MORTAL KOMBAT: ARMAGEDDON

MORTAL KOMBAT: ARMAGEDDON

8.5

Najväčší súboj o záchranu sveta prichádza a vy musíte byť pri tom.

Recenzia na PS2 verziu

Myslíte si, že studňa už vyschla a peňaženky už povedali svoje posledné slovo v tejto sérii? Tak skúste myslieť znova. Najväčší súboj o záchranu sveta prichádza a vy musíte byť pri tom. Bojovníci sú pripravení, aby vás uctievali ako boha, alebo pochovali do prachu nasiaknutého krvou.

Hlavná dejová linka sa odohráva v móde Konquest. Točí sa okolo Tavena a jeho brata, ktorí sú predurčení, aby zabránili záhube svetov pri poslednom súboji Mortal Kombat. Taven je zobudený svojím dračím strážcom a postupne sa dozvedá, že jeho už skorej prebudený brat nehrá s čistými kartami a snaží sa ho odstrániť, aby pri poslednej bitke získal status boha on. Klbko sa začína pomaly rozpletať a cesta je dláždená krvou. Hlavne krvou.

Vedeli ste že: MK: Armageddon obsahuje všetky predchádzajúce postavy zo všetkých hier okrem ženskej postavy Khameleon? Táto bola nahradená mužskou postavou Chameleon. Scorpion sa objavil v animovanom seriáli Drawn Together od Comedy Central a taktiež je odomknuteľný v hre Psi Ops od Midway ako skin pre hlavnú postavu.

Celý mód sa nesie v duchu platformovej mlátičky. Nepriatelia nabiehajú v húfoch a väčšinou im stačia dve či tri rany. Na spacifikovanie slúžia len štyri tlačidlá pre vysoký a nízky úder, kop a prehodenie nepriateľa. Okrem toho postupom Taven získa ešte štyri supervlastnosti a to fireball, zastavenie času, teleport a ohnivé zemetrasenie. Zbiera predmety z truhlíc, peniaze, manu a životy z padlých nepriateľov a veľmi rýchlo si to sype vpred. Zrazu stretáva postavu menom Dariou a hra sa prepína do klasického bojového prostredia v aréne ala Tekken. Tu už sa dajú plne využiť všetky tlačidlá na pade a prichádza ťažké memorovanie útočných a obranných komb.

Mortal Kombat: Armageddon

No vytierať dlážku by som po súboji nechcel.
Mortal Kombat: Armageddon

Stačí len ukázať smradľavé podpazušie a nepriatelia už sami púšťajú krv do gatí.
Mortal Kombat: Armageddon

Keď vás nepriatelia zbadajú, tak niektorí od radosti skáču aj dva metre do vzduchu.

Cestou stretne rôzne postavy sveta MK a okrem decimovania radových vojakov a súbojov v aréne si odskočí aj do tajných chrámov s obtiažnosťou mission impossible. Záverečný súboj s Blazeom, strážcom podstaty božstva, som si dal asi 15 - 20 krát, pretože ani pri naťukaní a zlinkovaní piatich komb pozostávajúcich asi z tridsiatich tlačidiel za 0,5 sekundy, som nebol schopný túto obludu z kategórie HardAsBitch poslať do pekla. Nakoniec sa ale podarilo. A za necelých 10 hodín si mohol spokojne odfajknúť Konquest mód spolu s 95 000 chechtákmi na konte. Let’s go shopping.

Vedeli ste že: boli natočené dva celovečerné filmy Mortal Kombat? Prvý zarobil celosvetovo 125 miliónov $, čo bol slušný úspech. Druhý len 30 mil. $. Vraj je v príprave tretí diel MK: Devastation a podľa imdb sa práve prepisuje scenár (aj tak si myslím, že to nepomôže). Na motívy hry vznikol aj seriál MK: Conquest, vysielaný myslím aj na Nove pár rokov dozadu a vznikol aj animák MK: Defenders of the Realm.

Naškrečkované peniaze môžete minúť v Krypte alebo Kreate a Fighter móde. V Krypte nakupujete alternatívne kostýmy, fotografie autorov a tímu, promo filmy, hudbu, koncept arty, tapety, skice alebo postavy. V Kreate a Fighter zasa nové handry, brnenia, špeciálne útoky, zbrane a štýly. Možných štýlov som narátal až neuveriteľných 59. Napr. karate, wrestling, tai chi, tae kwon do, sumo, shaolin, ninjitsu, kenpo, judo, muai thai atď. Tiež sú rôzne štýly pre zbrane. Použité sú však len meče a sekery. Tu by som privítal trocha rôznorodosti, pretože postavy v hre majú napr. sai (vidličky), bo (palica) alebo vejár.

Vedeli ste že: ak ste v pôvodnej verzii MK v aréne The pit dosiahli double flawless victory, počas víťazného kola ste nepoužili ani raz blok a na nepriateľa ste použili fatalitu, mohli ste bojovať proti Reptileovi?

Okrem Konquest módu môžete pokoriť aj Kombat mód. Je to notoricky známy mód z predchádzajúcich dielov, kedy si vyberiete jedného bojovníka a cez náhodne vygenerovaný rebríček nepriateľov postupujete zospodu nahor. S každým novým protivníkom stúpa obtiažnosť a tak poraziť pána hory nie je sranda. Treba mať prehľad nielen v kombách bez zbrane, ale aj so zbraňou a poprípade ich kombinácie, naučiť sa blokovať výpady, robiť úkroky do strán, alebo používať tzv. breaker, čo je protiútok voči oponentovmu kombu.

