WARPLANES: WW1 SKY ACES

WARPLANES: WW1 SKY ACES

5.0

Po PC a mobiloch si zalietajte aj na Switchi

Recenzia na Switch verziu

Ak máte radi jednoduché arkádové letecké hry a za hry neradi platíte, možno poznáte menšie poľské štúdio Home Net Games. To sa špecializuje najmä na free to play tituly pre PC a mobilné platformy, no a medzi nimi majú aj niekoľko lietadlových hier. Nedávno však toto štúdio objavilo čaro hybridnej konzoly Nintendo Switch a začali svoje hry portovať práve tam. Avšak novému publiku prispôsobujú aj koncept samotných hier, kde odstránili free to play systém a za 12 eur vám dávajú do rúk úplne všetko, aby ste si mohli užívať hru a nie naháňať mikrotransakcie. V roku 2019 to skúsili s Warplanes: WW2 Dogfight, teraz na Switch priniesli ďalšiu hru - Warplanes: WW1 Sky Aces.

Tá na mobilných platformách a aj na PC pozbierala od hráčov pomerne vysoké známky. Napríklad na Steame má od hráčov priemer 9. No ukazuje sa, že čo funguje na jednej platforme a vo free to play, nemusí už fungovať na inej platforme a v Premium podobe. Ak ste hrali WW2 Dogfight a to vám stačilo, po novej hre sa nemusíte ani len pozerať. Je vidno, že vývojári majú svoju šablónu a na ňu prenášajú ďalšie hry. Sky Aces je tak v zásade tá istá hra – hrá sa rovnako, sú tu rovnaké mechanizmy, rovnaká štruktúra kampane a aj rovnaké spracovanie jednotlivých strán konfliktu. Jediné, čo je tu iné, sú samotné stroje, keďže je hra zasadená do bojov 1. svetovej vojny.

Ak ste Dogfight nehrali a máte radi podobné arkádovky, nemusí byť hra úplným nešťastím, no aj tak sa nedokážem preniesť cez to, že prakticky len skopírovali svoju predchádzajúcu hru a akurát vymenili modely strojov. Rovnako tu tak nájdete na dva hlavné režimy a to sú Pilot Mode a komplexnejší Squadron Leader Mode. Ak chcete len lietať a nechcete sa trápiť s nejakým manažmentom, vyberte si pilotský režim. V ňom len plníte jednu misiu za druhou a ničíte haldy nepriateľov na zemi, na vode aj vo vzduchu.

Warplanes: WW1 Sky Aces
Warplanes: WW1 Sky Aces Hra je prístupná aj začiatočníkom v žánri
Hra je prístupná aj začiatočníkom v žánri

Warplanes: WW1 Sky Aces V misiách sa viete prepínať medzi rôznymi lietadlami
V misiách sa viete prepínať medzi rôznymi lietadlami

Warplanes: WW1 Sky Aces Strojov je tu naozaj dosť
Strojov je tu naozaj dosť

Vyberiete si len stranu, za ktorú chcete bojovať. Pritom každá strana má vlastne rovnakú štruktúru misií a za každú stranu musíte ísť od začiatku, takže nezáleží na tom, či ste už napríklad v ruskej kampani niekde ďaleko, ak sa prepnete na britskú, idete pekne od začiatku a musíte absolvovať aj tutoriál. Trojica strán reprezentuje historicky tento konflikt. Nájdete tu tak dve kampane za dohodu (jedna je britská, druhá je ruská) a nechýba ani kampaň za Ústredné veľmoci. Pochváliť musím fakt, že v hre máte možnosť si zapnúť dabing, ktorý zodpovedá daným stranám. Ak teda hráte za ruského pilota, komunikuje v ruštine. Hre to pomáha budovať lepší dojem a rozumieť budete aj tak, keďže si môžete zapnúť titulky.

Tento režim mňa osobne až tak nebavil, aj keď som v ňom strávil pár hodín. Časom misie začnú pôsobiť repetitívne a nemáte tu medzi nimi nejakú zaujímavejšiu náplň. Squadron Leader režim je z tohto pohľadu oveľa zaujímavejší a dáva vám väčšiu kontrolu nad tým, ako budete hrať. Pritom misie sa nejako zásadne nelíšia a aj kampane sú tu tie isté, ale už tu máte viac zaujímavého obsahu na plnenie. Máte vlastnú základňu, o ktorú sa musíte starať. Všetko si vyžaduje nejaké zdroje a tie zase získavate plnením misií. Sami si pritom vyberiete, do akej misie sa vyberiete. Môžete si vybrať z útočných, obranných, bombardovacích a špeciálnych.

Ten manažment tu síce nie je nejako veľmi komplexný, ale na druhej strane má aj svoju hĺbku. Je tu niekoľko rôznych zdrojov, ktoré si musíte sledovať a ktoré využívate na rozdielne veci. Nakupujete si lietadlá, získavate pilotov, staráte sa o samotnú základňu, kde konštruujete nové budovy a za ne získavate budovy. Taktiež si odomykáte nové skilly, ktoré vám pomôžu v boji. Nakoniec toho máte na starosti pomerne dosť a aby ste to zvládli, osvojíte si aj možnosť vzájomne meniť jeden druhy zdrojov za iný. Navyše aj samotné misie vás stoja palivo a aj na prevádzku vašej základne čo to miniete. Misie tak síce zostávajú rovnaké, ale to všetko medzi nimi je o niečo zaujímavejšie a aj zábavnejšie.

Ako som už spomenul, misie sú rôzne a vystriedate v nich aj rôzne historické lietadlá. Tých hra ponúka viac ako 30 a zalietate si v stíhačoch aj raných bombardéroch. V niektorých misiách sa navyše medzi lietadlami viete aj prepínať podľa potreby, takže bombardérom zničíte obranu na zemi, aby ste rýchlym dvojplošníkom mohli pohodlne zničiť vzducholode. Nechýbajú ikonické stroje, ako napríklad Ilia Muromec alebo trojplošník Fokker Dr.I. Lietanie nie je náročné, skôr práve naopak. Lietadlo ovládate len jedným analógom a druhým upravujete rýchlosť. Je to ale chytľavé a zábavné, takže vám to dokáže skrátiť chvíle v lockdowne.

Technicky to nie je žiaden zázrak a vidno, že hra vyzerá a znie dokonca ešte pod možnosti Switchu. Vidno teda, že má hra mobilné korene. Modely vyzerajú ešte pomerne slušne, prostredia sú už ale dosť slabé. Aj na zvukovej stránke je jasne badať, že toto je hra z lacnejšej cenovej kategórie a tým myslím aj rozpočet. Len ten dabing vo viacerých jazykoch skutočne poteší. Rovnako by hre určite prospelo viac možnosti nastavenia ovládania, no nájdete tu len základné možnosti. Poteší ale aspoň pridanie voliteľného pohybového ovládania.

Premýšľam, komu by som vlastne teraz mohol Warplanes: WW1 Sky Aces odporučiť. Nie je to vyslovene zlá hra, ale na trhu je toľko lepších vecí, že by ste po tejto mali siahnuť iba v prípade, že máte Switch, radi letecké arkády a všetky lepšie ste už prešli. Alebo ste nadšenými fanúšikmi lietadiel 1. svetovej vojny, keďže podobných hier veľa nie je a tu je ponuka strojov naozaj dosť bohatá a aj variabilná. Prípadne po hre siahnite ešte v nejakej výraznej zľave.

Warplanes: WW1 Sky Aces
Warplanes: WW1 Sky Aces Modely lietadiel sú ešte celkom uchádzajúce
Modely lietadiel sú ešte celkom uchádzajúce