PRIHLÁS

GSC GAME WORLD O EVOLÚCII S.T.A.L.K.E.R. 2 A O TOM, ČO BUDE ĎALEJ

GSC GAME WORLD O EVOLÚCII S.T.A.L.K.E.R. 2 A O TOM, ČO BUDE ĎALEJ

Čo všetko čaká stalkerov?

Od svojho vydania v minulom roku sa hra S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl neustále vyvíja, pričom ju formujú spätná väzba od komunity, technické aktualizácie a dlhodobá vízia štúdia pre Zónu. V tomto rozhovore vývojári zo štúdia GSC Game World hovoria o tom, ako sa hra vyvíja po vydaní - od prechodu na Unreal Engine 5.5.4 a vylepšenia systému A-Life až po pridanie nových nástrojov, výziev a obsahu príbehu. Zamýšľajú sa tiež nad dôležitosťou modov, blížiacim sa vydaním pre PlayStation 5 a tým, ako vývoj ovplyvnila krutá realita vojnového Ukrajiny. Pre veteránov Zóny aj nováčikov, ktorí ešte plánujú svoju prvú expedíciu, je tu veľa dôvodov na radosť.

V roadmape je uvedený prechod na Unreal Engine 5.5.4. Môžete nám povedať, čo tento prechod znamená pre hru z hľadiska stability, výkonu a potenciálnych nových funkcií, ktoré si hráči môžu všimnúť?

Hlavným zameraním je optimalizácia. Prechod na novú verziu enginu je vždy náročná úloha, ale pokiaľ ide o vylepšovanie herného zážitku, vždy sa snažíme posúvať hranice dostupných technológií. Nová verzia enginu nám umožňuje zlepšiť herný zážitok, takže musíme vynaložiť všetko úsilie, aby hráči získali maximálny zážitok. V skutočnosti očakávame výrazné zvýšenie výkonu - a tešíme sa, že ho budeme môcť predviesť v akcii, keď príde ten správny čas.

Hra dostane nové vybavenie, ako napríklad nočné videnie, ďalekohľad a režim Immersive Display Mode. Ako tieto novinky menia spôsob, akým hráči vnímajú Zónu v porovnaní s pôvodnou verziou?

Dôkladne analyzujeme spätnú väzbu, ktorú dostávame od hráčov. Ak významná časť publika požaduje pridanie mutantských častí do lootu, implementujeme ich. Binokulárne ďalekohľady a okuliare na nočné videnie patrili medzi najčastejšie požiadavky. Veríme, že tieto novinky výrazne zmenia nočné hranie a poskytnú hráčom lepšie nástroje na plánovanie ich výprav. Samozrejme, tiež zlepšia ponorenie do hry.

GSC Game World o evolúcii S.T.A.L.K.E.R. 2 a o tom, čo bude ďalej

Systém A-Life bol vždy charakteristickým znakom série S.T.A.L.K.E.R. Ako sa s najnovšími aktualizáciami vyvíja správanie NPC, najmä pokiaľ ide o aspekty ako videnie v tme a bojové interakcie s mutantmi?

Všeobecný smer postupného vývoja systému (prispievame k A-Life takmer všetkými aktualizáciami, ktoré vydávame) smeruje k zvýšeniu vierohodnosti správania NPC - pokojného aj bojového. Ak porovnáme súčasnú implementáciu s verziou 1.0, rozdiel je už teraz viac než zreteľný. Budeme pokračovať v tomto smere.

Všeobecne povedané, akýkoľvek globálny systém, najmä ten, ktorý súvisí s umelou inteligenciou a správaním NPC, v obrovskej hre bez obrazoviek načítavania, je predmetom intenzívnej optimalizácie a testovania, aby som to vyjadril mierne. Ale sme na výsledky dosť hrdí.

Hráči sa môžu tešiť na nové anomálie, misie a dokonca aj na návrat niektorých postáv. Ako pristupujete k vyvažovaniu nostalgie dlhoročných fanúšikov s potrebou prinášať nové príbehy a zážitky?

