilo veľké množstvo vydaných hier, ktorých autori využili dostupnosť distribučných kanálov a svoje výtvory dostali aspoň k pár záujemcom. Viac než polovica opýtaných, či už pracovali samostatne alebo v malej skupine, si za rok 2013 nepripísali ani 500 dolárov. Priemer ťahajú smerom nahor hlavne bývalí zamestnanci veľkých štúdií.
Pozornosť aj peniaze sa však presunuli k malým efektívnym tímom. Ich členovia sú na tom oveľa lepšie ako sólisti, ale je treba brať do úvahy, že ide väčšinou o ich jediný príjem, vývoju hier sa venujú na plný úväzok. V priemere teda jeden člen takéhoto tímu zarobil slušných 50 833 dolárov, podstatne viac než jednotlivci a porovnateľne so zamestnancami veľkých štúdií. Oproti roku 2012 táto kategória stúpla o impozantných 161 %.
57 % opýtaných (sólistov aj členov štúdií) nemalo okrem príjmov z predajov hier žiadny ďalší príjem a 27 % si popri hlavnej práci privyrábalo menšími kontraktmi. Zaujímavosťou je, že iba 6 % vývojárov potvrdilo vedľajšie zdroje príjmov ako peniaze za účasť na sponzorských akciách, ocenenia, granty, crowdfunding, či neherné DLC a iný obsah (tričká?).
Keď už prišla reč na crowdfunding (KickStarter, Indiegogo...), tak tam sa už v roku 2013 podarilo získať peniaze len 5 percentám opýtaných. Zdá sa, že veľký boom takéhoto spôsobu financovania je už za nami, na druhej strane ale dokáže zaujímavý titul s dobre pripravenou kampaňou vyzbierať i stovky tisíc dolárov a to vývojárov naďalej láka. Populárny nie je spoplatnený prístup do alfa-verzií hry, takýmto spôsobom si vypomohlo iba 8 percent vývojárov.
Väčšina vývojárov bola nadšená otvorenosťou herného trhu a jednoduchosťou, s akou dokážu svoju hru predstaviť potenciálnym zákazníkom. V tomto mori príležitostí je však už akosi veľa rýb a konkurenti pribúdajú z týždňa na týždeň, takže preraziť zväčša dokážu len naozaj výrazné tituly.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 86
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 78
- Aké hry prídu v máji? 51
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 34
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- RECENZIA: Felvidek 34
- Plánuje Microsoft vydať celú svoju masívnu dávku hier na jeseň? 59
- Helldivers 2 dostáva na PC povinné previazanie s PSN kontom 216
- Manor Lords už predalo cez milión kópií, počet súčasných hráčov sa zvyšuje 32 zobraziť viac článkov >