RESIDENT EVIL: THE UMBRELLA CHRONICLES

RESIDENT EVIL: THE UMBRELLA CHRONICLES

8.0

Za známym menom zahalená poriadna light gun akcia rozpráva o tom, ako to bolo s tou Umbrellou.

Recenzia na Wii verziu

Legenda nemŕtvych a svätená voda survival hororov je zase o jeden diel bohatšia. Ďalšie rozprávanie o nebezpečnom víruse môže byť nastavovanou kašou, hlavne ak štvrtý diel postavil kosenie zombíkov znovu do svetla reflektorov, päťka svojím trailerom roztriasla kolená fanúšikom a mnohí si z nich cvrkli do gatí pri pohľade na identickú scénu s kŕdeľom vrán vo filme Extinction. Všetci vieme, ako to bolo. Farmaceutický gigant Umbrella zbavil mesto Racoon City života experimentom, ktorý mal pôvodne byť biologickou zbraňou. T-vírus zmenil ľudí na monštrá.

Vláda sa snažila uzatvoriť oblasť, upratovacia čata Umbrelly U.B.C.S hájiť meno svojho chlebodarcu, policajná jednotka mesta Racoon S.T.A.R.S. zase hľadala stratený Bravo tím a niekto medzitým ťahal za nitky a vývoj udalostí riadil podľa svojho plánu. Všetci robili svoju prácu. Niekoľko krát prevarený scenár Resident Evil je už tak známy, že by sa mohol vyučovať ako zásadné dielo zombifikovaných hier na školách. Stále však poskytuje dostatočnú hĺbku, aby Capcom odklepol vývoj hry zaoberajúcej sa vzostupom a pádom spoločnosti Umbrella a poodhalil skutočné plány postáv vystupujúcich v sérii v chronologickom poradí.

Na začiatku bol T-vírus

Možno si nepamätáte na všetky scény, všetkých bossov, polohu písacích strojov či každého nepriateľa. A možno si nepamätáte vôbec, kto hral hlavnú úlohu a do ktorej ženskej postavy ste sa kedysi zamilovali. Ani nemusíte. Resident Evil: The Umbrella Chronicles si spomenie za vás a o kompletnej story v celej svojej kráse so všetkými postavami, ktoré mali v incidente Racoon City prsty, vám predkladá dôkladnú správu, tak ako to robí, keď nájdete počas hry dokumenty o všetkých nepriateľoch a do detailov vám oznámi za akým účelom a prečo vôbec účelom vznikli.

Resident Evil: The Umbrella Chronicles
Resident Evil: The Umbrella Chronicles Všetko, čo je spájané s T-vírusom, nájdete v hre.
Všetko, čo je spájané s T-vírusom, nájdete v hre.

Resident Evil: The Umbrella Chronicles Weskerova úloha je veľmi dôležitá a to nielen pre príbeh.
Weskerova úloha je veľmi dôležitá a to nielen pre príbeh.

Resident Evil: The Umbrella Chronicles V prostrediach je schovaných množstvo dobrôt, vrátane zbraní a power-upov.
V prostrediach je schovaných množstvo dobrôt, vrátane zbraní a power-upov.

Umbrella Chronicles mení pohľad na javisko plné zombíkov. Pomalé plíženie v stiesnených priestoroch vymieňa za intenzívnu akciu z pohľadu z vlastných očí. Akčno-adventúrový žáner prepína na dávky krátkych, ale o to viac intenzívnejších okamihov, ktoré vám z úplne iného uhla servírujú tie najlepšie a najzásadnejšie scény z RE0, RE a RE3 (v tomto poradí). Umbrella Chronicles je light gun akciou. Nič to nemení na fakte, že ide o skutočný survival horor hodný pýšiť sa názvom Resident Evil.

Scény ako prvý kontakt s nemŕtvym, pochutnávajúcim si na jednom z členov S.T.A.R.S. v honosnom sídle, psy skáčuc rybičky cez okná do úzkej chodby, alebo Jill Valentine obkľúčená zombíkmi v zamorenom Racoon City dokážu pripomenúť stavy, keď ste kedysi ani nedýchali a strieľali do priestoru, keď ste sa zľakli zvukov. V podaní Umbrella Chronicles možno už nebudú mať takú moc, ale desivú atmosféru vytvárajú stále dobre. Výbornou správou pre fanúšikov je skutočnosť, že sú kompletne prerobené a jemne pozmenené, čo im dodáva potrebný atraktívnejší face lift. A tou úplne najlepšou správou je kompletne nová kapitola odohrávajúca sa v sídle Umbrella, kde ste predtým nemali možnosť vkročiť.

Ukrutná obtiažnosť

Ako každá iná light gun akcia, aj Umbrella Chronicless poštuchne hráča vo vozíku umiestneného na koľajniciach a pred nos mu postupne hádže jedného nepriateľa za druhým alebo jednu skupinu hladných zombie za druhou. Hra má predom nastavené tempo a ak máte rýchlu mušku, tak vám bude vadiť rozvláčnosť a v niektorých prípadoch aj malátna lenivosť. Pri bleskovom vybielení scény to však budú slepé zábery a nájazdy kamery hľadajúc už dávno zastrelených nepriateľov. Hra nedokáže v takejto situácii zareagovať a dynamicky sa prispôsobiť majstrovskej muške hráča.

Resident Evil: The Umbrella Chronicles
Kliknutím na obrázok sa vám prehrá trailer.

