PRIHLÁS

GUILTY GEAR STRIVE

GUILTY GEAR STRIVE

Zatiaľ to (nielen) vyzerá parádne

Dojmy

Fanúšikovia bojoviek sa tento rok síce nedočkajú žiadneho nového Mortal Kombatu či iných veľkých značiek, no žánru sa aj tak darí a posúva sa ďalej. Nejaká tá menšia bojovka už tento rok vyšla, niekoľko ďalších je na ceste, no a medzi najvýraznejšie tohtoročné tituly sa určite zaradí Guilty Gear Strive, zatiaľ ohlásená len pre PS4 a automaty. Po troch rokoch sa tak konečne dočkáme novej časti do tejto populárnej japonskej série a vyzerá to tak, že sa spolu s ňou dočkáme aj zaujímavej evolúcie. Aspoň to nám totiž naznačila uzavretá beta, ktorá prebehla v priebehu uplynulého víkendu a my sme mali možnosť sa jej zúčastniť.

Guilty Gear je metalová bojovka, tak séria začala a tak aj pokračuje. Nejde len o použitú hudbu, ale aj o odkazy. Ky Kiske ako hlavná postava? Veď to je úplne jasné! Alebo sa pozrite na to, v akých úrovniach hra rieši ranky v multiplayeri. Asi vás ani neprekvapí, že je jeden z nich nazvaný Future world. Je tu toho veľa a ak máte radi metal, prídete si už len týmto na svoje. Zároveň je ale Strive úplne novou hrou a zahadzuje mnoho vecí zo svojich predchodcov. Sú to niektoré mechanizmy, niektoré postavy, no autori chcú zachovať hĺbku.

Sám Minoru Kidooka sa o tom vyjadril ako o rekonštrukcii značky, ktorou chcú osloviť nielen veteránov, ale aj prilákať nových hráčov. Hra sa ukazuje byť relatívne prístupná, aspoň teda v singleplayer obsahu, no zároveň v multiplayeri už teraz ukazuje, že tam sa pôjde poriadne do hĺbky a taktiky. Beta totiž vo vopred určených časoch ponúkla ukážku svojej online lobby a možnosť zahrať si online zápasy, no mimo týchto časov sa cez víkend dal hrať singleplayer proti CPU, kde ste si mohli vyskúšať dostupné postavy a osvojiť si ich bojové štýly.


Nie som úplný nováčik v rámci série, tri predchádzajúce hry mám vrátane tej úplne prvej, no nie som v nej ani príliš zbehlý. Aj napriek tomu som osobne v bete bol trochu stratený. V daných časoch šiel iba online, mimo nich zas iba offline. Offline fungoval tak, ako by ste od bojovky dnes čakali, akurát tu neboli prakticky žiadne nastavenia, tréning, dokonca ste si nevedeli pozrieť ani Move list postáv. V online zas move list bol, aj keď poriadne skrytý, zato tu ale nefungoval klasický výber postavy. K online štruktúre sa ale ešte vrátim neskôr.

Už skôr som napísal, že Strive zahodí niektoré prvky predchodcov a medzi nimi sú aj postavy. Zatiaľ nám Arc System Works predstavili 10 postáv a beta z nich predviedla sedem. Všetko sú to staré známe tváre, drvivá väčšina je v sérii dokonca od prvej časti. Táto sedmička je: Ky Kiske, Sol Badguy, May, Faust, Potemkin, Chipp Zanuff a Axl Low. Postavy sa líšia svojimi schopnosťami a na základe toho sa líši aj vzdialenosť ich útokov a tiež ich štýl. Hra totiž postavy rozdeľuje podľa štyroch štýlov, čo nám ukázala už beta, keďže minimálne jedna postava bola v každom zo štýlov: Balance, Speed, Power, Tricky. Môžete si tak vybrať postavu podľa toho, ako vyhovuje vášmu vlastnému štýlu hrania, či idete po rýchlosti, sile, alebo ste niečo medzi.

Taktiež sa líši náročnosť postáv, ktorú aj autori sami zobrazujú formou hviezdičiek. Ky je vhodný aj pre nováčikov, zvládnutie napríklad Axla si už vyžaduje viac cviku. V bete nebol príliš priestor na to, aby sa postavy testovali a trénovali sme s nimi, ale základ bol jasný. Vo videu nižšie si môžete pozrieť jednotlivé časti hry a hlavne každú z postáv aspoň v nejakej miere, takže si môžete pozrieť bojový štýl každej z postáv, aj keď sa musím priznať, že v mnohých prípadoch to nie sú práve ideálne ukážky. O postavách, ich príbehu a príbehu hry samotnej toho zatiaľ veľa nevieme, takže v tejto oblasti nám beta veľa neukázala. Rovnako vieme, že postavy ponúknu alternatívne skiny, no tie v bete taktiež neboli.

Bohato sa nám však predviedla hrateľnosť a musím priznať, že má hra veľmi dobre našliapnuté a ak sa nič nepokazí, pohodlne sa zaradí medzi elitu. Hrateľnosť je rýchla, obrana tu síce má neodškriepiteľné miesto, no aj tak je hra založená na útokoch. Dobre sa hrá, ešte lepšie sa na ňu pozerá. Zápasy sú dynamické a viete v jedinom momente strhnúť vedenie na svoju stranu, no rovnako ho aj stratiť. Badať tu ako základy z predchádzajúcich častí, tak aj nové prvky, pričom si ale hra drží svoju identitu. Musím pochváliť, že sa Arc System Works nenechali zlákať úspechom Dragon Ball FighterZ a nevniesli tu odtiaľ viac prvkov. Je to síce skvelá bojovka, no je dobré, keď sa hry na trhu navzájom nepodobajú ako vajce vajcu.

