Seaworthy nasleduje príklad FTL: Faster Than Light |
Vesmírny koráb vymeníme za námornú loď a lasery za delové gule.
FTL: Faster Than Light a jej úspech inšpirovali viacerých nezávislých vývojárov k tvorbe roguelike strategických simulátorov a možno najvernejším nasledovníkom bude Seaworthy. Vesmírnu loď a pohľad zhora vymieňa za pirátsku námornú loď a pohľad zboku, ale väčšina základných prvkov zostáva zachovaná v pôvodnom stave. Dôležitý bude manažment lode a posádky a súboje, po ktorých si vyzdvihneme odmenu, vylepšíme loď a poplavíme sa opäť ďalej.
Príbeh začína našim návratom z úspešnej výpravy do tajomných, nebezpečných vôd Zabudnutých morí. Náš podiel stačí na to, aby sme si kúpili vlastnú loď, najali posádku a vyplávali na otvorené more v ústrety bohatstvu a splneným snom. Bohužiaľ, privezené artefakty boli prekliate a ak si chceme ešte niekedy v živote pokojne vydýchnuť, musíme ich všetky vrátiť. Opäť nás teda čaká dlhá cesta skrz procedurálne generované mapy. Dlhá a veľmi nebezpečná, keďže Seaworthy z FTL preberá aj roguelike prístup a permanentnú smrť/prehru. Príbeh bude obohatený o vlastné rozhodnutia a podaný predovšetkým textovou formou.
Autori venujú veľkú pozornosť tzv. "stretnutiam", teda chvíľam, keď dôjde k interakcii s okolím. Takéto stretnutie môže byť náhodné, ale s istotou ho môžeme očakávať pri návšteve prístavov, miest, prímorských osád, nájdení pokladu či dosiahnutí miesta dôležitého pre niektorý z questov. Nie každé stretnutie musí vyústiť v boj, ale väčšinou tomu tak bude a o ďalšom osude kapitána, lodi i posádky sa rozhodne v námornom boji alebo v boji muža proti mužovi na palubách lodí.
V úlohe kapitána môžeme väčšinu posádky nahnať k delám a zvýšiť tak útočnú silu lode, ale na sťažne k plachtám a zvýšiť tak rýchlosť, ku kormidlu a zlepšiť manévrovanie, k pumpe odčerpávajúcej vodu alebo k dieram v trupe. A nájde sa počas boja čas aj na návštevu doktora? Aby boli taktické možnosti ešte bohatšie, so zvládaním posádky pomáhajú dôstojníci so špecializáciami loďmajster, strelec, majster plachiet, chirurg a navigátor.
Štúdio Mildly Competent Games by chcelo na KickStarteri vyzbierať aspoň 44 tisíc dolárov, hra by vďaka tomu bola dokončená pred koncom roka 2015.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Mildly Competent Games Štýl: Stratégia / Simulácia Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|