MARTIAN GOTHIC

MARTIAN GOTHIC

8.9

Vita base... mars... 2019
niekoľko mesiacov po poslednom vysielaní z marsu sa váš zachranný tým vydáva na cestu... čo však osud nechce, niečo sa stane a musíte núdzovo pristáť, naštastie pristanete blízko odmlčanej základne a z kyslikovými prístormi tam stíhate dôjsť.

Ostali ste traja, každy sa nachádzate teraz pri inom vchode do stanice, iba jeden z vašich ľudi sa bude môcť dostať dnu.. ostatný majú zaseknute dvere. Tak musite pátrat, postupne ako prechadzate stanicou zistujete že väčšina dverí je zaseknuta a musíte ich otvoriť z hlavného počítača... prechádzate po opustených chodbách.. ked zrazu pridete do obývanej časti ked vidíte všetkých mrtvych a všetko rozhádzané, kadejako po chodbach rozhádzané telá zo zblednútymi tvarami, sa zdaju byť bez života....

Martian Gothic
Martian Gothic
Martian Gothic
Hra je typická adventura, ktorá neskôr trochu zakčnie, keď začný mŕtvy obyvatelia vstávať zo zeme a budú sa vás snažiť zastaviť... Vy ovladate troch členov posádky medzi ktorými sa môžete ľubovolne prepínať. A budete to musieť robiť dost často, lebo každy z nich je zavretý v inej časti základne a niektoré dvere treba otvarať na iných miestach. Vaši ľudia môžu spolu komunikovať vysielačkou, ďalej môzete brať a používať predmety, v podstate ako v klasickej adventúre. Samozrejme postavy každú akciu komentuju a hlasom opisuju aj každú miestnosť a aj ake pocity maju... celkom sranda je  hned na zaciatku kde musíte z kažou postavou prejst dezinfekčnou sprchou a každa postava vždy pošomre, že ak sa vtedy cítil zle teraz sa cíti ešte horšie.
Martian Gothic
Martian Gothic
Martian Gothic

Čo sa týka grafického spracovania, je super, pozadia su detailné a super vyrenderovane, a po nich sa pohybujete z 3D postavou, čiže štýl ako Resident Evil, alebo Alone in the Dark. Samozrejme renderovane pozadia sa hýbu blikaju, točia sa tam ventilatory atď.. Kamera sa vám vždy za každým rohom meni, takze niekedy vznikajú celkom akčne zabery a prestrihy, aj keď na druhej strane niekedy sa ocitnete v dosť neprehľadnej situácii a nemôžete si kameru otočiť, čo je dosť kritické hlavne pri strielaní... Hra sa ovláda len pár klavesami šipkami sa pohybujete, jedna klávesa je na akciu ako otvaranie dverí, používanie vecí atď.. a dalšia tam je ešte na boj ak nemáte zbraň ostáva vám len kopať nohou okolo seba. Potom dostnate aj pištol a nájdete aj nejaký nôž. Po najdení počítača a odomknutí dverí vám ani íne ako hľadat pištol neostane, lebo mŕtvy začnu ožívať a stávaju sa z nich upiry. Jediný kto má pištol je tretia členka posádky no tá kôli zaseknutým dverám nemôže vysť von.

Martian Gothic
Martian Gothic
Martian Gothic

Čo sa týka vývoja príbehu je super, postupne objavujete nové veci a nové denníky a hlasové správy veliteľov stanice a dozvedáte sa, čo sa asi stalo.... ale pozor celu hru vám plynie čas, tak niekedy nebudete mať čas rozmýšlat, ale budete musiet jednať, je to ešte o to naročnejšie, že hru si nemôžete ukladat kedy chcete, môzete si ju ulozit akurát na počítači. Jediná dobrá pomôcka v hre je mapa, ktorá niekedy aj dosť pomôže, najlepšie na nej je
že jednotlivé úseky sú pomenovane názvami ulíc, napr Madison Avenue, alebo tam najdete uličku Deads Man Walk.

Hra je super... po samých akciách čo teraz vychádzajú je to príjemná zmena. Aj keď niekedy deprimujúca však uvdíte ak to budete hrať a povesí sa na váš krk nejaký upírsky marťanský mutant.

napísal saver 13.5.2000