HOSTILE WATERS

HOSTILE WATERS

8.0

Keď boli grafické 3D karty ešte v plienkach a nálepku „Powered by 3Dfx“ ste mohli zazrieť akurát tak na IT výstavách, Rage ako prví odpálili skutočnú akcelerovanú bombu. Incoming. Bola to jedna z tých hier, pri ktorých ste len s otovrenými ústami sledovali čo sa deje na vašom monitore, najviac úžasnú grafiku a perfektné efekty. Od vtedy už však uplynulo veľa času a dnes sú tu Rage opäť s Hostile Waters: Anateus Rising. Svet vás opäť potrebuje. Planéte vládne napätá atmosféra a na obzore sa ako čierny mrak vynárajú megakorporácie, fanatickí teroristi a podivné politické strany. Vyzerát to tak, že diplomati zlyhávajú, od globálnej katastrofy a masových vrážd ľudí delí len malý krôčik. To nesmiete dopustiť. Preto sa ocitáte s pokazeným člnom ako základňou niekde uprostred pacifických ostrovčekov a vaša úloha je upokojiť situáciu. „Upokojiť situáciu“ samozrejme v praxi znamená totálne vyhladiť všetkých agresorov.

Hostile Waters je kombináciou taktickej a akčnej stratégie, nie je ľahké nájsť vyváženú kombináciu týchto dvoch spôsobov hry a to že sa to autorom podarilo sa určite podpísalo pod výbornú hratelnosť. Každá misia začína klasicky briefingom, kde sa väčšinou zoznámite s novými vylepšeniami, nejakými radami a potom sa dostanete do 3D mapy terénu. Máte na nej vyznačené všetky budovy aj jednotky, radar, surovinové zásoby, je to vlastne akési kontrolné centrum, z ktorého riadite vašej jednotky. Najprv si ich však musíte postaviť. Postupne budete mať prístup k 20 jednotkám, nielen pozemným, ale aj vzdušným, či vodným, nie všetky sú útočné, niektoré sú transportné alebo ťažobné. Každú z nich môžete vybaviť rôznymi súčiastkami (takzvanými addons), štandardné vozítko môže slúžiť ako ťažobný stoj ale aj ako mobilná lekárnička a podobne. Nezabudnite, že každej jednotke treba dať špeciálny chip, inak ju vaši ľudia nebudú môcť ovládať (finta je v tom, že týchto chipov máte obmedzené množstvo). Keď máte túto fázu zvládnutú, treba vydať rozkazy vašim jednotkám, potom sa môžete prepnúť do real time módu, zmocniť sa niektorej jednotky a pripojiť sa k vašim kolegom v akcií. Aj keď je táto akčná časť spravená veľmi pekne, je dosť problém váš stroj ovládať a ničiť nepriateľov (sú hnusne rýchli), môžete sa však pozerať ako robia počítačom riadení piloti špinavú prácu za vás. A keď začne byť na bojisku husto, nie je problém sa kedykoľvek prepnúť do plánovacej 3D mapy a v kľude si všetko premyslieť. Nádhera.

Grafika je výborná, ale nemôžem povedať, že by mi priamo vyrazila dych. Terén ostrovčekov je pomerne členitý, vcelku kvalitne modelovaný, jednotky pôsobia pomerne dôveryhodne (aj keď mi miestami pripomínal nešťastný projekt DMA Wild Metal Country), rakety zanechávajú dymové stopy a explózie sú vydarené. Nepovedal by som však, že je to súčasná špička. Po grafickej stránke teda Rage výraznejší hop neurobili, zato ma veľmi príjemne prekvapili prepracované detaily. Ak ich poskladáte kúsok po kúsku, dotanete príjemnú atmosféru. Príbeh je rozprávaný ľudmi z vášho tímu, záznamami, TV správami, a podobne, nechýba mu istá iskra, moment prekvapenia (keď na scéne sa objavujú emzáci) a originalita. Najúžasnejšie sú jednoznačne zvuky, predovšetkým rádiové spojene. Piloti komentujú situáciu a z času na čas vás prekvapia roztomilou hláškou ako napríklad: „Kill the fucker!“. Fyzikálny model všetkých objektov v hre pôsobí veľmi reálne, AI, aj keď s menšími muchami je predsalen na vysokej úrovni. Prichystaných je 21 misií, aj keď ide väčsinou o to niekde priletieť, identifikovať, zničiť, obrániť nemal som pocit že by sa príliš opakovali, niekedy dostávate nové úlohy aj počas misie. Jednotky sa dajú ovládať ako vo first-person, tak aj v third-person móde a z taktickej mapy. Dokopy tu máme vydarený projekt a mne neostáva nič iné, ako vám ho odporúčať. Hostile Waters sa hrajú výborne a pohodovo, vďaka vyváženosti a prepracovanosti, vidno, že autori si dali skutočne záležať aj na detailoch a to ju robí kandidátom na najlepšiu hru svojej kategórie od dôb Battlezone.

napísal genuine 3.5.2001
8.0
HOSTILE WATERS