MASTER DETECTIVE ARCHIVES: RAIN CODE

MASTER DETECTIVE ARCHIVES: RAIN CODE

8.0

Detektívka v daždivom svete

Fanúšikovia sérií Danganronpa a Zero Escape, všetky zraky sem! Detektívi všetkých talentov môžu otestovať svoje znalosti a ak máte trpezlivosť, čaká vás solídne prepracovaná vizuálna novela. Treba si dať pozor jedine na relatívne pomalé tempo, no len čo začnete riešiť prípady, je to lahoda.

Úvodná kapitola vás hneď posadí do vlaku plnom cudzincov. Váš hrdina je členom tejto skupiny, no iných členov nepozná, oni ho podozrievajú, že sem nepatrí, rozbieha sa zaujímavá detektívna partička, že kto je kto. Je to pocitovo dlhá sekvencia (aj cez hodinu a pol), no slúži na uvedenie postáv, dokonca ich špeciálnych vlastností. Yuma Kokohead štartuje v inom vozni (nákladnom), hlavu má ako melón (obľúbená amnézia), ale dozvedá sa, že patrí do World Detective Organization. Dilema je, že je tu šesť detektívov a má byť iba päť – takže niekto tu buď nafingoval seba i schopnosti alebo je to celé inak.

A tak na začiatku vôbec nie márne, akurát sa treba pripraviť, že z hrateľnej časti vás čaká odklikávanie dialógov ako vo vizuálnej novele. Nádherná atmosféra vlaku sa nedá uprieť – a potvrdzujem, lebo som si zahral 100 minút v zmeškanom vlaku na trase Bratislava-Trenčín. Vlak navyše smeruje do mesta Kanai Ward, čo je úžasná kyberpunková lokalita, kde sa ukážu aj ďalšie herné kúsky.

Dôležité sú dva elementy: prvým spomínané špeciálne vlastnosti Forensic Forte. Každá postava má iné: niekto má unikátny sluch, iný vycíti všetky formy života v okolí a ďalší mení hlas. Je jasné, že tie vlastnosti majú vplyv na hrateľnosť i motanie prípadov, najmä keď začnete vyšetrovať veľmi zamotané vraždy. Druhou je Shinigami, boh smrti, s ktorým má Yuma zvláštny pakt – ten je tiež istou záhadou a sondujete, prečo vlastne amnézia a strata spomienok nastala.

Takže je to jasné, detektívna adventúra s kopou dialógov, aj Ace Attorney pozdravuje. No počkajte, keď dôjdete do Kanai Ward, kde už čakajú rozličné miesta činu a tam sa dopracujete aj ku zberu stôp, hľadaniu dôkazov a vypočúvanie svedkov. Kľúčové poznatky sú označované ako Solution Key (čo je pekná slovná hračka) a využijete ich neskôr. Zatiaľ stále v pohode – kvantá rečí a vyšetrovania.

No potom sú tu sekvencie v Mystery Labyrinthe, čo je alternatívna realita, kde sa zhmotňujú frakcie vraždy z reálneho sveta do formy dungeonu, ktorý treba prejsť a zdolať. Preň slúžia spomínané kľúče, riešite rozmanité hádanky ako Reasoning Death Match (uhýbate sa rôznym stanoviskám) a Shinigami Quiz (dopĺňate písmena do slov). Nájdu sa tu aj ďalšie minihry, ale tie skôr zdržujú.

Aby to nebolo iba o vyšetrovaní, medzi prípadmi vám dá hra určitú voľnosť a môžete ju využiť na skúmanie Kanai Ward lokality. Dokonca môžete debatovať s ostatnými, plniť malé úlohy, za všetko máte Detective Points. Tie potom investujete do Detective Ranks – a čím ste lepší, tým máte vyššie zdravie v bludiskách alebo menej možností či viditeľnejšie tipy. A tak to poteší, keď už medzi rečami máte chuť aj na trošku objavovania.

Najdôležitejšie na týchto hrách je scenár. V tomto smere má Master Detective Archives veľa plusov: skvelé postavy, dobré vraždy, silné vyšetrovania i stopy. Ale aj drobnú chybičku, že niektoré prípady uhádnete skôr ako hrdina. Väčšinou sú pomerne dlho naťahované, že síce netušíte výsledok, no potom sa niečo zlomí a ťukáte do záveru kapitoly. Pozitívom je, že hra štartuje výborne, akurát okolo tretej kapitoly mierne stráca a ku koncu sa opäť dvíha kvalita. Akurát to tempo teda dramatické nebýva.

Hre náramne pomáha aj hudba a dabing, preto tá obrovská veľkosť na Switch (cca 14 GB). Grafika je na Switch celkom fajn, Kanai Ward má pekne spracované lokality, ibaže ich dlho načítava. Esteticky nemá ďaleko od Persony (viď. aj dualita reálneho sveta a Mystery Labyrinthu), čo bude pasovať mnohým. Atmosfére a miestam niet čo vytknúť, len si treba vyhradiť dosť času.

Takže možno je aj dobré, že to nie je Danganronpa v daždivom meste, ale čosi iné. Žáner detektívok a vizuálnych noviel žije a ak chcete riešiť náročné prípady, máte tu dosť dobrú šancu.

napísal Korec 10.7.2023
8.0