BLOOD & TRUTH

BLOOD & TRUTH

7.0

Šialená akcia s priehľadným príbehom

Londýnske štúdio s rovnomenným názvom patrí k silnej zostave interných vývojárov v rámci Sony Interactive Entertainment. Jeho vývoj sa vždy točil okolo hier, ktoré využívali rôzne aktuálne technológie, či sa snažili byť niečim odlišné od ostatných. Začiatky sa v tomto duchu síce neniesli, no v priestoroch štúdia vznikla aj taká klasika ako The Getaway. No od roku 2003 nastúpili tvorcovia na vlnu EyeToy hier, pričom len o rok neskôr ich stiahla celá séria karaoke párty hry SingStar. Tú mali pod palcom až do jej úplného odstavenia, no zároveň sa im otvorili dvere, ktoré ešte nikdy neotvorili, no skrývali oveľa väčšie výzvy a zážitky. V tomto prípade, samozrejme, hovoríme o PlayStation VR, pre ktoré toto štúdio vytvorilo úvodný zhluk mini-titulov PlayStation VR Worlds, pričom práve z jedného z nich vychádza posledný titul Blood & Truth.

Ako už vám pravdepodobne bolo jasné z titulnej fotografie, v mnohých aspektoch hra čerpala inšpiráciu z mini hry London Heist. Ide o jeden z najviac prezentovaných titulov, ktoré sme mohli vidieť takmer pri každej prezentácii možností PlayStation VR. Klasická automobilová naháňačka, pri ktorej na sa na vás z každej strany vrhajú noví nepriatelia na motorkách či autách a vy ich musíte svojimi presnými zásahmi spoľahlivo odrážať. Jednoduchý a zábavný koncept, ktorý vo virtuálnej realite funguje naozaj výborne. Štúdio sa teda rozhodlo chopiť tejto myšlienky a rozvetviť ju do plnohodnotnej samostatnej hry s príbehom a o niečo komplexnejšou hrateľnosťou.

Blood & Truth
Blood & Truth Prvé rany sú najťažšie.
Prvé rany sú najťažšie.

Blood & Truth Zručnosť sa vám zíde.
Zručnosť sa vám zíde.

Blood & Truth Získané zbrane si môžete jemne vylepšovať.
Získané zbrane si môžete jemne vylepšovať.

Súčasné hry pre virtuálnu realitu trpia rôznymi problémami, a to v závislosti od žánru či hardvéru, na ktorom bežia. PlayStation VR to má v tomto prípade najťažšie, nakoľko beží na hardvéri s obmedzeným výkonom, z čoho, prirodzene, vychádza aj menej kvalitný obraz či obmedzené možnosti ovládania. Jasné, so všetkým sa dá vysporiadať, ak sa nájde kompromis, a PS VR je práve o takýchto kompromisoch. Blood & Truth vás zavedie do moderného Londýna, v ktorom sa dostanete do kože Ryan Marks, člena vplyvnej korporačnej rodiny. Bežné dni jej však skríži kriminálne impérium na čele s jeho šialeným vodcom. Napäté vzťahy, intrigy, plánované akcie ako z béčkového amerického trháku. Nájdete tu skrátka všetko, čo by ste čakali od bežného akčného filmu, ktorý ide v utorok ráno na treťom kanáli niektorej komerčnej televízie. To, samozrejme, neznie najlepšie, no oveľa podstatnejšie je niečo úplne iné - fakt, že práve vy ste súčasťou toho všetkého.

Autori pravdepodobne veľmi dobre vedeli, že vytvárajú naozaj plytký príbeh, ktorý nemá žiadnu hĺbku. Celý zážitok z virtuálnej reality totiž ani tak nie je o príbehu, ako o tom, čo sa deje okolo vás a ako s tým dokážete vy vysporiadať. Túto časť totiž tvorcovia zvládli veľmi dobre. Drvivá väčšina vášho herného prejavu priamo súvisí so strieľaním. Zbraň totiž vytiahnete na všetko a všade. Hra vás zavedie na miesta, ktoré sa od seba líšia a tým vás dostáva do situácií, v ktorých ste sa ešte neocitli. Princíp síce zostáva rovnaký, no meniace sa prostredie prináša úplne odlišné pocity. Na nepriateľov strieľate za behu, kryjete sa v podrepe za krabicami, snažíte sa orientovať v neprehľadnom prostredí rozpadajúcej sa budovy. Taktiež si protivníkov podáte vonku na stavenisku, v idúcej dodávke, na bojisku či visiac za jedu ruku vo výťahovej šachte. Strieľate naozaj kde sa len dá presne tak, ako keby ste boli súčasťou akčného filmu.

