STARLINK: BATTLE FOR ATLAS

STARLINK: BATTLE FOR ATLAS

Má nová sci-fi značka od Ubisoftu potenciál?

Ubisoft nám Starlink predstavil ešte minulý rok, no až tohtoročná E3 priniesla detailný pohľad na hru a mohli sme sa bližšie pozrieť na hrateľnosť. A následne sme na Nintendo Post E3 prezentácii dostali možnosť samotnú hru aj vyskúšať vo verzii pre Nintendo Switch. A to aj spolu s rôznymi rozšíreniami, ktoré tu podobne ako v Skylanders a príbuzných tituloch naberajú podobu hračiek, z ktorých sa vám priamo do hry načíta to, čo na ovládač priložíte. V tomto prípade sú to vesmírne lode v rôznych konfiguráciách.

Ubisoft sa tak pustil do odvetvia, ktoré už ovládla konkurencia a zároveň sú to pre túto spoločnosť úplne nové vody a 16. októbra uvidíme, či sa v nich naučila plávať. Starlink: Battle for Atlas vás zavedie do hviezdneho systému Atlas, kde vašu loď napadla Légia, ktorá je posadnutá vyspelými technológiami prastarej civilizácie. Vy sa musíte ubrániť pred jej útokmi, ochrániť svoju posádku (alebo to, čo z nej zostalo) a tiež skúmať príbeh, ktorým je opradená táto prastará civilizácia. Zatiaľ to pôsobí ako tradičné sci-fi, kde nechýbajú hrdinskí piloti a geniálni vedci, no z príbehového hľadiska nám demo veľa nepredviedlo.

A akých pilotov ide? To je vlastne len na vás. Pýtali sme sa zástupcov pri stojanoch s hrou a niektoré veci nemohli ešte detailne predstaviť, no sú dva spôsoby, ako dokážete do hry dostať pilotov, lode a ich konfigurácie/výbavu. Ten jeden je klasický prístup z menu, kde si navolíte loď, pilota a vašu výbavu, presne ako v iných hrách. Ten druhý je už viac hravý a počíta s už spomínanými hračkami. Celkovo si môžete ľubovoľne kombinovať pilota, základ lode, naň pridáte krídla podľa svojich preferencií a na každé krídlo pripevníte jednu zbraň. Výsledkom sú unikátne kombinácie, s ktorými môžete experimentovať a nájsť si zostavu, ktorá vám vyhovuje najviac.


Na ovládači máte nástavec, na ktorý najskôr pripevníte pilota. Jednoducho základňu s figúrkou zasuniete do drážok v podstavci, aby tam pevne zapadla. Následne na ňu položíte model lode, ktorý musí taktiež pevne zaklapnúť. K tomu pripevníte krídla, pričom pokojne každé krídlo môže byť iné, ak chcete. No a potom do slotu na každom krídle vložíte zbraň. Opäť môžete zbrane úplne ľubovoľne skombinovať. Na pripájanie netreba ísť silou, no treba sa dobre pozrieť na to, ako do seba jednotlivé časti zapadajú. Na akcii sa napríklad stalo, že loď nebola úplne dobre nasadená na pilota a na jednom mieste bola voľná.

Na akcii sme mali k dispozícii štvoricu rôznych pilotov, štyri lode (vrátane Foxovho Arwingu zo série Star Fox), pre každú loď dve krídla a zhruba 6 rôznych zbraní. To všetko má vplyv na hrateľnosť a definuje to ako pohyb, tak aj boj. Ak chcete lepšiu pohyblivosť, vybavíte si loď danými krídlami. Ak chcete väčšiu palebnú silu, vyberiete si zodpovedajúce zbrane. To všetko môžete kedykoľvek meniť. Niečo odpojíte a hra sa jednoducho zapauzuje. Určite poteší solídne vyhotovenie, ktoré je pekné, detailné a aj pevné. Nevieme však, či sme mali v rukách reálne produkčné kusy. Trošku už prekáža to, že kompletnú zostavu lode musíte mať na ovládači, nie je totiž najmenšia a ani najľahšia. Lepšie si to môžete pozrieť na fotografiách.

Zdá sa, že Star Fox nie je len postavou v hre, ale je tiež veľkou inšpiráciou pre autorov samotných, aj keď, samozrejme, Starlink toho chce ponúknuť viac ako doteraz ponúkli Star Fox hry. Treba ale dodať, že v niektorých prvkoch je inšpirácia klasickou značkou Nintenda viac než viditeľná, a to najmä v bojoch a ich rôznych podobách. Starlink je totiž taktiež vesmírnou leteckou akciou, v ktorej bojujete ako vo vesmíre, tak aj vo vzduchu a tiež na zemi. Tu síce priamo na zem nezosadnete, no svoju vesmírnu loď môžete zmeniť na vznášadlo tým, že prepnete režim letu na režim nadnášania tesne nad povrchom. Záleží na tom, kde práve bojujete, prípadne kam sa sami vyberiete.