Veríme, že sme túto rovnováhu našli počas vývoja. V podstate, čo sa týka hrateľnosti, je to stále hra o osamelosti, expedíciách a prežití - presne taká, aká by hra S.T.A.L.K.E.R. mala byť. Určité prvky - ako napríklad viac ako tri hodiny cutscén, veľké množstvo animácií, vrátane animácií zbraní, a rozsiahly otvorený svet, ku ktorému sa séria vždy prikláňala - boli postavené na tejto „základnej formulke“. Postavy a lokality sú kombináciou starého a nového a k obom sme pristupovali s rešpektom k nostalgií a zavedenému vesmíru, pričom sme venovali značný čas vytváraniu tradícií a príbehu, vrátane udalostí, ktoré predchádzajú aj prvej hre.

Roadmapa spomína nová úroveň obťažnosti Master, zmeny v oblasti výdrže a prepracované lootovanie stashov. Aká filozofia stála za týmito úpravami hrateľnosti a ako ovplyvňujú prežitie v Zóne?

Nová úroveň obťažnosti motivuje hardcore fanúšikov, aby sa vrátili do Zóny alebo si hru zahrali ešte raz, zatiaľ čo ostatné zmeny sa zameriavajú na úpravy vyváženosti a základné vylepšenia použiteľnosti. Vždy sme chceli, aby Zóna bola miestom, kde ľudia chcú žiť a tráviť čas, aj po dokončení hlavnej kampane. Dá sa povedať, že tieto zmeny vytvárajú základ pre pohyb v tomto smere.

GSC Game World o evolúcii S.T.A.L.K.E.R. 2 a o tom, čo bude ďalej

S prechodom Zone Kitu do fázy 2 získajú hráči prístup k audio modifikáciám, naratívnym nástrojom a lepšej kompatibilite. Aký význam má obsah vytváraný komunitou pre dlhodobú víziu hry S.T.A.L.K.E.R. 2 a aké modifikácie vás najviac tešia?

Časť tejto odpovede nadväzuje na predchádzajúcu - chceli sme vytvoriť „živú“ Zónu, ktorá pôsobí ako miesto, kde ľudia chcú žiť. To znamená, že môže slúžiť ako domov pre nespočetné množstvo príbehov, oficiálnych aj vytvorených fanúšikmi. Modifikácie sme vždy milovali; sú dôkazom vášne fanúšikov a udržali sériu nažive v obdobiach, keď neboli vydávané nové hry.

Aby sme dokázali tento záväzok, modderi majú teraz prístup k najpodrobnejšiemu a najdetailnejšiemu oficiálnemu modkitu v histórii tejto značky. Ako budeme postupovať v rôznych fázach, fanúšikovia sa budú môcť ponoriť ešte hlbšie, vrátane vytvárania nového obsahu založeného na príbehu.

Vydanie na PS5 je na obzore. Akým jedinečným výzvam čelil tím pri príprave hry pre konzolu Sony a môžu hráči očakávať funkcie alebo optimalizácie špecifické pre túto platformu?

Pre nás je to ďalšia platforma, na ktorej pracujeme, a môžeme jej venovať plnú pozornosť, pretože verzie pre PC a Xbox Series X/S už boli vydané. V súlade s našou filozofiou poskytovať čo najlepší zážitok, aký daná technológia umožňuje, prirodzene využívame funkcie dostupné na PS5. Pokiaľ ide o podporu DualSense, využívame adaptívne triggery, haptickú odozvu, ako aj svetelnú lištu, touchpad, reproduktor ovládača a gyroskopické mierenie.

PS5 aj PS5 Pro podporujú priestorový zvuk a verzia PS5 Pro obsahuje aj grafické vylepšenia v porovnaní so základnou verziou.

Môžete už naznačiť, čo môžu hráči očakávať od prvého rozšírenia pre S.T.A.L.K.E.R. 2? Bude sa viac zameriavať na obsah založený na príbehu, nové regióny Zóny alebo systémy, ktoré rozširujú hrateľnosť?

