IMPOSSIBLE CREATURES

IMPOSSIBLE CREATURES

7.5

V dnešnom čase klonovania nás už nič neprekvapí a asi ani táto hra v ktorej vám budú pobehovať po obrazovke psy s hlavami žralokov, lietajúce opice, kraby s levím telom a podobné neskutočné zvery. Píše sa však rok 1937, rok kedy začali prvé pokusy s klonovaním pomocou Sigma technológie ....

Dostávate sa do postavy Rexa Chanceho, dobrodruha a vojnového korešpondenta, ktorý strávil život objavovaním divokej Afriky, ľadovej Antarktídy a Amazonských džunglí. Videl už asi každé zviera na zemi. Ale vyzerá že to sa čoskoro zmení. Dostal list od svojho dávno strateného otca, vedca  Dr. Erica Chanikova v ktorom ho pozýva ma ostrovy v Južnom Pacifiku, kde pracuje pre bohatého magnáta Uptona Juliusa. No o tom čo nájde na ostrovoch sa mu nesnívalo ani v najdivokejších snoch. Namiesto otca ho na víta svorka zmutovaných vlkov a nemá ďaleko od roztrhania keď ho zachráni  mladá mechanička Lucy Willingová. Tá mu priblíži situáciu na ostrovoch, ovládaných magnátom Uptonom, vysvetlí mu ako on a jeho poskokovia zneužívajú genetickú Sigma technológiu jeho otca na ničenie, a mu sľúbi že nájdu jeho otca a zničia Uptona Juliusa.

V princípe je hra podobná ako ostatné klasické 3D realtime stratégie, teda musíte si postaviť základňu, rôzne budovy a zničiť nepriateľa na danom území.  Konkrétne tu bude vašou základňou lietajúca lokomotíva, ktorá bude po pristátí na každom ďalšom ostrove vašim hlavným stanom. Okolo nej si potom postavíte budovy na obranu a výrobu vašich vyklonovaných zverov Základné suroviny na stavbu sú dve. Prvé je workemi vyťažené uhlie ktorým musíte kúriť vašu lokomotívu a druhá je elektrina ktorú vyrábate z elektrických veží alebo z generátorov postavených na gejzíroch.  Z týchto zdrojov potom čerpáte pri stavbe nových budov alebo vytváraní nových zvierat. Hlavnou budovou je Creature Chamber, teda zariadenie ktoré vám umožní vytvárať špeciálne upravené zvery. Ďalej sú tu už spomínané elektrické veže, elektrické generátory, obranné veže proti pozemným a vzdušným útokom, genetický vylepšovač, prieskumná helikoptéra a rôzne upgradovaci výskumi.  Dôležité samozrejme bude vystavať si okolo základne kvalitnú obranu a potom sa venovať ďalším veciam a útokom na nepriateľské základne. A nakoniec nesmiete zabudnúť na potrebné  lovenie nezmutovaných zvierat, na ktoré sa vždy vydáva Rex osobne a musí prehľadať celý ostrov aby našiel čo najviac zvierat ktoré oblasť ponúka. Zo začiatku to budú len slabí vlci, kojoti a rôzne skunky, no neskôr pribudne aj polárny medveď, škorpión, žraloky, opice, rôzne hmyzy, alebo krokodíl z ktorých si budete klonovať vlastné špeciálne druhy.  Napríklad taký škorpión skrížený s medveďom je vám pekná sranda.

Celkovo sa zvieratá rozdeľujú na tri, vodné, vzdušné a pozemné ktoré môžete ľubovoľne kombinovať a vytvárať tak špeciálne odrody. Každé zviera sa ďalej rozdeľuje na niekoľko častí zvyčajne to je hlava, predné, zadné laby, hruď a chvost. Tým vyberiete najlepšie vlastnosti z jedného priradíte ich druhému druhu a máte ultimatívneho zabijaka. Čo sa týka zbraní zvierat, samozrejme nemajú toho veľa, najviac sa využíva trhanie alebo sekanie labami, no niektoré majú aj vystreľovanie rôznych žihadiel, alebo pľuvanie vody ktoré budete používať nie len na útok, ale aj na hasenie požiarov.  Plus samozrejme zvieratá majú rôzne odolné telo. Napríklad taký pancier z kraba vydrží útoky zvukovými vlnami a sám sa obnovuje, ale pri útokoch z blízka už nie je taký dobrý. Iné to je pri veľkom medveďovi, kde kým sa cez neho niečo prehryzie tak to trochu trvá. Mimochodom vždy môžete mať pripravených len 9 druhov vyklonovaných zverov, takže postupne si budete musieť začať vyberať ktoré klony sú pre vás naozaj potrebné.