Vo svojich najlepších chvíľach používa zákerné otočky o 180° na bežiaceho nepriateľa priamo k vám alebo vás prekvapí pohľadom na plnú ulicu zombifikovaných, ktorých roztancujete jedným výstrelom do výbušného sudu. Capcom chce obtiažnosťou potrápiť každého a výborne nastavená úroveň normal to robí na jednotku (easy z hľadiska nízkej výzvy absolútne neodporúčame). Nejde len o zvýšený výskyt nepriateľov, miešanie ich druhov, aby vás donútila prepínať často zbrane a využívať aj tie, ku ktorým nie je veľa nábojov. Prísne presní bossovia vás dvoma-troma údermi zložia k zemi a už pozeráte na nápis Continue. Vedia zmeniť svoje predpísané kroky, ako keby vycítili, že ste ich prekukli. Hra sa bráni aj inými fintami ako (naschvál) zlou distribúciou streliva, aby ste v boji o prežitie poriadne trpeli a spoliehali sa na obyčajnú pištoľ s nekonečnou muníciou.

Každý jeden z nepriateľov má svoju achilovku, po zásahu slabého miesta ich pošlete jedným-dvoma výstrelmi k zemi. Pri väčších nepriateľoch ide o skutočne veľké plochy, u klasických zombíkov je rozdávanie Critical shotov sťažené tým, že ich hlava po zásahu lieta na krku hore dole. Umbrella Chronicles podporuje aj Wii Zapper, ale vzhľadom na časté quick time eventy, kedy sa od vás očakáva odhodenie nepriateľa zatrasením Wiimotu alebo Nunchucku je plastová náhrada light gunu len na obtiaž. Navyše je nutné, aby ste Nunchuck zo Zapperu vytiahli a držali ho v druhej ruke, čo ruinuje pocit z držania skutočnej zbrane.

Umbrella Chronicles je hrou na dávky. Ak vám tečú nervy, treba si dať pauzu a naštartovaný sa vrátiť späť a prestrieľať sa ďalšou zo štyroch kapitol. Hra vo svojej dĺžke prekvapí každého fanúšika light gun akcií. Vydrží skutočne dlho a to nie preto, že každá kapitola má aj bonusové scenáre (tá z RE3 prekvapivo vám dáva možnosť prejsť si úrovne z RE2) a dá sa hrať za dve postavy, ale v každom leveli je poschovávané množstvo dokumentov, približujúc pád Umbrelly. Oplatí sa rozstrieľať každý jeden obraz, stoličku, objekty na policiach, neónové svetlá, jednoducho všetko, čo sa rozstrieľať dá.

Resident Evil: The Umbrella Chronicles
Resident Evil: The Umbrella Chronicles Ak už cítite puch z úst zombie, dá sa núdzovo použiť nôž.
Ak už cítite puch z úst zombie, dá sa núdzovo použiť nôž.

Resident Evil: The Umbrella Chronicles Lov na zombie iba za svetla baterky patrí medzi najintenzívnejšie scény.
Lov na zombie iba za svetla baterky patrí medzi najintenzívnejšie scény.

Resident Evil: The Umbrella Chronicles Každý jeden nepriateľ má svoje slabé miesto, len ho treba nájsť.
Každý jeden nepriateľ má svoje slabé miesto, len ho treba nájsť.

Vzostup a pád

Vami spôsobená deštrukcia spolu s počtom critical hitov a rýchlosti prejdenia levelu priamo ovplyvňujú výsledné známky a tie zase počet hviezdičiek určených na upgrade zbraňového arzenálu, kde nenájdete nič exotické, ani neobvyklé. Umbrella Chronicles si vystačí s brokovnicami, poloautomatmi, útočnými puškami, granátmi a ďalšími "obyčajnými" kúskami, ktoré odvádzajú tak dobre robotu, že na iné ani myslieť nebudete. Účinnosť je rozdielna a je výborné, že hrou sa dá prestrieľať aj obyčajnou pištoľou. Zaberie to viac času a bude to chcieť tréning, ale dá sa to.

V Umbrella Chronicles boli všetky známe úrovne (použité v predchodcoch) od základov prerobené do 3D, dokonca aj renderované filmy prešli omladzovacou kúrou. Kvalita grafiky siaha k legendárnemu počinu Resident Evil 4. Prostredia sú z veľkej časti interaktívne a na niektorých miestach sa môžete rozhodnúť, ktorou cestou sa vydáte ďalej. Plynulosť koľajnicovej jazdy prerušujú nepríjemným spôsobom čierne loading obrazovky a výbornému vizuálu zase neprospievajú technické chybičky krásy, ako častá kolízia polygónov, či občas zavadzajúci HUD vo výhľade.

Resident Evil: The Umbrella Chronicles je konečne poriadnou light gun akciou pre platformu, ktorá je predurčená pre tento typ hier. Netrpí slabou hracou dobou ani nie je nastavovanou kašou ukrývajúcou sa za známy názov. Výborne nastavená latka obtiažnosti prekvapí akčné nátury, prepracovaný príbeh, tie najznámejšie scény a množstvo hrateľných postáv zase fanúšikov. A ak si k tomu prirátate kooperatívny režim, dostanete najlepšiu light gun akciu za posledné obdobie.

napísal spacejunker 15.12.2007
8.0
RESIDENT EVIL: THE UMBRELLA CHRONICLES