LORD OF THE RINGS: CONQUEST

LORD OF THE RINGS: CONQUEST

Nazrite s nami do fantastického sveta Stredozeme v novej akčnej hre.

Už 13.1. by sa mala na PC, PS3 a Xboxe 360 rozpútať finálna bitka o Stredozem v zaujímavo vyzerajúcej akcii Lord of The Rings: Conquest. Keďže hra práve dostala demo, skúsme si zhrnúť prvé dojmy strávené vo fantastickom svete J.R.R. Tolkiena.

Conquest je dielkom firmy Pandemic, ktorá stojí napríklad za sériou Star Wars: Battlefront, a to o orientácii titulu naznačuje viac ako dosť. V skratke sa dá hra označiť za akýsi klon Battlefrontu (alebo ak chcete Battlefieldu) vo fantasy rovine, hoci singleplayerová časť má bližšie skôr k akčným rúbaniciam. V deme je prístupný SP tutorial, v ktorom sa zoznámite s hrateľnými postavami a pomerne komplikovaným ovládaním. Výber postáv ponúka bojovníka, kúzelníka, lukostrelca a zveda, každý má svoje prednosti, negatíva a špeciálne vlastnosti. Práve špeciálne vlastnosti a schopnosti najmä zo začiatku zamotávajú hlavu ovládaním, bojovník má napríklad tri tipy útokov na blízko, ktoré môže kombinovať do zlinkovaných úderov, útok na diaľku, tri rôzne superútoky alebo jeden megaútok.

Podobne sú na tom aj ostatné postavy. Kúzelník podkuruje protihráčom bleskami, skrýva sa v nepriestrelnej bubline, lieči ostatných a podobne. Zved sa dokáže zneviditeľniť a v tomto stave jednou ranou zabiť protivníka. Samozrejme, má to háčik – stačí zásah akýmkoľvek kúzlom či zbraňou a neviditeľnosť je fuč, navyše smrtiaci útok jednou ranou sa dá vykonať len zo zadnej strany oponenta, čo chce slušnú dávku skillu i šťastia. Poslednou hrateľnou postavou je lukostrelec. Ten je primárne orientovaný na boj na diaľku, čomu zodpovedá jeho arzenál rôznych typov šípov. Často tiež využijete jeho dýku, s ktorou sa dokáže odohnať príliš otravných „nápadníkov“.

Demo vám predstaví všetky postavy spolu s ich možnosťami. Pri ich hraní zistíte, že Conquest je v singpleplayeri čistou akciou a sľúbený battle-niečo zážitok vás čaká až v multiplayeri. Teda, je viac ako isté, že určité strategické atribúty prinesú neskoršie SP misie, ale zatiaľ gameplay vyzerá nasledovne: zabijem prvých 10 nepriateľov, obsadím stanovisko, tu sa môžem rozhodnúť, či zmením typ postavy, ubránim sa ďalšiemu nájazdu nepriateľov, pozostreľujem pár lukostrelcov z hradieb, pozbieram povypadávané „balíčky zdravia“, presuniem sa k ďalšiemu stanovisku a tak dookola. Na konci tutorialu vás čaká boj so samotným Sauronom v rámci hromadnej bitky elfovia + ľudia proti monštrám Mordoru.

Súboje sa podobajú iným klasikám žánru akčných sekačiek. Dobre zvolené kombá (hovorím o hraní za bojovníka) sa postarajú o väčšinu obyčajných potvor. Rýchly, stredne pomalý a pomalý útok sa dajú kombinovať v niekoľkých variáciách, čo zabezpečuje dostatočnú rozmanitosť bojov. Frenetické zabíjanie nepriateľov má za následok stúpajúci power meter, ktorý umožní vyvolať účinnejšie plamenné útoky. Spoľahlivým pomocníkom do nepohody je pre bojovníka tiež sekera. Môže ju hodiť po vybratom cieli, čo má za následok okrem poškodenia jeho zdravia aj chvíľkovú stratu orientácie.

Autori sľubujú, že si na vlastnej koži vyskúšame všetky najznámejšie momenty z kníh, resp. filmov, napríklad bitku o Helms Deep či súboj s Balrogom. Pozitívnou správou je aj zaradenie hlavných hrdinov eposu medzi hrateľné postavy. V určitých momentoch teda budeme môcť pomimo uvádzanej štvorky povolaní siahnuť aj po Gandalfovi, Aragornovi či chlpatonohých hobitoch.

Potenciál Conquestu, ale drieme v multiplayeri. Zatiaľ nie je možné akokoľvek modifikovať vytváranie serverov a tak prím hrá mód Conquest, v plnej verzii sa však objavia i Capture the Flag Ring, Team Deathmatch, Ring Bearer (jeden hráč hrá Froda, ostatní Nazgulov, pričom Nazgul, ktorý zabije Froda, sa ním sám stane) a Conquest. Conquest, ako hovorí názov podtitul hry, by mal byť základným kameňom MP. Ak máte skúsenosti s Battlefrontom či Battlefieldom, iste tušíte, čo sa bude na bojisku diať. Na každej mape sa nachádza niekoľko vlajok, ktorú treba obsadiť. Ich obsadenie vám garantuje spawnpoint, teda sa môžete na vami obsadenej vlajke po smrti znova narodiť a naopak. V prípade, že vám súper preberie všetky vlajky, už sa viac nenarodíte. Kontrolovanie viacerých takýchto stanovíšť tiež znamená väčší prílev bodov, no a práve body (tickety) sú tým, čo rozhoduje o úspechu vašej strany.

Apropo, bojujúce strany. Nepáčia sa vám mierne prihoretí elfovia, neschopní hobiti či slabí ľudia? Nech sa páči, môžete využiť služby škretov, temných čarodejov a podobne sympaticky zapáchajúcich jedincov. Na výber teda máme jednoducho pomenované 8 členné družstvá Dobra a Zla, pričom základné charakteristiky povolaní ostávajú rovnaké, iba ich vizuálne spracovanie sa podstatne odlišuje.

Vráťme sa späť k intenzívnym stretom pri vlajkách. V momentálnej fáze hry sa zatiaľ nedá hovoriť o nejakej spolupráci medzi hráčmi - kúzelníci neliečia, lukostrelci sa zbesilo vrhajú vpred, bojovníci sa miesto obrany osamotene pokúšajú dobiť nepriateľské stanoviská. Najväčšie peklá prepukajú samozrejme pri spawnpointoch. Tlačidlá gamepadu trpia pod náporom prstov, pretože viac ako o nejakom rozumnom hraní (znova hovorím najmä o bojovníkovi) môžeme hovoriť o zúfalom buttonmashingu, kedy neviete, kto útočí na vás, na koho útočíte vy a jednoducho sa snažíte postláčať čo najviac tlačidiel naraz.

Keďže bojiská majú byť trikrát väčšie ako v Battlefront II, vhod padnú aj rôzne dopravné prostriedky a „bojové vozidlá“. Na tanky a jeepy logicky zabudnite, skôr sa pripravte na kone, wargov, entov, trollov, olifantov, katapulty či balisty. V deme si vychutnáte jazdu na koňoch, resp. wargoch a prevtelenie sa do entov (trollov). Najmä prechádzka na veľkých beštiách má svoje čaro a odhadzovanie nepriateľov do diaľky patrilo aj k mojim obľúbeným činnostiam. Netreba zabúdať ani na stacionárne kuše s výbušnými šípmi, ktoré v radách nepriateľov dokážu vysekať poriadnu paseku.

Po grafickej stránke LOTR: Conquest zapadá skôr do kategórie priemeru, spadnutých sánok a vypučených očí sa obávať (bohužiaľ) nemusíte. Umelecký štýl priamo vychádza z filmov Petra Jacksona, takže postavy a prostredia sú vyobrazené tak, ako ste ich mohli vidieť v kinách. Celkovo sa Dobro postaví Zlu v deviatich rôznych lokalitách s unikátnym štýlom (Moria, Cirith Ungol, Pellenor, Rivendell, Isengard atď), čo môže aspoň trochu vylepšiť nemastný, neslaný pocit z grafického spracovania.

Lord of The Rings: Conquest zrejme nesiahne v recenziách po absolútnych hodnoteniach, ale môže hráčom poskytnúť dostatok zábavy na to, aby sa z neho stal obľúbený MP titul po boku napríklad Battlefield: Bad Company. Ako to nakoniec celé dopadne, sa dozvieme už o pár dní.

napísal je2ry 8.1.2009
LOTR: Conquest
| LOTR: CONQUEST