MIDTOWN MADNESS 2

MIDTOWN MADNESS 2

9.3

Takže všecti priaznivci Drivera a Midtown madnessu oslavujte, je tu Midtown Madness 2 ďalšia mestská racingovka, čiže budete jazdiť po meste dvestovkou, budete chodiť na červenú, budete skákať cez mosty, schádzať po schodoch, utekať pred policajtami, a zrážať stĺpy, stromy, ľudí... Tentoraz máte k dispozícií dve rozľahlé mestá a to San Franacisco zo svojim mostom, Alcatrazom, a typicky kopcovým terénom a Londýn kde je kopa úzkych uličiek, vyklápacie mosty, Big Ben, .... a toto všetko môžete pochodiť z 20timi autami (čo je o 9 viac ako v predošlej verzií), v rôznych typoch počasia a za rôznej premávky.

V hre máte pár základných módov ako Crash Course, Races, Multiplayer Race, Quick Race... Crash Course je pekný mod na rozcvičenie kde máte rôzne situácie ktoré musíte zvládnuť napr skočiť z autom na loď, alebo utiecť pred policajtami ... niektoré misie dosť pripomínajú Drivera. Väčšina týchto misií je dosť ťažkých takže ich budete prechadzať dosť krát kým sa vám to podarí. To isté platí aj v móde Races, kde máte rôzne typy jázd ako jazdna na rýchlosť, okruhová jazda, checkpoint jazda... z každého typu ich máte zo 10, pričom keď ich prejdete všetky pridávajú sa vám nové autá. V Blitz race, čo je spomínaná jazda na rýchlosť musíte v danom čase dôjsť do cieľa, v Checkpoint race, vám stačí v ľubovoľnom poradí prejsť všetky checkpointy samozrejme máte tam aj čas, a v Circuit race, čo je okruhová jazda máte závod z viacerými pretekármi a musíte skončiť prvý alebo do tretieho miesta záleží od obtiažnosti. Samozrejme je tu aj voľná jazda, za vami zvolenej premávky, kde si môžete jazdiť ako chcete buď podľa predpisov, alebo sa nechát naháňať policajtami, alebo narážať to všetkého čo vidíte. V oboch mestách vládne typický chaos, veľa aút, chodcov, samé semafóry a aj nadávajúci šoféri ktorí kričia keď im zablokujete cestu alebo do nich buchete. Zaujmavé v hre je aj to že z vašim autom ľahko prevŕatite aj kamión, alebo nabúrate aj 30 áut a nič vážneho sa vášmu autu nestane v prvej časti to tak nebolo tam ste si museli dávať viac pozor, aby ste sa rýchlo nerobili. Ale ináč ovládanie auta ostalo také isté, len boli pridané niektoré realistické prvky jazdenia na tráve, morkom povrchu atď... na tráve vás to pri točení nadhadzuje a šmýka a aj prudko trhá, no ale to by ste museli skúsiť.  Konečne spravili aj realistickú ručnú brzdu takže môžete spraviť 180 stupňovú otočku skoro bez straty rýchlosti.

Multiplayer race, je podobné ako v predošlej verzií, max 8 hráčov temová hra na policajtov a zlodejov kde na ulici hladáte zlato a nosíte do úkrytu. Prípadne si môžete zahrať klasické závody. Hrať môžete cez internet (server alebo msn.zone) prípadne cez Lan.

Midtown Madness 2
Midtown Madness 2
Midtown Madness 2

Grafika, je pekná máte tam pekne prepracované autá s ktorými jazdíte, veľké mesto z kopou rôznych budou uličiek, lámp.... kopou grafických efektov a nájdete tam aj známe budovy ako Big Ben, Hyde Park, Buckingham Palace, ale ostatné autá a domy už sú menej prepracované a zvyčajne sú to len kocky z rôznymi textúrami, ale pri tej rýchlosti vám to ani nepríde. Čo sa týka rýchlosti engine, ide v pohode aj na pomalších kartách, len treba mať dosť pamäte na nahratie celého meste, čiže odporúčam AGP kartu. Grafika a design mesta, sa od prvej časti moc nezmenili, škoda, myslel som že už tam bude viac detailov a bude to trochu krajšie. Ale nevadí možno v Midtown Madness 11 už bude prekreslené aj každé steblo trávy v meste :)  Ešte niečo k pohľadom kamery, v hre si môžete meniť pohľad spoza auta, z nahľadu nad auto, klasický pohľad z palubnou doskou, alebo nakoniec akčný pohľad z rôznych kamier. Na začiatku je nadefinovaný najlepší pohľad spoza auta, tam pekne vidíte čo sa okolo vás deje, a auto sa dá aj lepšie riadiť, lebo vidíte či vás niekam unáša atď... na obrazovke potom ešte máte malú mapu kde máte vyznačené všetko potrebné a prípadne tam máte tachometer, ktorý síce nieje potrebný, ale poteší hlavne v misiách kde musíte prejsť polku mesta a pritom neznížiť rýchlosť pod 60kmh:) Prípadne si ešte môžete zapnúť spätné zrkadlo, ale to len ak by ste chceli vidieť či za vami ide polícia, dobré v misiách kde musíte dôjsť do cieľa bez prenasledovania polície.

Midtown Madness 2
Midtown Madness 2
Midtown Madness 2
Zvuky v hre sú tiež postačujúce, počujete trúbenie, vykrikovanie vodičov, a môžete sledovať aj zvuk vášho auta ktorý sa popri tom ako auto demolujete mení. Ak napr dostanete defekt alebo zničíte koleso, budete počuť typické búchanie prázdnej duše. Ďalej vás tam pri štarte a ciely sprevádza nejaký hlas, ktorý vás povzbudzuje alebo len hovorí čo by ste mali spraviť niekedy si povzdychne že 'čo to tu tak smrdi'... a aj si odpovie 'jáj to som ja' :)
Midtown Madness 2
Midtown Madness 2
Midtown Madness 2
Takže ak si chcete po meste zajazdiť na autách o ktorých môžete len snívať, prípadne sa chcete vžiť do kože Holywoodskeho kaskadérskeho šoféra, spustite Midtown a idete na vec. Samozrejme ako hlási aj úvodné upozornenie neskúšajte to v skutočnom živote :) Možno by u nas bolo dosť nebezpečné skákať cez 50 za sebou postavných áut, alebo skákať z móla na loď a asi ani vychádzať a schádzať po schodoch nieje dobrým riešením :)

Ale celkovo je to cool hra... a ak si chcete dať pauzu od všetkých stratégií , RPGéčiek a akcií je to presne pre vás. Ešte malé porovnanie Drivera a Midtown Madnessu 2. Driver bola pekná akcia kde ste robili pre mafiu, čiže ste mali rozličné misie a príbeh, samozrejme boli aj voľné jazdy mestom a aj checkpointové jazdy, len nevýhodou bolo že ste si nemohli vyberať autá. Vždy ste mali nejaké pridelené, Midtown síce nemá príbeh, ale má zaujmavé misie, možno prebraté z Drivera, kde musíte ujsť policajtom, rozbiť niekomu auto atď... ale zase Midtown má aj lepšiu grafiku a ovládanie, má viac rôznych typov jázd a nakoniec aj veľký počet rôznych áut od autobusov, cez trucky, požiarne auto, chrobáka, policajné auto až po vojenské pancierové vozidlo. Ale musím povedať ze obe hry sú super...

napísal saver 20.9.2000
9.3
Používatelia