Áno, ide o rozsiahle príbehové DLC, z ktorých každé posunie príbeh Zóny a povzbudí hráčov k preskúmaniu nového obsahu. Je jasné, že mnohé (ak nie všetky) návrhy v otázke sú celkom reálne, a tešíme sa, že vám budeme môcť poskytnúť viac informácií o prvom DLC, ktoré sa práve vyvíja. Čakanie už nebude príliš dlhé!

GSC Game World o evolúcii S.T.A.L.K.E.R. 2 a o tom, čo bude ďalej

GSC Game World naďalej pracuje za mimoriadne náročných podmienok na Ukrajine. Ako dnes funguje spolupráca medzi vašimi tímami v Prahe a Kyjeve a aký vplyv to má na vývojový proces?

Vojna na Ukrajine pokračuje a v poslednom čase sa útoky zintenzívnili. Všetky príbehy, ktoré sme často zdieľali pred vydaním hry - o obavách o našich zamestnancov počas ostreľovania, presťahovaní a práci medzi Európou a Ukrajinou - bohužiaľ naďalej platia. Ukrajinci pretrpeli a naďalej trpia každodenné zážitky, ktoré by nikto nemal zažívať.

Samozrejme, prispôsobili sme sa novým procesom, ale to v žiadnom prípade neznamená, že sa situácia aspoň trochu priblížila normálu. Ak máte vy alebo vaši čitatelia záujem dozvedieť sa viac o tom, ako bola naša hra vyvinutá, odporúčame pozrieť si dokument War Game: The Making of S.T.A.L.K.E.R. 2 na YouTube. Je to náročný, ale úprimný film o vývoji v podmienkach vojny. Sme hlboko vďační našim partnerom v spoločnosti Microsoft, že tento projekt s nami zrealizovali.

Aká je vaša dlhodobá vízia pre S.T.A.L.K.E.R. 2 nad rámec súčasného plánu? Vnímate ju ako neustále sa vyvíjajúcu platformu s novým obsahom a komunitnými modmi, alebo skôr ako ucelený príbeh s jasným koncom?

S.T.A.L.K.E.R. absolútne milujeme, milujeme Zónu a sme nesmierne hrdí na svet, ktorý sme vytvorili. Veríme, že je dostatočne bohatý a rozsiahly na to, aby obsiahol širokú škálu príbehov. Momentálne sa sústreďujeme na podporu hry a vývoj dvoch DLC a je celkom možné, že máme plány aj nad rámec toho - všetko má svoj čas. Najdôležitejšie je, že S.T.A.L.K.E.R. je späť, dvere do Zóny sú opäť otvorené a tešíme sa, že môžeme privítať všetkých hráčov - tých, ktorí už hru zažili, aj tých, ktorí ju zažijú v budúcnosti. Ako ľudia, ktorí do tejto hry vložili obrovské množstvo lásky a úsilia, prirodzene chceme, aby tento svet žil čo najdlhšie.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 23.9.2025
Páči sa mi!
GSC GAME WORLD O EVOLÚCII S.T.A.L.K.E.R. 2 A O TOM, ČO BUDE ĎALEJ


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Oplatí sa kúpiť xiaomi mix fli... (3)
Zdravíčko môj aktuálny telefón už dosluhuje a poze...
|Playstation 3 (7)
Ahojte, nedávno som si kúpil z bazáru PS3 čisto kv...
|Herné slúchadlá - čo máte vy ?... (13)
Čaute, len tak zo zaujímavosti, aké herné slúchadl...
|Vplyv prerušenia hrania digitá... (7)
Ahojte, chcela by som sa Vás opýtať, či si myslíte...
|Resident evil 2 (3)
Za mňa najlepšia časť z celej Resident Evil série,...
|Sector hraje ... (127112)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Filmy filmy filmy film... (47796)
O filmoch. Hádam chápete....
|Čo vas dnes nasr... nahnevalo ... (44574)
Opozitum temy co vas dnes potesilo , takze sem sa ...
|Screenshots (64111)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Serialy (17224)
prison break, lost, jericho, battlestar galactica ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (44097)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk