WILL ROCK

WILL ROCK

8.5

Ak sa vám páčil Serious Sam, určite si nenechajte ujsť Will Rocka. Veľmi podobnú čistú 3D akciu. No Will vás na rozdiel od Seriousa zavedie do starého Grécka, kde budete ničiť, všetky známe aj neznáme mytologické bytosti a siahnete aj na nesmrteľných bohov.

V hre preberáte postavu archeológa Will Rocka, ktorý len nedávno začal archeologickú výpravu do Grécka so svojím mentorom Dr. Headstrongom. Človekom, ktorý Willa priviedol k archeológii a ukázal mu jej čaro. Willovi však neučarovala len archeológia, ale aj doktorova dcéra Emma, ktorá je jeho ďalším dôvodom na účasti na výpravách. No ale poznáte to, archeológia nie je žiadna sranda, existujú tu rôzne kliatby spráchnivených múmií, nebezpečenstvá, pasce a nakoniec aj fanatickí teroristi, ktorých stretnete práve vy. Fanatici dlho čakali, kým niekto rozlúšti heslo na otvorenie božského chrámu, teraz ste ho našli vy a boj sa začína. Uniesli Emmu, zabili profesora a utekajú do chrámu, kde svieti záhadná žiara. Will ich v prestrelke prenasleduje a náhodou rozbije sochu Prométea, z ktorého vyjde uväznený duch tohto syna boha Dia. Ten však Willa nezabije, ako by sa dalo čakať, ale práve naopak, poďakuje mu za vyslobodenie a predá mu svoje supersily. Tie bude vaša postava veľmi potrebovať, keďže ho čaká cesta krížom celé staré Grécko kam nepriatelia odvliekli jeho milú a chcú ju obetovať Diovi.

Will Rock
Will Rock
Will Rock

Čaká na vás séria 10 levelov rozmiestnených po celom starom Grécku, jeho najväčších pamiatkach, posvätných a aj podsvetných  miestach. Levely sú ešte rozdelené na niekoľko menších sublevelov ktorá vás vtiahnú ešte hlbšie do daného miesta. Napríklad sa prejdete po Corinte, Knossose, dostanete sa k Hephaestosovej dielni, čakajú vás aj rôzne chrámy napríklad v Tholose, labyrinty,  užijete si podsvetie Tartaru a na konci samozrejme čaká Olymp.  Na každom mieste čakajte na jednej strane väčšie množstvá nebezpečnejších nepriateľov, ale na druhej aj  stále kvalitnejšie zbrane, ktorými ich budete eliminovať. A samozrejme raz za pár levelov si užijete aj gigantických bossov. Mimochodom prejsť jeden level je tak na dve-tri hodiny, takže sa máte na čo tešiť. Tisíce nepriateľov už čakajú.

Čo sa týka typov levelov, väčšinou sú to čisto akčné záležitosti kde musíte prejsť niekoľko arén, podzemných chodieb, postláčať rôzne páky, katapultovať sa niekam a pokračovať ďalej. No nájdu sa aj levely kde sa plavíte po rieke a snažíte sa prežiť útoky nepriateľov. Prípadne sú tu niektoré levely na šikovnosť, kde musíte preskákať po húpajúcich sa častiach mosta, alebo sa opatrne dostať popod dvíhajúce sa a klesajúce stĺpy, ktoré keď na vás padnú ostane z vás len mastný krvavý fľak.

Nepriateľov je dostatok, niektorí sú ľahkí a iní veľmi nepríjemní. Máte tu napríklad rôzne sochy Diskobolosov, Sfingy, Apolla, Atlasa, ktoré sa keď vás uvidia rozhýbu sa a začnú po vás strieľať alebo hádzať disky  Našťastie však stále budú s kameňa a pár ranami ich rozbijete. Problém je však s ďalšími nepriateľmi, a to hlavne s Minotaurami so sekerami, ktorých keď zabijete, z ich ostatkov sa zrodia ešte dvaja menší minotauri s ešte väčšími sekerami :). Potom tu máte niekoľko typov kostlivcov, čakajú vás aj polomuži polokone -Centauri, dvojhlavy pes Cerberus, vybuchujúci potkan (so zapáleným chvostom), alebo aj lietajúce dieťa s lukom na štýl Cupida. Na koniec sú tu aj bežnejší nepriatelia ako vtáci, levy a tigre. Z gigantických boss nepriateľov čakajte napríklad kyklopa s veľkým kyjakom pľuvajúceho kamene, alebo Hepahestosa so svojim gigantickým kladivom, bude aj smrteľná Medúza a nakoniec vás čaká aj sám boh Zeus. Samozrejme na tieto monštrá budete mať aj veľký výber zbraní, od pištole, cez shotgun, dobrý samopal, nájdete aj kušu so zameriavaním a horiacimi šípmi.  Potom sú tu rôzne kyselinové zbrane po ktorých sa nepriatelia začnú nafukovať až nakoniec prasknú. Podobne efektívny je aj medúza gun, ktorý spôsobí skamenenie nepriateľov. Poteší aj nesmierne efektívny rotačák a pomalý ale veľmi účinný Atomic gun. Ak by sa vám minuli všetky náboje nakoniec je tu aj lopata, ktorá správnemu archeológovi nesmie chýbať. Z väčších zbraní sú tu ešte katapulty, z ktorých sa budete môcť vystreľovať a preskakovať tak brány, alebo sa dostávať na miesta, na ktoré sa inak nedostanete.

Will Rock
Will Rock
Will Rock

Nakoniec máte aj vaše špeciálne Protherovské sily a to nesmrteľnosť, titan damage a titan motion. Nemáte ich však stále, musíte si ich kupovať za nazbierané zlato v špeciálnych portáloch. Škoda však že môžete niesť iba jeden z každého druhu a nikdy neviete kedy sa zase objaví ďalší portál. Ako by to nestačilo každá zo síl vám vydrží len 20 sekúnd a s malým počtom portálov na ich kupovanie sú len taká srandička do hry, v podstate nič čo by ste nutne museli používať. Ale tak, či tak sily sú celkom pekné, titan damage vám zosilní náboje niekoľko krát, nesmrteľnosť vás zase bude brániť pred strelami nepriateľov. A nakoniec titan motion, ten vám hru spomalí hru na niečo ako bullettime, takže sa môžete ľahko vyhýbať nepriateľom, presnejšie zameriavať a vychutnávať si pomalé výbuchy nepriateľov.  Z rôznych predmetov v hre zbierate lekárničky, náboje, brnenie a kedy tedy nájdete aj nejaký poklad.

Čo sa týka grafiky, je hra je celkom pekná a je približne na úrovni Serious Sama. Možno engine mohol byť aj trochu dynamickejší, ale to je to len detail. Ono sa to v zápale boja stratí. Hrá sa to veľmi dobre a engine funguje aj na pomalších počítačoch celkom rýchlo. S takým 800Mhz procesorom a Ati8500 vám to bude chodiť v pohode.  Pekne v hre pôsobí úvodná a konečná scéna, ktoré sú kreslené kvalitným komixovým štýlom. Levely sú navrhnuté celkom pekne, jednoducho a prehľadne takže neblúdite a vychutnávate si hlavne akciu. Z efektov zase poteší novinka v 3D akčnom žánry a to postriekanie zbrane a vašej ruky krvou, keď vás zasiahnu, alebo keď sa niektorý z nepriateľov rozprskne blízko vás.  Autori sa snažili aj o realtimeové tiene, tie sú však len na vašej postave a niekedy sa odrážajú na dosť podivné miesta.

K hudbe nemám žiadne výhrady, je veľmi pekná a titulná skladba je dokonca naspievaná (I wanna rock). Zvuky sú tiež slušné, síce nič extra z nepriateľskej strany tam je to samé Uhh Ehhh, Áaaaa, ale poteší hundranie vašej postavy nad pozostatkami nepriateľov znovu na štýl Serious Sama. Napríklad - Guns don't kill babies, I do, Do You like movies about gladiators? Oh you are one ugly bitch. K tomu vám ešte do pozadia kedy - tedy šomre Prometheus, ktorí vám radí ako ďalej, prípadne zúfa keď vás zabijú.

Will Rock
Will Rock
Will Rock

Hra má aj multiplayer, ktorý vám umožní zahrať si túto krvavú hasenicu viacerí proti sebe. Ponúka tri módy na sérií 6 máp.  Máte tu niečo na štýl deathmatch, alebo je tu zaujímavý mód Treasure Hunt kde bude vašou úlohou pozbierať všetko zlato na mape a nakoniec potom ak máte po ruke 4  priateľov môžete si zahrať a kooperatívne hociktorý level z hry,

Nakoniec len chcem upozorniť, že hra je 100% akcia, žiadna taktika, logické úlohy, nič. Len streľba, veľa krvi, zbraní a nepriateľov. Teda čisto na odreagovanie. Možno vás trochu zaskočí veľká náročnosť niektorých levelov aj na najľahšej obtiažnosti, ale keď si budete dávať pozor a budete šikovný, dá sa prejsť. Ak by som to porovnal so Seriousom, ten bol o trošku lepší. Mal dynamickejší 3D engine a hlavne bol originálny, tu je celá hra viac menej okopírovaná a len presunutá do starého grécka. Nemyslím však že by to bola veľká chyba a na zábave hry vôbec neuberá a ak ste hrali Seriousa možno vás to aj poteší, a budete si môcť podovnávať typy nepriateľov. Pre fanúšikov tohto žánru ešte spomeniem, že tento rok ešte čakáme podobnú hru na Serious engine - Nitro Family a aj veľmi slušne vyzerajúcu akciu Painkiller, kde budete pre zmenu vymetať peklo.

Inak z drobností sa ešte pri hre nachádza aj pekne spravený návod od Black Boxu. Je plne robený v Macromedia Flash a okrem zoznámenia so zbraňami, príšerami a bossmi ponúka kompletný interaktívny návod na prechádzanie levelov. Nie je to veľmi na takúto jednoduchú akciu treba, ale ak by ste sa náhodou zasekli skúste si to pozrieť.

Plusy:
- čistá akcia
- pekné prostredia