Každá postava má unikátne špeciálne útoky, samozrejme vlastný štýl a charakteristickú zbraň. Fatality sa od posledných dielov dosť líšia. Nejde len o jednu fatalitu, ale hneď o sériu mrzačenia v rade za sebou. Po zobrazení nápisu Finish Him a následnom naťukaní kombinácie, protivníka oberiete napr. o ruky. Potom vložíte ďalšiu a vytrhnete mu ešte nohu, ďalšou mu jeho urvanými rukami odpálite hlavu a nakoniec ešte nejako potupne zvalíte na zem/necháte vybuchnúť/rozštvrtíte/zamrazíte/spálite, skrátka sranda :-).

Mortal Kombat: Armageddon

Všetci v plnej paráde.
Mortal Kombat: Armageddon

Sheeva zablokovala môj kop pravým prsníkom.
Mortal Kombat: Armageddon

Tak posledný nočák už Goro nestihne.

Vedeli ste že: v automatovej verzii Mortal Kombat sa vďaka bugu a zmiešania dvoch charakterov do jednej objavila postava ERMAC, čo je skratka pre ERror MACro? Hráči si tak mysleli, že našli skrytú postavu. Autori sa tohto mýtu chytili a postava Ermac bola pridaná v MK3. Veľa hráčov si tiež myslelo, že Goro ako miniboss (v prvom MK) pred Shang Tsungom je skrytá hrateľná postava a bombardovali vývojárov dotazmi, prehľadávali kód a hrali hru rôznymi spôsobmi, aby ho našli. Autori Gora v hre ako hernú postavu nikdy nepotvrdili, miesto toho vytvorili vlastnú rasu Shokan (Sheeva, Goro, Kintaro).

Nechýbajú hviezdy MK ako Scorpion, Sub-zero, Sonya, Raiden alebo Liu Kang (aj keď v trocha nemŕtvejšej podobe než sme zvyknutí), nie až tak opozeraní Bo Rai Cho, Frost alebo Sektor (pravdepodobne saverove lobovanie u Midway :-)), samostatná kategória ťažkotonážnikov zastúpená Shokanmi a démonmi Onaga, Moloch, Motaro a Havik a ešte jedna kategória sama pre seba Shao Kahn, Meat a Blaze.

Vedeli ste že: Autori pri predvádzaní obzvlášť chrumkavých fatalít po sebe kričali „Toasted“ a neskôr „Toasty“. Tento easter egg zahrnuli do MK2 a vyskakujúca tvár patrila zvukárovi Danovi Fordenovi. Stlačenie tlačidla START na konzole pri „Toasty“ pridala hráčovi 1000 exp. bodov.

Ak vás bolia packy od DualShocku a radi by ste si oddýchli, je tu možnosť Motor Kombatu. Je to vlastne celkom jednoduchý, až primitívny závod pre 1 - 6 hráčov na malých okruhoch, inšpirovaných prostredím MK. Každý si vyberie svoje autíčko s postavou, jeden z piatich okruhov, ako prales, zimná krajina alebo púšť a môžete vyraziť. Čo by to však bolo za MK, ak by sa aj tu nenašla nejaká tá krv a fatalita. Každá postavička ma vlastné náradíčko a tak taký Scorpion vystrelí hák a nepriateľa hodí za seba, Jax buchne autom o zem až to všetkých v okolí odhodí, alebo Raiden pustí svoje blesky a tak paralyzuje ostatných. Na trati sú lávové jamy, stropné mažiare, prepadliská a v kombinácii s vlastným útokom, alebo správnym narazením protivníka do prekážky, sa v pár momentoch prepracujete až na prvé miesto. Veľmi pohodová a príjemná vec.

Mortal Kombat: Armageddon

Úprava veľkosti genitálii bohužiaľ nehrozí, božínku.
Mortal Kombat: Armageddon

Yo-juken! Jaj to bolo v Street Fighterovi :-).
Mortal Kombat: Armageddon

Fakt už len jeden twister a idem spať.

Po grafickej stránke by sa dala vytknúť len časť Konquest, kde má PS2 určite na viac a prostredia sú niekedy až príliš prázdne. Naopak v jednotlivých arénach sa nestačíte diviť nad perfektným motion-capturingom postáv. Hudobne sa autori snažili kopírovať esenciu zo starých dielov a celkom sa im to aj podarilo. Bojové rytmické bubny a gitarové sóla, ale aj tajomná a dusivá atmosféra doslova sála s každým taktom.

Vedeli ste že: MK oslavuje tento rok štrnáste narodeniny? A že patril medzi prvé bojovky so skrytými postavami, minihrami a inými easter eggmi? V MK3 ste mohli napr. odomknúť hru Galaxian, v MK: Shaoling Monks bol skrytý MK2 (len US verzia) a v MK: Armageddon zasa MK3 (nepotvrdené). Celkovo vzniklo 16 hier s tematikou MK, plus rôzne možné aj nemožné porty na rôzne handheldy, konzoly a PC.

PS2 je po nástupe next-gen pomaly už aj druhou nohou v hrobe a ak je MKA posledným dielom na tejto platforme, tak je to výborná rozlúčka. 62 hrateľných postáv, každá s iným štýlom a taktikou, viac ako tucet arén so smrtiacim prostredím, k tomu Motor Kombat ako spestrenie a balzam na unavené ruky, 10-hodinový Konquest mód s hlavnou dejovou linkou a nechýba ani online mód na rozbíjanie držiek kamarátom na diaľku a unikátny mód pre vytvorenie vlastného bojovníka. Let Mortal Kombat begin!

napísal fendi 21.12.2006
8.5
MORTAL KOMBAT: ARMAGEDDON