KINECT ADVENTURES

KINECT ADVENTURES

6.0

A párty je v pohybe

Človek si neuvedomuje, ako sa tvári, akú má reč tela, keď je pod napätím, prekonáva rekord a súperí s prístojacim kamarátom. Neuvedomuje a je mu to jedno až do momentu, keď vidí sám seba s rozpaženými rukami s vytreštenými očami a vyplazeným jazykom na posmešnej momentke, ktorými Kinect Adventures oživuje záver každej minihry s vyhodnotením výsledkov. Zábava tak nekončí v momente, keď sa hráč prestane pred televízorom pohybovať, ale rozvíja sa debata o tom, ktoré z nich publikovať online.

A tu narazíte na drobný problém, hra nepodporuje žiadnu sociálnu sieť, ale iba vlastnú oficiálnu stránku určenú všetkým Kinect hrám od Microsoftu, takže z vašej párty neurobíte globálnu udalosť pre vašich priateľov na služobkách a PN-kách. Uploadovať sa nedajú iba momentky, ukladané v albume roztriedené šikovne podľa dátumu, ale aj Living Statues, čo sú živé sochy, ktoré sú zároveň trofejami. Tieto môžete nahoroviť a rozpohybovať podľa ľubovôle. Je to milý prídavok, ale rozhodne to nie je funkcia, ktorej sa budete hlbšie venovať.

Kinect Adventures je launchovým titulom s veľkým T, nie pre jeho kvality, ale skutočnosť, že ho nájdete v každom balení s novým motion zariadením. Je tak prvým testom či Kinect funguje tak ako ste ho videli v reklamách s učebnicovými rodinami s večne usmiatými tvárami. Aj preto je predurčený, aby sa disk roztočil ako prvý a ako prvý mechaniku opustil, bohužiaľ. Kinect Adventures má extrémne nízku trvácnosť, obsahová chudobnosť spôsobená iba piatimi disciplínami dokáže zabaviť na pár hodín, potom jej dochádza s opakovaním a varírovaním pravidiel dych.

Kinect Adventures
Kinect Adventures Vedeli ste, že hru poháňa Unreal engine?
Vedeli ste, že hru poháňa Unreal engine?

Kinect Adventures Zbieranie bublín v bezváhovom stave je náročné na priestorovú orientáciu.
Zbieranie bublín v bezváhovom stave je náročné na priestorovú orientáciu.

Kinect Adventures Za svoje výkony môžete animovať bizarné sochy a tie potom uploadovať na server.
Za svoje výkony môžete animovať bizarné sochy a tie potom uploadovať na server.

My sme ovládačom

Netrvá dlho a čaru Kinect podľahnete. Adventures môžu naraz hrať dvaja hráči, pričom ten druhý môže do hry kedykoľvek vstúpiť a kedy sa mu zachce z nej zase odísť bez toho, aby ste potrebovali niečo pauzovať, stláčať tlačítka alebo hlasom niečo aktivovať. Kamera sama indentifikuje druhého hráča (ak má vytvorený profil, tak ho rovno aj prihlási) a už spolu vyberáte zákrutu na divokej rieke alebo prekonávate rambo dráhu na vozíku. Je to úžasné a oceníte to hlavne pri väčších skupinách, ktoré nedočkavo postávajú okolo.

Identifikácia dvojice pred televízorom má však aj tienisté stránky, prvou je obrovská náročnosť na priestor, z dvoch metrov môžete hrať iba sólo, Kinect potrebuje o meter dlhší koridor nehovoriac o jeho šírke, pretože hráči musia stáť medzi sebou na vzdialenosť roztiahnutých paží. U detí je to v poriadku, u dospelých sa musí posúvať nábytok, nielen konferenčný stolík s časopismi a diaľkovým ovládaním. V prípade hrania s deťmi občas dochádza k deformovaniu avatarov, resp. ich posúvanie smerom do zeme vzhľadom na drastický rozdiel vo výške hráčov. Ďalšou nepríjemnosťou je častá kalibrácia, stačí, aby ste sa zohli pre telefón, v prípade párty sa jednou nohou postavili k stolíku s občerstvením, Kinect to vyhodnocuje ako opustenie herného priestoru a po zdetekovaní osôb, prebieha rekalibrácia. Opakovane.

Odhliadnuc od tejto krátkej procedúry je všetko podmienené intuitívnemu ovládaniu a prehľadnej ponuke tvorenej vyšívanými odznakmi silno pripomínajúc výtvarný štýl LittleBigPlanet. Ktokoľvek vie natiahnuť ruku, chvíľu postáť na disciplíne, tým ju spustiť a môže hrať. Nikomu netreba nič zložito vysvetľovať, pretože disciplíny sú pochopiteľné na prvýkrát. Každý vie ako odraziť loptu, ako vyskočiť alebo ako spraviť úkrok do strán. Adventures vykonáva výbornú prácu ako demonštračný program možností Kinectu.

Kinect Adventures

Hor sa na dobrodružstvo

Chrbtovou kosťou Adventures je séria šampionátov, tu nazvaných dobrodružstvá, zložené z rôzne náročných súťaží s vlastnými pravidlami. Raz súperíte s časom, inokedy zbierate odznaky s diamantami a potom získavate zase medaily. Bez ohľadu na to, vždy zbierate rukami, nohami, pózami body, takže je skutočne jedno či vám pripočítavajú čas alebo zvyšujú šance na získanie zlata. Súťaže sú obyčajne zložené z dvoch-troch disciplín a náročnosť postupne stúpa. Kladú sa vyššie nároky na reflexy, rýchlosť pohybu, ale aj na počet nazbieraných bodov. Z dobrodružstiev si odnášate odmeny pre avatarov a odomykajú sa aj jednotlivé minihry pre Time Trial, ktorý ako jediný eviduje akú-takú štatistiku o rekordoch (ide o jedno číslo).

Hra vás údajmi priamo nemotivuje, robia to iní hráči a zároveň si chcete vylepšiť handicap opakovaným skúšaním jednotlivých disciplín. Tou najznámejšou je mediálne prevarená dvojica – jazda na divokej vode v gumovom člne a rambo dráha na vozíku. Zatiaľ čo v prvej musia hráči koordinovať svoje pohyby tak, aby pozbierali čo najviac bodov, v tej druhej ide o neľútostný pretek, ktorý dokáže pomerne rýchlo unaviť a spôsobiť svalovú horúčku. Skákanie, drepovanie, upažovanie, státie na jednej nohe, úskoky do strán vám pripomenú, že aj hra vás dokáže upotiť.

Výbornou ukážkou herného priestoru pred televízorom je ďalšia dvojica – lietanie v bezváhovom stave a upchávanie dier v nádrži pod morom. V tej prvej mávate rukami, aby ste lietali, pripažením zase padáte na zem a krokmi smerom k a od obrazovky pohybujete postavičkou, ktorá zbiera v kockatej miestnosti bubliny. Mierne náročná na priestorové vnímanie, ale skvelá na pobavenie je aj upchávanie dier, ktoré vytvárajú ryby, žraloky a raky. Čo najskôr dokážete zapchať rukami, neskôr musíte vytvárať pózy a že vám hra nič nedaruje, uvidíte opäť na skvelých momentkách.

Kinect Adventures
Kinect Adventures Počas aktivít vás hra fotí v tých najbláznivejších pózach. Momentky sa dajú zdieľať.
Počas aktivít vás hra fotí v tých najbláznivejších pózach. Momentky sa dajú zdieľať.

Kinect Adventures Stačí, aby sa druhý hráč postavil pred televízor a už je v hre.
Stačí, aby sa druhý hráč postavil pred televízor a už je v hre.

Kinect Adventures Odrážanie lôpt trpí najhoršou odozvou a takmer nulovou kontrolou nad postavou.
Odrážanie lôpt trpí najhoršou odozvou a takmer nulovou kontrolou nad postavou.

Kinected?

Posledná disciplína vás nechá odrážať loptu do terčov pomocou rúk a kopaním nôh. Jej problémom je však vysoká nepresnosť a slabá odozva. Svoju vinu nesie aj fakt, že čakáte na loptu, než vyletí z obrazovky namiesto toho, aby ste ju odrážali rukou vášho avatara a skutočnosť, že nemáte presne vyhradené hranice, kde končí herné pole. Takto vám lopty uniknú o vlások a pri ich vysokom počte, ide skôr o šťastie, že ich pošlete na terč ako to, že ste ich cielene chceli zasiahnuť. Iróniou na tom je, že práve táto hra ukázala svetu Kinect, vtedy ešte Natal.

Kinect Adventures je presne tým typom hry, ktorý preveruje, čo dokáže Kinect. Je ideálnou párty hrou a podobne ako konkurenčná ponuka v podobe Start the Party! je skôr vhodná na začiatok a zoznámenie sa s technológiou, ako na celovečernú zábavu. V tom jej bráni obsahová strohosť a nízky počet minihier, ktoré sa začnú nepríjemne opakovať. Náplň sa rýchlo obohrá a aj keď môžete hrať online, túto hru musíte hrať so živými hráčmi. Vtedy dostáva správny párty náboj. Pri obrazovkách vás udrží do chvíle, kým sa vrátite z obchodu s novou Kinect hrou.

napísal spacejunker 10.11.2010
6.0
6.3