STARSHIP TROOPER: NEW FRONTLINE

STARSHIP TROOPER: NEW FRONTLINE

8.2

Máte chuť na freewarovku? Skúste ST: New Frontline, zaujímavý český projekt zasadený do vojny ľudí a chrobákov.

Dobrých hier nie je nikdy dosť. Zábavných  hier, ktoré  môžete získať zadarmo legálnou cestou je ešte menej. Natrafiť na hru, ktorá je aj zábavná aj bezplatne dostupná a navyše v zrozumiteľnom jazyku je naozaj zriedkavé. Starship Trooper patrí do kategórie takýchto hier a keďže sa jedná o naozaj pozoruhodný titul, venovali sme mu viac pozornosti. Myslím, že aj autorov projektu poteší, ak sa na ich záslužnú a nedocenenú prácu pozrieme podrobnejšie.

Ak sa vám zdá, že podobný názov má istý americký filmový trhák, nemýlite sa. Pravdu majú aj tí, čo si spomenú na písané dielo A. Henleina. Autori hry svoju evidentnú motiváciu priznávajú a ako sami tvrdia, ich dielo je pomyselnou spojnicou medzi filmom a vydarenou knihou. Dej sa odohráva po bitke o Klemdath. Hviezdna pechota začína používať takzvané silové obleky. Tie zlepšujú fyzické schopnosti a umožňujú svojim majiteľom používať bohatý sortiment ťažkých zbraní bez akýchkoľvek obmedzení. Hráč je členom prieskumného tímu na strategicky významnej planéte, kde prebieha výskum najnovších technológií. Ale zdá sa, že na tejto planéte sa udomácnili aj obrovské chrobáky, ktoré sa vôbec netvária priateľsky. Je jasné, že jediným možným riešením je boj...

Starship Trooper: New Frontline
Starship Trooper: New Frontline
Starship Trooper: New Frontline

V úvode hry máte možnosť absolvovať tutoriál, kde sa oboznámite s ovládaním a osvojíte si základné atribúty hry. Už tu sa začína odvíjať dej rozsiahleho príbehu, takže nezaškodí trochu sa poprechádzať po základni a prehodiť pár slov s ďalšou posádkou. Potom sa už ide naozaj naostro. Hráč sa ocitne v nehostinnej púšti, kde má za úlohu vypátrať, čo sa stalo so stratenou vojenskou expedíciou. Ale prerastený hmyz nemá rád, keď sa niekto potuluje okolo jeho hniezd. Prežiť útoky rýchlych chrobákov nie je jednoduché. Našťastie v blízkosti vojenského vraku sa ukryl medik, ktorý akoby zázrakom prežil. S podporou jeho liekov aj zbrane sa ďalej postupuje rezkejšie.

Ak vám už táto prvá akcia dala poriadne zabrať, skúste si znížiť obtiažnosť, pretože ďalej to bude oveľa hustejšie. Čakajú vás krvavé bitky s ôsmymi druhmi chrobákov s rozdielnym spôsobom boja. Dobrodružstvo sa rozvíja v piatich odlišných prostrediach, vo vojenských aj nevojenských objektoch a v nehostinnej krajine. Na elimináciu nebezpečných nepriateľov vhodne poslúži sedem druhov zbraní s primárnym aj sekundárnym bojovým módom. Na počiatku to bude rýchlo strieľajúca pulzná puška s granátometom. Čoskoro pribudne efektná automatická brokovnica a ďalšie zbrane. Vrcholom je vysoko účinný štvorhlavňový raketomet.

V exteriéroch aj interiéroch sa nachádzajú rôznorodé predmety. Od užitočných lekárničiek, cez kreslá a ťažké debny. Posunúť a rozstrieľať sa dá prakticky všetko. Či už sa jedná o počítačová výbavu alebo vysoký kaktus, po výbuchu granátu sa zmenia na kopu odpadu. Zaujímavé je, že niekedy je možné a dokonca nutné rozstrieľať aj uzamknuté vstupné dvere. Pravdaže len tie, ktoré sú vyrobené zo slabších materiálov.

Starship Trooper: New Frontline
Starship Trooper: New Frontline
Starship Trooper: New Frontline

Hoci sa jedná o dynamický akčný titul, tvorcovia hry nezanedbali ani na dejovú zložku a komunikáciu s okolím. Počas rôznorodých misií sa vyskytne mnoho nápomocných postáv, ktoré vám nie veľmi vybranými slovami povedia, čo sa deje alebo si chcú len tak podebatovať. Niekedy je týchto slovných vsuviek až priveľa. Našťastie sa dajú jednoduchým stlačením "ESC" zrušiť. Keď už som spomenul misie, musím doplniť, že sa nejedná o žiadne trápne úlohy typu "choď a všetko znič“ Práve naopak, na hráča čakajú všestranné úlohy, vďaka ktorým záujem o hru neopadáva, ale vzrastá. Takže sa pripravte na to, že budete musieť nájsť stratenú posádku, ochraňovať vojenský konvoj, alebo brániť pevnosť pred inváziou votrelcov. Po každej misii sa zobrazí bilancia, okrem bežných záležitostí, ako je počet zabitých nepriateľov tu nájdete aj také záležitosti, ako hodnotenie tímovej spolupráce a efektívnosť s výbušnými zbraňami.

Inteligencia spojencov je pomerne vysoká, priateľské jednotky sprevádzajú hrdinu na nebezpečných miestach a pohotovo reagujú na stretnutie s nepriateľom. Okrem toho, že zabezpečia palebnú podporu, občas vyliečia zranenia a v predstihu oznamujú, že sa blíži nebezpečenstvo. S IQ nepriateľov je to trochu slabšie. Stáva sa, že nevedia obísť predmet, ktorý im stojí v ceste, alebo sa na istých miestach zaseknú. Ale nie je to až také zlé a nemá to vážny dosah na celkovú hrateľnosť.

Izometrický pohľad zhora na postavy a prostredie umožňuje dobrú orientáciu a prehľad o situácii. Vydarený engine hry, ktorý vytvorili priamo autori projektu a nazvali ho SquareToSquare (S2S) umožňuje skvelú interakciu s prostredím. Ozvučenie je tiež solídne, aj keď niektoré zvuky sú pravdepodobne vypožičané z iných hier. Hra má vzhľadom na to, že je to voľne šíriteľný produkt pomerne vysoké nároky. Zostava: CPU 1200 Mhz, 128 MB RAM a GeForce 2 nie je v súčasnosti nič strašidelné, ale u freeware hier býva štandard obvykle nižší, aby si na svoje prišli aj majitelia zastaralých zostáv.

Starship Trooper: New Frontline
Starship Trooper: New Frontline
Starship Trooper: New Frontline

Starship Trooper: New Frontline je prekvapujúco dobrá freeware hra z dielne českého tímu CyberGames. Titulu by sme mohli vyčítať priveľa dialógov zbytočných v akčnej hre a zasekávanie nepriateľov počas boja. Ale vzhľadom na to, že produkt je vytvorený v solídnej grafike a ponúka skvelú zábavu, navyše bez finančných nárokov, nemôžem hru hodnotiť príliš kriticky. A ani nechcem. Veď jestvuje toľko titulov, za ktoré od nás hráčov pýtajú firmy kopu peňazí a pritom nestoja za fajku močky. Česká Hviezdna pechota ich hravo prekoná a chce za to iba jediné - spokojnosť hráčov.

Hru si môžete stiahnuť tu 38 MB.

napísal uni 8.2.2005
8.2