Impossible Creatures
Impossible Creatures
Impossible Creatures

Ak sa vám vaše zvery nezdajú ešte dostatočne silné môžete použiť Genetic Enhancer ktorý vám dokáže ešte trochu zvýšiť parametre vašej armády. Ostatné je už potom len na vás, ale nezabúdajte vhodná kombinácia niekoľkých typov jednotiek môže byť pre nepriateľa smrteľná, napríklad súčastný útok so strieľajúcimi a hryzúcimi zvermi ku ktorým ešte pridáte leteckú podporu vážok s medvedími hlavami, musí zdolať každého.  V hre vám samozrejme nesmie padnúť vaša lokomotíva a ani hlavný hrdinovia Rex a Lucy, ostatných workerov a zvierat môžete obetovať koľko chcete, len si musíte dávať pozor na zásoby uhlia, ktoré nie sú neobmedzené a časom vydolujú.

Čo sa týka inteligencie nepriateľa nie je to nič extra, síce na vás priebežne posiela jednotky ale budovy ktoré mu raz znižíte si už neobnovuje, maximálne čo dokáže tak si postaví chreature chamber. Podobne divne sa správa aj pri presúvaní veľkých húfov jednotiek ktoré dokážu dobre schaosiť ak sa im do cesty postaví úzky priechod.

Grafika v hre nie je zlá, dá sa porovnávať s Warcraftom a Age of Mythology.. Čo sa týka náročnosti na hardware nie je to podobné Warcraftu a tak na 600-700mhz to pôjde v pohode. Engine trochu pripomína Mythology hlavne tými vlnkami pri pobreží a kvalitným prostredím, ale celkovo má Creatures v prostredí menej detailov a aj efektov. Dosť vás v hre bude otravovať Fog of War efekt, kde sú veľmi tmavé aj už objavené územia.  Kamera dovoľuje takmer ľudoboľné nastavenie, rotovanie, natáčanie, veľmi vysoké priblíženie ale kazí to  menšie vzdialenie takže niekedy si nemôžete ani celú základňu naraz. V hre postupne prejdete zasnežené severské prostredie plné medveďov, vlkov , cez tropické so žirafami, nebezpečným hmyzom, opicami, levmi až po púštne oblasti plné škorpiónov a supov. Levely sú oddeľované buď celkom peknými enginom animovanými scénami, alebo kreslenými na môj vkus dosť slabými, scénami.  Animácie zvierat sú oproti tomu veľmi pekné, ich spôsob behu, boja a pohybu mení podľa ich skombinovania s inými zvieratami a takisto aj ich taktika v boji, kde môžu útočiť z diaľky, alebo len z blízka.

Impossible Creatures
Impossible Creatures
Impossible Creatures

Hudba je pekná a prirovnal by som ju asi k Mafií, ktorá je tiež z toho obdobia a hudba bola podobná. Teda hlavne tá hudba pri titulnom menu doplnená šialeným smiechom je veľmi pekná, hudba v samotnej hre je to už len priemer. Čo sa týka zvukov, je to už presne to čo by sme čakali, každé zviera má svoj rev, a svoj zvukový efekt.

Čo sa týka multiplayeru, je to podobné ako v iných stratégiách, teda hrá sa na rôznych mapách pre rôznych počet hráčov. Len tu si hráči buď môžu vybrať jednu z hlavných postav z hry, či už dobrú, alebo zlú ktoré majú každé iné preddefinované rôzne typy zmutovaných zvierat. Prípadne ak sa vám výber nepáči môžete si vytvoriť vlastné armády deviatich zvierat kde môžete vytvárať kombinácie ktoré sa vám naviac osvedčili.

Celkovo však musím povedať že napriek zaujímavému príbehu a prevedeniu ma až tak veľmi hra nechytila. Síce vytváranie vlastných jednotiek je pekné, ale nie je to nič nové a samotná strategická časť je niekedy dosť otravná a je v podstate taká istá ako väčšina ostatných stratégií. Mimochodom veľmi podobné kombinovanie zvierat môžete vidieť vo filme Spy Kids 2 kde s nimi tiež bude zamorený celý ostrov. Hra nie je zlá, ale vieme že Relic dokáže viac a dúfam že v plnej kráse jeho tvorbu uvidíme v Homeworld 2.

Plusy:
+ kombinácie zvierat
+ pekná grafika