OMENSIGHT

OMENSIGHT

7.5

Zmeníte minulosť a odvrátite súdny deň?

Čo je to za nápad spojiť akčnú RPG s detektívkou? Nuž, ako sa ukázalo, je to veľmi dobrý nápad a výsledkom je naozaj unikátna hra. A to po každej stránke. Niežeby nemala aj nejaké slabiny, ale skutočne ste nič podobné zrejme ešte nehrali.

Ste Harbinger, mystická postava, ktorá sa objavuje len v naozaj kritických situáciách. A koniec sveta takou situáciou rozhodne je. Už nastal a krajina Urralia upadla do temnoty. Kňažka Vera bola zavraždená, všetkého sa zmocnil a pohltil gigantický had Voden. Ale ešte nič nie je stratené, vy totiž máte možnosť vrátiť sa v čase a zabrániť nešťastiu. No aby ste odvrátili záhubu, musíte najskôr zistiť pravdu. Budete teda opakovane prežívať osudový deň a vracať sa do kľúčových momentov štyroch postáv, ktoré pritom zohrali dôležitú úlohu.

Vašou úlohou je na začiatku dňa vybrať postavu, ktorú budete sprevádzať a cestou získať  indície, vďaka ktorým pokročíte vo vyšetrovaní. Môžete si vybrať dušu medvedieho hrdinu Ludomira, ktorý nenávidí imperátora Indrika. Neskôr môžete putovať aj s týmto vládcom. Okrem toho je tu cicuška Draga, ktorá je naopak vernou veliteľkou, lojálnym generálom spochybňovaného lídra. Myšacia postava Ratika zas stojí na čele rebelov bojujúcich proti impériu.

Omensight
Omensight Pri putovaní máte takmer neustále nejakého parťáka.
Pri putovaní máte takmer neustále nejakého parťáka.

Omensight Súdny deň si zopakujete v spoločnosti rôznych postáv, aby ste odhalili pravdu.
Súdny deň si zopakujete v spoločnosti rôznych postáv, aby ste odhalili pravdu.

Omensight V boji sa menia spojenci a nepriatelia aj podľa toho, na ktorej strane konfliktu práve stojíte.
V boji sa menia spojenci a nepriatelia aj podľa toho, na ktorej strane konfliktu práve stojíte.

Zvolíte si kohokoľvek z uvedenej zostavy, budete prechádzať niekoľkými lokalitami a spolupracovať s danou postavou, až kým sa v poslednej fáze dňa nezopakuje koniec sveta. Ale to len preto, aby ste si mohli zrekapitulovať nové poznatky a prežili ten istý deň odznova - v spoločnosti niekoho iného, ale možno aj toho istého. So získanými informáciami sa totiž môžete dostať aj tam, kam ste predtým nemohli. Napríklad ste sa naučili odomykať niektoré z farebných pečatí na dverách, a tak na už absolvovanej ceste urobíte odbočku a preskúmate nové priestory. A sledujete pritom reakcie vášho spoločníka. Aby to nebolo nezáživné, pri opakovanom prechádzaní vám už hra umožní preskočiť niektoré fázy (bežné boje a rozhovory) a po krátkej rekapitulácii sa ocitnete v blízkosti miesta, kde môžete urobiť iné rozhodnutie. Neskôr však aj napriek tomu viackrát prejdete cez tie isté úseky a už je to trochu otravné.

Zmenou nemusí byť len odbočenie z cesty a preskúmanie nového miesta, ale aj to, ako sa zachováte pri konfrontácii s jednotlivými postavami. Čoskoro totiž získate unikátnu schopnosť Omensight a na základe svojho uváženia môžete dôležitej postave ukázať, čo sa odohralo pred koncom sveta. To neraz zmení jej postoj a možno vám odhalí ďalšie útržky pravdy. Inokedy je lepšie nič neprezrádzať a namiesto vízie bojovať - získate si tak napríklad dôveru vášho spoločníka, ktorý nemieni diskutovať so svojím nepriateľom a ak sa s tým nestotožníte, nebude vám nápomocný. Teda aspoň do ďalšieho dňa, kedy si opäť môžete zopakovať cestu s danou postavou, ale zmeníte svoju voľbu v staronovej situácii.

Pri prechádzaní jednotlivými lokalitami vás čakajú boje, pri ktorých používate základný a silnejší útok mečom, uhýbanie a špeciálne schopnosti. Môžete aj skákať, čo využijete najmä v pasážach, kde treba prekonávať prekážky a jamy alebo niekam vyliezť. Váš spoločník bojuje samostatne a vždy disponuje jednou unikátnou schopnosťou, ktorú však vyvoláte vy, keď to potrebujete. Napríklad medveď svojím skokom odhodí nepriateľov do všetkých strán. Myš vás zas dočasne zrýchli povzbudzujúcou piesňou. Partner na ceste vám taktiež pomôže vyskočiť na vyššie položené miesta alebo spolu s vami zatlačí a roztvorí ťažké dvere a brány. Spoľahlivý je aj pri súbojoch s bossmi. Pri pobehovaní cez mosty, budovy a ruiny často narazíte na sudy (aj výbušné), vázy a truhlice, čo po rozbití alebo otvorení zanechajú ovocie na doliečenie a kryštály. Tie využijete na konci dňa.

Po zavŕšení ďalšieho cyklu sa ocitnete v miestnosti s čarodejnicou, oltárom a kalichmi. Po meditácii sa prenesú vaše skúsenosti a premenia na levely. S každým levelom získate novú schopnosť, prípadne jej vylepšenia, ako je vystrelenie projektilu, možnosť hádzať objekty a nepriateľov alebo z nich vysávať život . A hneď vedľa môžete investovať kryštály do nákupu darov a požehnaní. To znamená, že si zvyšujete maximálnu hodnotu života, zosilníte útoky alebo urýchlite ich regeneráciu. S takýmito vylepšeniami a po analyzovaní získaných stôp sa rezkejšie pustíte do nového dňa.

Unikátny je nielen koncept hry, ale aj jej grafika. Všetko je pestrofarebné, schematické a bez zvýraznených detailov, ale pritom precízne spracované a pôsobivé. Pri prechádzaní sa mení pohľad kamery, takže si jednotlivé miesta pozriete z viacerých uhlov. Vyzerá to zaujímavo, ale súčasne vás to niekedy mýli a strácate orientáciu. To najmä na vyšších obťažnostiach a v poslednom úseku hry, kde musíte často a presne skákať, komplikuje postup. Našťastie vás husto rozmiestnené checkpointy vrátia len o malý úsek späť. Lokalít je však málo, prakticky sa opakovane pohybujete len v piatich oblastiach, kde sa príležitostne odomknú nové chodby. A časom sa vám to zunuje.

Môžete trochu bojovať aj so svojským ovládaním, ktoré je na klávesnici s myšou akoby úmyselne skomplikované, aby ste uprednostnili odporúčaný gamepad. Ale zakrátko si zvyknete na pohyb, boj, prepínanie spínačov aj spustenie konverzácie na vyznačených miestach. Do toho vám hrá pôsobivá hudba a postavy okolo vás sú dobre nadabované. Len vy ste nemá entita, ktorá neprehovorí, ale napriek tomu sa dokáže dorozumieť a aj mlčanie umocňuje vašu tajomnosť a jedinečné postavenie.

Omensight
Omensight Na zapečatené miesta sa dostanete neskôr, keď sa ich naučíte otvoriť, alebo vám niekto pomôže.
Na zapečatené miesta sa dostanete neskôr, keď sa ich naučíte otvoriť, alebo vám niekto pomôže.

Omensight Situácie sa menia podľa topho, ako manipulujete s postavami.
Situácie sa menia podľa topho, ako manipulujete s postavami.

Omensight Vylepšenia zdravia a schopností nikdy nezaškodia.
Vylepšenia zdravia a schopností nikdy nezaškodia.

Omensight úspešne skombinoval akčné pasáže s RPG prvkami a detektívnym vyšetrovaním. Len škoda, že riešenie vyplynie z vášho postupu samé. Môžete si vyberať, s ktorou postavou absolvujete ďalšiu fázu tak, aby ste sa dozvedeli niečo nové, ale hra vás neomylne vedie k jasne stanovenému finále. Bez toho, aby ste sa trápili dedukciou. Postup sa prakticky nemení ani pri ďalšom hraní, takže nemáte dôvod skúsiť to celé odznova. Stále sa však jedná o originálny koncept a spojenie žánrov. Zaberie vám to asi sedem hodín, čo nie je práve najviac, ale opakovanie tých istých pasáží s kozmetickými zmenami by už pri väčšom rozsahu hry bolo neúnosné. S daným obsahom je herná doba primeraná a výsledok uspokojivý.

napísal uni 25.5.2018
7.5
7.6