Ak práve nehráte, na scénu prichádzajú prestrihové scény, ktorých ste súčasťou. Tie vyzerajú taktiež dobre, samozrejme, už nehovorím o príbehu, ale o vizuálnej stránke, pohyboch a mimike. Tá je pre takto ladené hry veľmi dôležitá. Keď vám postavy pozerajú zblízka priamo do očí, pričom ich prejav je značne uveriteľný, rozhodne vás to dostane, aj napriek tomu, že ste si plne vedomí faktu, že ide iba o čistú fikciu. Takýmto spôsobom chcú autori hráčov vtiahnuť do príbehu a diania na obrazovke o niečo hlbšie, a to sa im taktiež darí. Tvorcovia sa tu vedeli pohrať s detailmi, ktoré priamo útočia na vašej reflexy a pud sebazáchovy.

Blood & Truth
Blood & Truth Z vojny rovno za disko pult.
Z vojny rovno za disko pult.

Blood & Truth Štipka umenia nemôže chýbať.
Štipka umenia nemôže chýbať.

Blood & Truth Jedna z častých činností.
Jedna z častých činností.

Ešte sa však predsa len vrátim k hrateľnosti, ktorá síce je o strieľaní, no kde-tu sa nájdu momenty, kedy musíte zbraň dať bokom a vrhnúť sa na jemnejšiu prácičku. Ryan má vždy so sebou svoje puzdro s dôležitým náradím, ako rozbuška, kliešte, skrutkovač, zapaľovač alebo pakľúč. Keď nemáte inú možnosť ako hrať s klasickým ovládačom, nevadí to, nakoľko sa autori snažili optimalizovať všetky úlohy aj pre tento spôsob ovládania, čo sa im v rámci možností podarilo. Ak však môžete hrať s PlayStation Move ovládačmi, zážitok posuniete na úplne inú úroveň. Streľba je oveľa viac prirodzenejšia, prebíjanie nie je len o jednom tlačidle, ale o skutočnom vytiahnutí zásobníka a jeho vložení do zbrane. Ak chcete zbrane odložiť, taktiež sa to nedá jedným tlačidlom, ale musíte ich vložiť do puzdra. Ak ide o väčšiu zbraň, tá má, pochopiteľne, svoje miesto na chrbte. V prípade prekonávania bezpečnostného systému a využívaní spomínaného náradia sú pohyby taktiež oveľa prirodzenejšie a nemusíte byť obmedzovaní na statické tlačidlá, ktoré nie sú také presné.

Hry pre PlayStation VR majú zväčša ešte jedno mínus - krátka herná doba. Cena konkrétne pri tomto titule sa pohybuje okolo 40 eur, za čo si dnes kúpite množstvo väčších titulov, pri ktorých môžete stráviť aj niekoľko desiatok hodín. Blood & Truth, našťastie, nie je prehnane krátky kus a štandardne pri ňom strávite okolo tých šesť hodín. Ide, samozrejme, o hrubý čas, pri ktorom nepočítam, že by ste ani raz nezomreli. Hra nie je nejaká náročná, ak si zoberiete automatickú zbraň, s prehľadom viete zdolať celé vlny nepriateľov. Ak už teda zomriete, skôr to bude tým, že vás nepriatelia prekvapili v nevhodnom čase alebo ste sa pošmykli pri lezení. V hre budete totiž liezť často, či už po rebríku, ale aj po stenách či šplhať po rúrach. A čo by to bolo za akčnú hru, keby ste sa nepozreli do vetracej šachty? V hre som sa nestretol často s chybami, no ak už prišli, neboli príjemné. Raz som sa zasekol v práve spomínanej vetracej šachte a druhýkrát boli nepriatelia skrátka nesmrteľní. Guľky cez nich jednoducho preleteli a jediné čo pomohlo, bol reštart.

Blood & Truth je určite jedna z tých vydarenejších hier pre PlayStation VR. Ponúka komplexný akčný zážitok, ktorý je navyše obohatený príbehom. Síce nie veľmi bystrým, no plne postačujúcim pre potreby hry. To, čo má titul pre VR spĺňať, sa Blood & Truth darí plniť bez väčších zakopnutí. Samozrejme, hrať to na béčkový akčný film nie je prístup, ktorý by mohol byť príkladom pre ostatné štúdiá. Ak ale chcete jednoduchú zábavu, ktorá vám ponúkne komplexný zážitok, tento titul vám toto želanie s najväčšou pravdepodobnosťou splní.

napísal play3man 14.6.2019
Páči sa mi! (+2)
7.0