OMIKRON: THE NOMAD SOUL

OMIKRON: THE NOMAD SOUL

9.6

Parádna adventúra od Quanticu je konečne tu.

Nechajte sa vniesť do druhého sveta... keď spustíte túto hru zobrazí sa vam muž z inej dimenzie a žiada vás o pomoc, jedine mu pomôžete tak keď prenesiete svoju dušu do jeho a z jeho telom potom prejdete bránou na druhú stranu.. bohužial vaše telo musí zatial ostať tu.

Phaenon je skoro zničený svet, kôli intenzite slnka zhorelo všetko a ostali len 5 veľkých miest zakrytých krištalickými kopulami. Vy sa nachádzate v jednom z nich. Planétu ovláda gigantický počítač IX, jeho virtuálna nekonečná pamäť dokáže zaznámenávať všetky informácie a zatial sú tam zozbierané všetky dáta z celej galaxie. Z týmito dátami môže IX lepšie pomáhať ľudom. IX je nainštalované v strede mesta v obrovskom paláci, ktorý je obsadený čisto iba strojom.... Ale pri konštrukcii budovy bola objavená jaskyňa Astrathota, ktorý v nej bol zajatý mnoho tisíc rokov. Teraz je voľný a spolu zo svojimi démonickými spoločníkmi kradne duše ľudí .... Astaroth má však väčšie plány chce ovládnuť IX počítač s ktorým by nielen ovládol túto zem, ale aj celé univerzum. Ale to ešte nemôže musí nabrať nové sily ktoré sa mu po stáročiach väznenia vytratili.. potrebuje viac duší. Milióny duší... Ale nie tých z tohoto sveta potrebuje silnejších a hlavne viac ľudí. Potrebuje duše z iného univerza, z paralelného univerza. A preto prišiel z Omikronom. Hráčov ktorý hrajú hru vláka do Omikronu a uväzní ich dušu. Hneď ako prejdú do tela postavy z iného sveta a prejdú bránou čaká tam na nich ... už mu stačí len pár hráčov.. možno čaká práve na vás, aby naplnil svoj zákerný plán.

Čo sa týka spracovania hry je super, super engine a super atmosféra.... s pesničkami Davida Bowieho a 3 a pol hodininami dialógov tvorí hra naozaj perfektný zážitok. Gigantické 3D mestá, kde môžete hovoriť z každým a vojsť do každých dverí (kam vás pustia). V hre budete aj bojovať full kontakt (niečo ako štýl mortal kombat) a samozrejme dostnete aj zbraň aby ste sa stále tolko nenámahali. Stretnete peknú ženu na ktorú si nepamätáte, ale hlavne že vás ma rada.... môžete pozerať televízor, chodiť do baru, ale pritom musíte pátrať  tom čo sa vlastne stalo a kto vlastne ste.

Po vašom prechode do druhého sveta sa však stane niečo strašné démon ktorý tu na vás čaká si chce zobrať vašu dušu naštstie príde policajný robot a nepodarí sa mu to.Teraz ste odkázaný sam na seba v cudzom meste, cudzom svete, cudzej dimenzií. Naštastie máte u seba klúč od Kailovho apartmanu (tak sa volate teraz vy) a môžete si zobrať taxíka a zviesť sa tam...  potom už len odhalujete ďalšie skutočnosti.

Keďže ste policajt musíte aj vyšetrovať, a hneď prvé čo na vás padne bude podozrenie v vraždy svojho partnera. Takže najskôr musíte vysvetliť čo sa stalo ale keďže sa nepamatáte tak smola musíte vyšetrovať. Neskôr zistíte že v tomto meste sa dejú záhadné priam démonické vraždy pri sa ktorých telá obeti vždy nájdu roztrhané.

Postupne sa dej rozvíja a vy sa do neho čoraz viac zamotávate, nejskôr zisťujete že potrebujete aj peniaze a veľa ich nemáte tak si musíte zarobiť a najlepšie sa zarába na Full Kontakt Turnaji.. kde za výhru dostanete 5000 omikroňákov neviem presne ako sa to volá čim sa tam platí. Ale tie peniaze potrebujete aby ste zachránili tento svet pred démonmi, alebo ak nie preto potrebujete ich aspon na nákup zbraní, a jedla, lebo aj keď je to len hra musíte si dopĺňať energiu.

Jedna zaujmavosť hry, nemôžete si ju ukladať kde chcete možnosť Save je len na niektorých miestach ako vaša kancelária, váš byt, a niektoré dôležité miesta. Tam vždy musíte najsť tri prstence a použiť ich vtedy sa vám zobrazí Menu kde je Save a ešte tam je aj Advice ako poradiť, kde ak máte dosť nájdených prsteňov zobrazia sa vám rady.

V hre je možnosť prenosu vašej duše posmrti, keďze vaše telo je za počítačom ak vás zabijú môžete sa presunúť do iného tela ktoré je blízko vás... niekedy to dosť poteši.

Omikron má v sebe v podstate tri druhy hry, advetúru, akčný súboj a 3D strielačku. Väčšina hry sa odohráva v adventure móde, ale pri policajných akciách, alebo pri bitke z blizka sa hra prepne do iného módu... pri bitke vydíte svoje postavy zboku ako v Mortal Kombate a pri strielaní vidíte hru zo svojho pohľadu  ako v Quakem a spol... inak sa pozeráte na svoju postavu zozadu, alebo dynamickou kamerou z nejakého uhlu. Je to pekné a hra je super zladená hlavne pohyby kamery hudba atď.....

Na hru samozrejme potrebujete aj dobrý hardware... lebo leveli sú veľké a keď sa vám má zobraziť celé mesto bez toho aby to trhalo na najvyšších detailoch potrebujete aspon P3 600 a TNT2 ... ja som to zatial skúšal len na P2 400 a TNT1 a musel som si nastaviť 640x480 a medium fog aby mi to išlo plynulo... Najlepšie si je všetky efekty nechať zapnuté len zvyšovať FOG potom je hra celkom pekné a mesto vyzerá akoby v ňom bola hmla...

napísal saver 14.11.1999
9.6
OMIKRON: THE NOMAD SOUL