V prezentovanom deme sme začínali vo vesmíre, pred nami bola neznáma planéta a po pár riadkoch dialógov sme dostali cieľ, ktorý bol práve na planéte. Priamo z vesmíru ale môžete letieť na miesto, kde vám naznačuje ukazovateľ vašu misiu. Nepristávate, ale prelietate cez atmosféru a je zaujímavé, že toto všetko pohodlne zvláda aj Switch, aj keď to rozhodne nie je spracované v takom meradle ako v niektorých iných sci-fi hrách. Ale je to tu a pôsobí to dobre, za čo Ubisoft vďačí aj niektorým trikom. Napríklad pri prechode cez atmosféru sa loď zahreje až do oranžova a pred vami je hustá hmla a oblaky. Povrch planéty a detaily vidíte až vtedy, keď tým všetkým preletíte. Skrýva sa tak napríklad doskakovanie objektov.

Voľnosť nie je úplná, no v deme pôsobila dostačujúco. Máte zadaný svoj cieľ na planéte, no sú tu aj nejaké vedľajšie úlohy, ktoré môžete nájsť a splniť ich okrem hlavnej úlohy. Hre veľmi pomáha to, že je jednak ovládaním veľmi jednoduchá a intuitívna (a ako som už uviedol, keď si chcete niečo vymeniť, tak to vymeníte fyzicky), no rovnako tu nájdete aj prehľadný HUD. Všetci z nás si vo Frankfurte hru vyskúšali vôbec po prvý raz a nikto nemal problém s hraním. Nebolo treba ani žiadne zdĺhavé vysvetľovanie, všetko potrebné buď vydedukujete, alebo je priamo pred vami.

Keď už si nájdete primárny cieľ svojej misie, musíte ho zničiť. Aspoň demo bolo založené na súbojoch. Či to boli nejaké konštrukcie, menší nepriatelia, alebo neskôr oveľa väčší, opäť sa vynára myšlienka s inšpiráciou od Star Foxa. Nepriatelia majú isté slabiny a tie musíte využiť a zacieliť správnymi zbraňami, keďže na niektoré môžu mať imunitu. Neraz ich je proti vám viac a na môj vkus pôsobili boje trošku zdĺhavo. Na druhej strane, keď bojujete s obrovským (asi) bossom, až tak to nevadí a tam si užívate aj dlhší súboj. Bojovať môžete aj vo vesmíre, kde zas z hry cítite klasické arkádové sci-fi dogfighty a vyzerajú dobre.


Musíte si dávať pozor na to, aby vás nepriatelia neomráčili, vtedy chvíľku nedokážete reagovať na útoky, prípadne vás zmrazia. Naopak musíte kontrovať správnym výberom zbrane, prípadne si namiešate efekty. Napríklad jedna zbraň vytvára vortex, ktorý natiahne nepriateľov. Druhou zbraňou mu dodáte ohnivý či ľadový element, ktorý spôsobí poškodenie navyše. Hre to dodáva sympatický taktický rozmer. Samozrejme, pri veľkých nepriateľoch musíte skĺbiť obdivovanie pekného dizajnu s hľadaním slabých miest, na ktoré treba zaútočiť. Nesmie chýbať ani to, že sa učíte schému útokov nepriateľov, aby ste to neschytali a nemuseli vymeniť loď, keď o tú pôvodnú prídete.

Okrem dizajnu nepriateľov treba pochváliť aj dizajn planét, ktoré pôsobia naozaj zaujímavým dojmom, no nemuseli by byť také prázdne. Nejaká tá fauna, flóra a kamene tam sú, ale akosi to pôsobí tak, že na planéte už nejakú dobu neexistuje život. Navyše tá, ktorá bola v deme, nebola ani práve najväčšia a jej oblet trval údajne zhruba 3 minúty. To môže pomôcť dynamike, no nie hodnovernosti. Na druhej strane, planéty neponúkajú len rozdielne prostredie, ale aj rôznu dobu, takže na ne priletíte počas tmy a o pár chvíľ už svitá a taktiež to pôsobí veľmi dobre.

Pre mňa bol Starlink: Battle for Atlas príjemným prekvapením. Počas Ubisoft prezentácie ma hra až tak neoslovila, no vyskúšať si ju s ovládačmi a loďami v rukách už bolo o niečom inom a určite tam je potenciál ako v hrateľnosti, tak aj v hračkách. Pomáha tomu sympatická grafika, pekný svet a aj fakt, že pripomína dobré časy so Star Foxom. Navyše to vyzerá tak, že s hrou Switch nebude mať žiadne veľké problémy. Bolo to len demo, ale aj tak na konzole bežalo veľmi slušne. Teraz je to už len o tom, či Ubisoft dokáže využiť potenciál, ktorý v tomto titule má. Navyše sľubuje, že vaše rozhodnutia v hre budú mať dopad, tak si dávajte pozor na to, na koho narazíte pri skúmaní vesmíru. Zatiaľ sa ale zdá, že hra môže byť príjemným prekvapením tohto roka.


napísal matus_ace 28.6.2018
Páči sa mi! (+2)
STARLINK: BATTLE FOR ATLAS


Xbox One
PS4
Switch

Vývoj: Ubisoft / Ubisoft
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 16. október 2018
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #119


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Wildlands - hra sa vypína do d... (2)
zdravím vás,mám originálku wildlands od u play,a k...
| Ako pripojiť tv k pc? (13)
Nazdar. Nefunguje mi jeden hdmi port v pc (druhý j...
| Xbox one x a hry s cz titulkam... (0)
Zistil som, že niektoré z vlastnených hier ako For...
| Nový herný pc (2)
Zdravím Vás, staviam na si na nový rok nový počíta...
| Steam achievementy (8)
čaute, ak by niekto mal chuť a robiť achievementy ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk