FINAL FANTASY III

FINAL FANTASY III

9.0

Fanúšikovia série Final Fantasy si môžu v týchto dňoch na svoju poličku vyložiť ďalšiu trofej.

Recenzia na DS verziu

F - fanatický fanúšik futbalu, filatelista, finančník Ferdinand Freud farbí frajerkinu firemnú Felíciu. Fialová? Fúkne frajerka Ferdinandovi facku. Fuj!

Fanúšikovia famóznej, masami fanaticky obdivovanej série Final Fantasy si môžu v týchto dňoch na svoju poličku vyložiť novú trofej. Remake pôvodnej Final Fantasy III (FF3), ktorá sa oficiálne za hranice Japonska ani nedostala, je konečne tu! Európa otvára svoje DS-ká síce ako posledná, ale predsa. Vydajme sa teraz spolu so 4mi slávnymi hrdinami na dobrodružnú výpravu do doposiaľ neprebádaného sveta, schovaného pod dve naozaj veľké písmená “F”.

Magické kryštály žiaria ako nikdy predtým, ich desivú moc cítiť v celom kraji. Na povrch sa predierajú temné sily. Ich hordy už zahalili lúky, pasienky, dokonca aj najvyššie štíty hôr. Púštne oblasti neostali nedotknuté. Väčšina osád a miest je postihnutá zákernym prekliatim. Obyvatelia sú len siluety bez tiel a zdá sa, že je dobojované. Kráľovstvá sú bez svojich veľkých armád bezmocné a v krajine upadá aj to posledné, nádej.

V tejto zúfalej, skoro bezvýchodiskovej situácii si jeden z najmocnejších krištáľov, pomocou zemetrasenia, povoláva zdanlivo bezvýznamného, neskúseného bojovníka. Nedávajte však na prvé pocity, jeho potenciál je v skutku obrovský. Je taký veľký, že sa ho priam možete dotknúť stylusom a rastie, že svoje DS-ko budete mať časom problem zavrieť. Na úspešný haNdheld s veľkým N prichádza kvalitný, nákazlivý a hlavne dlho očakávaný príbeh plný mágie, ťažkej zbroje, odvahy a priateľstva. Otvárajte DS-ká, prichádza Final Fantasy III !

Náhľad do minulosti.

Pôvodná hra Final Fantasy III sa zrodila, ako som už vyššie spomenul, v krajine vychádzajúceho slnka. Japonský úspešný “Nintendo Family Computer”, známy ako Famicon a Nintendo Entertainment System (NES), očakával jeden z najväčších projektov. Písal sa rok 1990 a, už vtedy zvučné, mená ako Hironobu Sakaguchi alebo Nobuo Uematsu úspešne vydali tretie pokračovanie svojho strojčeka na peniaze. O úspechu sa netreba rozpisovať, lebo aj po 17 rokoch sa davy ludí preháňajú na chocoboch a čakajú na svoje daľšie pokračovania. Kolískou tejto série bola ešte firma Square, neskôr rozšírená o Enix. FFIII mala pár vylepšení, ako napríklad zobrazovanie HP (Hit Pointy, alebo Heal Pointy) nad hlavami postavičiek. Či už pri liečení alebo útoku. Najväčšou revolúciou FFIII bolo pridanie tzv. Job systému, ktorý vlastne sériu Final Fantasy preslávil.

Final Fantasy III

Na obrazku to nevynikne, ale efekty kúziel stoja za to.
Final Fantasy III

Tento pánko vam zmení život ;)
Final Fantasy III

za 15 gil, ci ešte nič nekúpite, ale bude ich viac

Remaking Graphic… please read.

Najočivyočovitejšia zmena, ktorú si hneď každý všimol, je grafické spracovanie. Z posledného GameBoyového kabáta, si nové FF-ko oblieklo to najlepšie, čo mu šatník DS ponúkol. 3D modely, objekty a pekne vymodelovaná krajina + predrenderované bojové lokácie. Pohybujete sa po obrovskej základnej mape, ktorú vidíte na vrchnej obrazovke. Ak sa chcete pozrieť lepšie, môžete zazoomovať. Okrem základných prostredí, modelov hrdinov, nepriateľov a predmetov si vo FF3 užijete aj mnoho efektov. Hlavne mocné magické kúzla sú doprevádzané animáciou s dynamickou kamerou a efektným spracovanim.

Remaking Cinematics… please read.

Ten kto, aspon trošku, pozná Square Enix vie, ako veľkolepo dokáže táto firma podať svoj príbeh. Okrem výbornej hudobnej kulisy, tú výnimočnú atmosféru dotvárajú veľmi povestné predrenderované animácie. Prepracované videá, animačky. DS verzia Final Fantasy III nezaostáva ani o pol kroku a tak si hneď na začiatku užijete jednu parádnu jazdu na chrbátoch chochobov. Dovolím si s kľudným svedomím tvrdiť, že patrí k jedným z najkrajších, aké som na handhelde videl. Okrem klasických dychberúcich renderov made in Japan, má FF3 veľmi sympaticky spravené aj in-game animácie posúvajúce príbeh počas hrania.

Dunivý horúci vietor, hľadá v suchej tráve posledné zelené steblá. Hukot prílivu, narážajúceho na útes silou akoby si mal preraziť cestu von, neutícha, naopak - silnie. Lupene kvetov červenej farby pomaly padajú na odraz veľhôr v zrkadlovom jazere. Vznešené tvory, elegantne cválajú po posledných ešte svietivo zelených plániach, chránených hlbokým kaňonom. Mračná sa točia v obrovskom nebeskom víre, pomaly vytahujúc z krajiny jej najkrajšie farby. Hviezdna obloha sa mieša s kusmi zeme, na ktorých sa ešte pevne držia svätyne a lesy aj s ich obyvateľmi. Nepredstaviteľná sila, ktorá udržiavala harmóniu a krásu nášho sveta sa rúca. Aj tie najtichšie, odľahlé, temnotou nedotknuté oblasti pociťujú prvé chvenia, otrasy neistoty. Beznádej a strach sa prelievajú cez kopce, predierajú hustým lesom, rozvaľujú skaly a pohlcujú každého, kto im nevládze utiecť...

Final Fantasy III

Naozaj zlatá hra, čistých 24 karátov.
Final Fantasy III

Silné kúzla majú vlastnú efektnú animáciu.
Final Fantasy III

Veľkochov Chocobov.

Remaking Controls… please read.

Stylus je základnou zmenou v ovládaní. Dotykový displej využili autori veľmi šikovne na šoférovanie hlavnej postavičky alebo na sekanie nevinných nepriateľov. Kto si však mydlí ruky, že bude sekať hlavy, končatiny a kresliť runy… toho možno trošku sklamem. Ovladánie na touchscreene je veľmi komfortné, avšak nevyužíva ho tak, ako niektoré inak zamerané hry: Lost Magic - kreslenie magických rún; Kirby, Nintendogs - hry postavené na styluse. Remake ovládania je zvládnutý na jedničku, tvorcovia sa rozhodli nemeniť pôvodný, rokmi odskúšaný koncept ťahovej JRPG, čo je samozrejmosťou, ale o tom až o odstavec nižšie.

Remaking Gameplay…please read.

Histerických fanúšikov radšej hneď upokojím. V novej FF3 sa žiadne zásadné zmeny v štatistikách, RPG elementoch ani v osvedčenom ťahovom boji nekonajú. Partičku štyroch bojovníkov svetla (Warriors of Light) budú počas ich dobrodružnej púte stretávať rôzne postavy. Niektoré vás aj kus príbehu odprevadia a keď im pomôžete, bohato sa vám odvdačia. Po krajinke chodíte väčšinou po vlastných, no môžete sa tešiť na špecialitky, ktoré ušetria more času. Už z intra je jasné, aký koráb sa vám dostane do rúk. Neskôr neoceniteľná pomôcka, hlavne kvôli častým náhodným bojom, ktoré boli do nedávna v každej FF hre.

Špecialitkou sú tzv. Joby (povolania), ktoré sú podelené podľa krištálov na 4 živelné skupiny - Wind, Fire, Water, Earth (vietor, oheň, voda, zem) a každá má svoje povolania. Základné s názvom Freelancer sa dá neskôr vymeniť za Warriora, Monka, Mága alebo Thiefa. Mágovia sa ešte delia na špecializácie biela, čierna alebo červená mágia. Okrem týchto základných, všeobecne známych, sa môžete priučiť za exotickejšieho Vikinga, Summonera alebo Ninju. Spolu asi 23 unikátnych povolaní a kombinácii je toľko, že ak stretnete 200 000 hráčov hrajúcich FF3, tak žiaden z nich nemusí mať rovnakú bandu dobrodruhov.

Levelovanie postav sa deje automaticky, po získaní dostatočného počtu skúsenostných bodov. Inventár sa neplní až tak rýchlo a dropy (vypadnuté predmety) z monštier nepadajú až tak často. Obchody nemajú sortiment hypermarketov, skôr ich je viac roztrúsených po kraji. FF3 je plnohodnotné JRPG - bossovia superťažkej váhy, hľadanie pokladov, tajných miestností, ťahové boje zanechávajúce polia plné mŕtvych kreatúr najrôznejších druhov, desiatky hodín čistej neriedenej RPG zábavy.

Final Fantasy III

Ostrov s jaskyňami na severozápade.
Final Fantasy III

Pri nakupovaní sa postavičky hlásia, ak niečo potrebujú.
Final Fantasy III

Rozsiahla krajina v Travel móde s mapkou.

Dupot vznešeného cválania, cinkanie odskakujúcich kamienkov v rozvírenom prachu. Klopkanie postroje, závan sviežeho vánku. Tvory odeté vo farbe slnka nesú na svojich dlhých rýchlych nohách vytúženú slobodu, poslednú nádej. Sprevádza ich svetlo, sprevádza ich Sila, sprevádza ich víťazstvo. Bojovníci svetla šliapu temnote nemilosrdne na krk. V diaľke sa začína ozývať zvuk víťazných poľníc...

Zhrniem v rýchlosti ešte nevypovedané. O tom, že DS má zabudované Wi-Fi vie každý. Ale o tom, že by bola FF3 aj multiplayerová hra asi nikto. Možno preto, že nie je. Online podporou, do ktorej sa teraz Nintendo snaží vstúpiť, obohatilo aj FF3 a tak tvorcovia vymysleli pre túto zázračnú technológiu zaujímavé využitie. Mognet. Ide o tvora, nachádzajúceho sa poväčšinou v mestečkách a na frekventovaných miestach. Tento vám umožňuje písať a posielať dopisy. Komu? Môžete napísať NPC postavičke, ktorú ste už stretli (sú z toho výhody), no ale čo je zaujímavejšie, môžete napísať inému hráčovi. U nás to bude tažšie, ale v Japonsku je to momentálne asi najpoužívanejšia cesta na komunikáciu v rodinách.

Remaking completed… lets play.

Nebudem už natahovať, je toho naozaj priveľa aj na 3 články. Milovníci, fanúšikovia Final Fantasy už túto hru hrajú. Tí, čo ešte nemajú DS-ko, sedia u kamaráta a tiež hrajú. Ostatní fanúšikovia bez kamarátov a bez DS-ka nejedia, nepijú… šetria. Ja vás ušetrím rozhodovania. Ak patríte medzi milovníkov RPG, nemáte čo stratiť. Dokonca nie je nutnosť poznať FF svet! Stačí vysadnúť na zlatistého Chocoba a nechať sa unášať. Prajem príjemnú jazdu.

napísal majkyx 28.5.2007
9.0
FINAL FANTASY III