AKANEIRO: DEMON HUNTERS

AKANEIRO: DEMON HUNTERS

7.0

Červená čiapočka na love

Lov démonov Akaneiro: Demon Hunters od Spicy Horse sa po nakopnutí a vyzbieraní príspevkov od hráčov napokon naplno rozbehol. Všetci priaznivci hack'n'slash titulov sa môžu pustiť do boja a stínať hlavy nepriateľom, ktorí sa vo veľkom stavajú do cesty. Aj keď pôvodný zámer tvorcov bol trochu iný, napokon to s akčnou Červenou čiapočkou nedopadlo najhoršie, ale...

Svet poznačený zlými silami už nie je taký bezpečný ako býval. Mierumilovné zvieratá sa menia na krvilačné beštie, neživé ožíva, krajinou sa šíri strach. Preto sú potrební lovci démonov, nasledovníci „červeného dievčaťa“, ktorí musia zabiť pána démonov, vrátiť pokoj posadnutému vlčiemu Bohovi Morokovi, ktorý upadol do temnoty a vyčistiť cestu k chrámu ohrozovanú dravými stromami. A to zďaleka nie je všetko.

Na počiatku lovu je obligátna voľba postavy. Vlastne, na úplnom začiatku je výber formátu hry. Akaneiro: Demon Hunters si môžete stiahnuť vo verzii pre PC alebo Mac, ak máte rýchly internet, pokojne hru spustíte v prehliadači bez akejkoľvek inštalácie. Nasleduje výber lovca, alebo ak chcete, lovkyne, hlavného hrdinu, s ktorým sa vydáte na krvavú cestu. Každé z trojice povolaní zodpovedá určitej vlastnosti. Najobľúbenejší zrejme bude temný bojovník inšpirovaný obávanými ninja zabijakmi, ku ktorému patrí šikovnosť. Táto vlastnosť prináša bonus pri aplikovaní schopností, ktoré potom majú zvýšený kritický účinok. Najčastejšie používa meče. Druhý lovec má vizáž samuraja, pristanú mu ťažké zbrane, ako je obojručné kladivo a jeho dominantou je statočnosť, ktorá zvyšuje obranu. Napokon je tu bojovník s dvomi sekerami, ktorý dokazovaním svojho odhodlania navyšuje silu a spôsobuje väčšie poškodenie. Všetky tri vlastnosti si ďalej podľa ľubovôle vylepšujete pri nadobudnutí nových levelov. Tak ovplyvní ďalší výkon, zručnosť a účinok kúziel a útokov zvoleného hrdinu. Podľa tria vlastností sú navyše triedené aj schopnosti, ktoré sa dajú kúpiť v osade, kde začínate a vraciate po splnení každej misie. Zadania ponúka staršina, bounty master Akane. Misie sú spravidla po troch priradené určitej lokalite na mape.

Akaneiro: Demon Hunters
Akaneiro: Demon Hunters O nepriateľov nikdy nie je núdza.
O nepriateľov nikdy nie je núdza.

Akaneiro: Demon Hunters Bossov je v hre tiež požehnane.
Bossov je v hre tiež požehnane.

Akaneiro: Demon Hunters Nikto sa nedotkne môjho košíčka  pre babičku!
Nikto sa nedotkne môjho košíčka pre babičku!

Aby ste sa dostali do ďalšej oblasti, musíte najskôr zdolať stanovené misie v predošlých lokalitách a zaplatiť požadované množstvo karmy. Karma je univerzálnou viacúčelovou menou hry. Okrem toho, že sprístupňuje nové územia, platí sa ňou aj za nakupovanie útokov, kúziel a vylepšení u trénera. Ďalej za zadováženie maznáčikov, ktorí pol hodinu prinášajú bonus k zdraviu, obrane alebo inak podporujú lovca v boji. Karma je tiež platidlom pri kúpe zbraní a brnení. Dokonca prinavracia aj život. Priamo v misii totiž doplní zdravie a v prípade úmrtia postavy umožní pokračovať v boji na mieste skonania. No ak umierate častejšie, každé vzkriesenie je čoraz drahšie. Niekedy je preto na zváženie, či je lepšie stratiť hromadu karmy pri ťažkom súboji s bossom, alebo sa radšej bez útraty (a skúseností) vrátiť do dediny a prejsť celú misiu neskôr a lepšie pripravený. Aj tu je ešte jedna možnosť využitia karmy a síce obetovať ju, aby sa pred štartom misie znížila hrozba v oblasti, čo v praxi znamená oslabenie nepriateľov.

Karma je veľmi cenná a bohužiaľ aj čertovsky nedostatkovým tovarom, hoci sa dá získať viacerými spôsobmi. Vytrasiete ju z padlých protivníkov, rozbitých sudov a truhlíc počas boja. Je jasne viditeľná, má podobu červených kameňov, ktoré doslova vletia do tela hrdinu a pripočítajú sa do zásobníka. Ďalším spôsobom je transmutácia prebytkov, to znamená obetovanie nálezu za niekoľko karmických úlomkov. Je prakticky okamžitá a dá sa uskutočniť kedykoľvek. Touto formou sa navyše rýchlo uvoľní priestor vo večne plnom inventári. Za predmety s bonusovým účinkom, samozrejme, dostanete viac. Keďže karmu potrebujete skutočne na všetko a prakticky neustále, treba s ňou nakladať opatrne. No aj tak jej nikdy nebude nazvyš.

Preto ste nútení kupovať extra karmu za reálne peniaze, prípadne korenie, čo je odmena za nákup softvéru u vybraných online predajcov. Schodnejšou možnosťou je opakovanie už prejdených misií s mierne upraveným postupom, ale rovnakou mapou. Síce to celkom dobre vynáša, ale súčasne prispieva k narastajúcemu stereotypu. Viacnásobné prechádzanie rovnakých misií, ktoré zakrátko poznáte naspamäť, je totiž skutočne nezáživné. Výsledkom je, že Akaneiro: Demon Hunters mnohých hráčov po niekoľkých dňoch omrzí. Je pravda, že oblasti, ktoré odomkne jedna postava, sú prístupné aj ďalším hrdinom na hráčovom konte, no keďže každé povolanie neobmedzene používa všetky zbrane a kúzla a rozdiel je len v atribútoch, pokiaľ nemáte súrodenca, nie je dôvod vytvárať si viac postáv.

Misie sú určené pre individuálnych hráčov, ktoré prípadne prechádzajú s priateľmi. Medzi nepriateľmi sú vlky a iné posadnuté zvery, rôzne kreatúry a bytosti oživené démonmi ako diabolské stromy alebo kráčajúce huby. V teréne sa pohybujete po ohraničených chodníkoch a uličkách a niekedy vstupujete do prepojených malých inštancií, ako sú napríklad jaskyne. Postup v boji je tradičný, klikaním myšou na nepriateľov, pričom pravému tlačítku je priradená bojová schopnosť alebo kúzlo. Ďalšie schopnosti sú pričlenené číselným klávesám a dajú sa prehadzovať pomocou Tab. Je možné vytvoriť ľubovoľné zoskupenia zručností, ktoré postava získala alebo zakúpila u trénera. K veľmi efektným prvkom patrí dážď meteoritov, ktorý dokáže pekne zdecimovať skupiny nepriateľov. Využijete však aj šokovú vlnu, rýchle ničivé útoky zbraňami, bojový pokrik a ďalšiu užitočnú podporu. Keď je reč o podpore, treba spomenúť aj možnosť najať si v dedine pomocníka, ktorým je podľa všetkého práve neaktívna postava iného hráča. V boji ju ovláda počítač až do chvíle, kým neskoná. Môže mať vyšší level ako váš lovec.

Keď do lesa na huby, tak jedine so zbraňou v ruke...

S úlohami si tvorcovia nedali veľa námahy. Budete musieť niekoho zabiť, zlikvidovať alebo eliminovať. Áno, je to to isté, len povedané inými slovami. A práve tak v misiách budete postupovať rovnako, len sa mení druh a počet obetí, ktoré sa odfajkujú na zozname smrti. Smutné je, že aj pri (nútenom) opakovaní misií je cieľ úplne rovnaký. Spacifikujete tých istých bossov, nanajvýš treba odpratať niekoho navyše a nepriatelia dajú viac zabrať. Mapa je však statická a nemenná.

Hrdina smie používať rôzne zbrane aj oblečenia, ak má požadovaný level. Mení jednotlivé časti výstroje, prsteň náhrdelník, zbrane v pravej a ľavej ruke. Za viacero zabití protivníkov v rýchlom slede za sebou je vyššie skóre sprevádzané povzbudivým nápisom na krvavom fľaku, ktorý vyjadruje, že hráč podáva dobrý až smrtiaci výkon. Najpozoruhodnejšou súčasťou hry je grafika a výtvarný štýl. Komiksový vzhľad s nádychom klasických japonských malieb a hudbou robí Akaneiro: Demon Hunters exotickým a dáva mu osobitú a nezameniteľnú podobu. Hra funguje vcelku svižne, hoci Spicy Horse ešte dolaďujú, čo sa dá, aby sa korektne spustila inštalácia na disku a odstránili príležitostné problémy v prehliadači.

Akaneiro: Demon Hunters je zdatná, konkurencieschopná hack'n'slash, voľne prístupná každému. Ale ako to už býva, keď je niečo zadarmo, je v tom aj nejaký háčik. Keby sa zachoval formát tradičnej hry, za ktorú sa zaplatí pri jej kúpe, hru by nedegradovali otravné mechanizmy, ktoré znásilňujú hráča v aktuálnej free verzii. Zavedenie karmy je síce zaujímavý nápad, ibaže bezohľadne núti k investovaniu do hry alebo opakovaniu misií. Inak sa ďalej skrátka nedostanete. A to je kontraproduktívne a ničí dobrý základ, ktorý Akaneiro: Demon Hunters určite má.

Akaneiro: Demon Hunters
Akaneiro: Demon Hunters Dážď meteoritov patrí k najúčinnejším  zbraniam hromadného ničenia.
Dážď meteoritov patrí k najúčinnejším zbraniam hromadného ničenia.