Súbojový systém je založený na útokoch punch, kick, slash a heavy slash, pričom tie postupne viažete do komba, prípadne ich prostredníctvom pohybu meníte na špeciálne útoky. K tomu tu nájdete throwy (aj keď upravené), upravené cancely, bursty, nový dash aj obranné mechanizmy hneď v niekoľkých spôsoboch. Je tu toho veľa a z bety je ťažké si to osvojiť bez možností tréningov, no to určite v plnej verzii bude vyriešené. Aj skúsení hráči série si tu všimnú niekoľko menších či väčších zmien aj v zachovaných mechanikách, či už sú to kombá, alebo napríklad aj gatlingy. Treba si tiež zvykať na to, že útoky v tejto hre robia podstatne vyššie poškodenie ako v predchádzajúcich, čo sa mne osobne páči, no uvidíme, či si komunita nevydupe zmenu balansu.

Nájdete tu tiež dva ukazovatele. Horný (nachádzajúci sa pod životom) je pre Psych Burst, ktorý sa líši podľa situácie použitia a dá vám možnosť neraz si zachrániť aj život. Dolný ukazovateľ zas zbiera Tension energiu, ktorú môžete využiť na špeciálne útoky. Tie podľa intenzity vyžadujú rozdielnu mieru energie a teda si musíte ustrážiť, či jej máte dosť na útok, aký chcete podniknúť. Každá postava má navyše aj minimálne jeden Super move. Zaujímavou novinkou mimo tieto veci je možnosť rozbiť „stenu“, keď dostanete súpera do rohu arény. Vtedy dokážete so súperom vďaka útokom prejsť do inej časti arény, čím je hra opäť o niečo živšia. Vidieť to môžete aj pri konci nášho videa.


Teraz ale poďme na ten online, ktorý je riešený zaujímavým spôsobom, aj keď je otázne, koľko z online možností nám beta predviedla. Vytvoríte si svojho pixelového avatara, ktorého si oblečiete podľa svojho gusta, vybavíte zbraňou a hra vám predstaví svoju online lobby. To je dom v pixelart štýle, kde sa stretnete s viacerými hráčmi na svojej úrovni (alebo vyššej, ak máte chuť poskočiť o tier vyššie). Prídete k nim, jednoducho ich vyzvete s mečom v ruke a ide sa do boja. Na základe svojich výsledkov potom postupujete na vyššie či nižšie poschodia. Move list si viete pozrieť u barmana (z nejakého dôvodu) a aj výber postavy nie je pred samotným zápasom, ale ešte v lobby a je úplne oddeleným, s čím som nebol úplne spokojný.

So samotným online hraním som už bol ale spokojnejší. Je to beta, takže to nebolo úplne bez chýb, ale to sa dá čakať. Hra vám ponúkne na výber regióny, aby ste hrali s hráčmi, s ktorými máte šancu na najlepšie zápasy. V našom prípade sa tak pripájate k európskym hráčom. Nejaké dva zápasy mi z nejakého dôvodu padli, raz ma dokonca hra vykopla priamo z lobby a zahlásila chybu pripojenia, no okrem týchto ojedinelých prípadov zápasy bežali plynulo a bez lagov, takže sa zdá, že majú autori za sebou kus roboty a sú na dobrej ceste ku kvalitnému online zážitku. Už si len musia podobné nepríjemné chyby postrážiť pri vydaní. To je naplánované na tento rok a zatiaľ nevieme, kedy presne Guilty Gear Strive vyjde.

Na štvrtú hlavnú časť v sérii sa však ja osobne už teraz veľmi teším a nielenže sa dobre hrá a sľubuje parádnu hĺbku, ale veľmi dobre aj vyzerá a znie. Sám Daisuke Ishiwatari potvrdil, že vizuál vzniká úplne od podlahy. Hlavne modely postáv sú parádne a tentoraz sa na ne pozriete z viacerých uhlov vďaka neraz dynamickej kamere. Hra si zachováva svoj typický anime štýl, je (fakt veľmi) bohatá na efekty a aj samotné arény vyzerajú veľmi pekne, aj keď je jasné, že sú v porovnaní so spracovaním postáv trochu v úzadí. K tomu si pripočítajte parádnu hudbu, pribudne aj anglický dabing (beta mala len japonský) pre tých, ktorí nepreferujú japonský originál. Zdá sa teda, že sa tento rok dočkáme po každej stránke parádnej bojovky. Len tú online lobby treba zjednodušiť a vytváranie zápasov spolu s vyberaním postáv spraviť viac priamočiare. Toto možno na pohľad vyzerá zaujímavo, ale okrem toho, že je to zbytočne prekombinované, si viem predstaviť, že to časom začne aj otravovať.


napísal matus_ace 20.4.2020
Páči sa mi!
GUILTY GEAR STRIVE


PC
PS4


Štýl: Bojovka
Dátum vydania:  2020
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #126


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Newpc (9)
Zdravím vás, nakoľko sa vôbec nerozumiem a som v t...
| Kde sa dá zohnať amd ryzen 3 ... (8)
Nejaké rady kde by som zohnal túto cpu? Na SR ju m...
| Guild wars 2 (0)
Zdravím, sú tu nejaký hráči Guild Wars 2? Chcem z...
| Digitalny pc/herny magazin (13)
Ahojte. Ako sa v tomto digitalnom velkom svete vz...
| Monitor k ps5 (4)
Čaute. Ktorý monitor je ideálny k PS5-PC V ROZMED...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk