PRIHLÁS

AUTORI DREAMS: NEVIEME ODHADNÚŤ, ČO SA DÁ S DOSTUPNÝMI NÁSTROJMI VYTVORIŤ

AUTORI DREAMS: NEVIEME ODHADNÚŤ, ČO SA DÁ S DOSTUPNÝMI NÁSTROJMI VYTVORIŤ

Snívať môže každý

Interview

Pamätáte sa na predstavenie PlayStation 4? Je to už sedem rokov, čo sme na tlačovej konferencii Sony mohli vidieť vôbec po prvýkrát logo PlayStation 4. Teraz síce každým dňom očakávame podobnú udalosť, ktorá nám konečne odhalí ďalšiu generáciu PlayStation, no predsa len sa na moment vrátime k spomínanej konferencii z februára 2013. Na pódiu sa tu totiž objavili aj vývojári z Media Molecule, ktorí nám odhalili svoj prvý projekt. Išlo o hru Dreams, pri ktorej ukazovali prepojenie s pohybovými ovládačmi PlayStation Move a taktiež nám v skratke naznačili, o čom vlastne ich nový projekt bude. Vo februári 2020 si sny môžeme plniť, keďže hra aj po viacerých odkladoch konečne vyšla.

Na našej recenzii Dreams ešte pracujeme, no medzičasom sme pripravili rozhovor s manažérkou pre spätnú väzbu zo štúdia Media Molecule, Alex Perry. V rozhovore sme sa pýtali, pre akú cieľovú skupinu je vlastne hra primárne určená, či vychádza zo série LittleBigPlanet, aký výtvor hráčov ich najviac prekvapil, no taktiež to, aké majú autori plány do budúcnosti.

O Dreams sme počuli prvýkrát pri predstavení PlayStation 4. Aktuálna generácia však má pred sebou posledné mesiace na vrchole pyramídy. Čím ste si za sedem rokov prešli ako štúdio? Aj v súvislosti s práve vychádzajúcou novinkou Dreams.

Museli sme štúdio zmeniť tak, aby zapadlo do toho, čo robíme. Napríklad, náš úžasný tím stojaci za tutoriálmi sme pôvodne nemali. Každý sa musel časom dostať do komfortnej pozície pri vytváraní a vyvíjaní nástrojov popri obsahu. A čo je na tomto naozaj super, je to, že ľudia získavajú nové skúsenosti mimo ich tradičného zamerania, pričom Dreams na jednom mieste kombinuje veľmi veľa rôznych aspektov vytvárania.

Predpokladám, že pri LittleBigPlanet ste zistili, že komunita môže byť naozaj kreatívna, čo mohol byť jeden z hlavných impulzov pre vytvorenie Dreams. Kde sa teda zrodila pôvodná myšlienka? Skutočne vyšla práve z LittleBigPlanet série?
 
Naša komunita je veľmi kreatívna a istým spôsobom bol Dreams zrodený z hesla LittleBigPlanet - play, create, share (hraj, vytváraj, zdieľaj), ale hra taktiež reprezentuje túžbu štúdia vytvoriť niečo viac ambiciózne, viac zamerané na kreativitu a s presahom nad level dizajn - skutočne umožniť hráčom vytvárať krátke animované filmy, interaktívny audiovizuálny obsah a umelecké prvky, ktoré reflektujú ich vlastnú individualitu.

Autori Dreams: Nevieme odhadnúť, čo sa dá s dostupnými nástrojmi vytvoriť

Je Dreams hrou, ktorá chce osloviť masy svojou jedinečnosťou alebo skôr cielite na špecifické publikum hráčov?
 
To je ťažká otázka. Zámer je naozaj pre obe strany. Kreativita môže prísť od kohokoľvek, takže chceme zasiahnuť aj tých ľudí, ktorí sa chcú angažovať v Dreams, no nemyslím si, že toto je tá limitovaná skupina. Pozerám sa na to z pohľadu mojej vlastnej cesty s touto hrou. Nikdy by som nepovedala, že budem vytvárať obsah. Naozaj. No keď prídem domov, ponorím sa do vytvárania vecí, experimentovania, hrania sa s drobnosťami a takto strávim celé hodiny. Myslím si, že každý si to dokáže takto užiť. Naozaj som rada, keď počujem o rodičoch, ktorí vytvárajú v Dreams hry so svojimi deťmi, ako páry robia hry spoločne. Taktiež o priateľstvách, ktoré sa vytvorili po celom kontinente na základe spolupráce ľudí.
 
Mnohí možno nevedia, že Dreams obsahuje aj offline kampaň, viete nám o nej povedať niečo viac?
 
Takže náš prvý kúsok z príbehového obsahu pre Dreams sa volá Art’s Dream. Obsahuje Arta, takpovediac neúspešného džezového hudobníka, pričom jeho cesta sa nesie v snahe opäť sa spojiť s bývalou kapelou. S Art’s Dream sme chceli čiastočne dosiahnuť to, že hráčom ukážeme robustné nástroje Dreams, čo je s nimi možné vytvoriť z pohľadu umenia, animácie, hudby a podobne.
 
Čím vás hráči najviac prekvapili vo verzii s predbežným prístupom, respektíve v bete? Vytvorili niečo, čo dokázalo prekvapiť aj vás, takže ste si naozaj povedali: „Toto je naozaj možné vytvoriť v našej hre?"
 
Bola jedna hra s názvom The Gate. Pamätám sa, ako naši programátori stáli vedľa seba a škriabali sa na hlave. Takéto výtvory, ktoré nás ohromia, teraz prichádzajú častejšie. Nie je možné, aby sme dokázali odhadnúť, čo všetko sa s dostupnými nástrojmi dá vytvoriť. Som nadšená, keď si pomyslím, čo komunita dokáže spraviť za rok, no rovnako tak môžem byť prekvapená už budúci týždeň. 

Autori Dreams: Nevieme odhadnúť, čo sa dá s dostupnými nástrojmi vytvoriť

Dreams ponúka naozaj komplexné nástroje pre tvorbu hier, máte už teraz nejaké ďalšie nápady na zlepšenie?
 
Myslím si, že skorý prístup nám ukázal, ako sme oddaní veci meniť, vylepšovať a pridávať obsah do Dreams. Mali sme dobrú základňu šablón, minihier, umeleckých nástrojov či tutoriálov pripravených na vydanie. Do hry budeme ďalej pridávať novinky, aby sme hráčom pomohli a naučili ich ešte viac o tom, čo je vlastné možné s Dreams vytvoriť. 
 
Nedávno sa na internete šírila informácia, že by možno v budúcnosti bolo možné hry vytvorené v Dreams exportovať ako samostatne spustiteľné aplikácie, pričom hráči by si svoje výtvory mohli aj sami vydať. Ako sa k tejto myšlienke staviate dnes?
 
Je to stále niečo, čo zvažujeme, no uvidíme, ako to dopadne, kde je vlastne dopyt. Zároveň však budeme dávať pozor na to, aby sme nerozbili kreatívny ekosystém našej hry.
 
Nakoľko nová generácia príde už koncom tohto roka, bude Dreams dostupný aj na PlayStation 5?
 
Prepáčte, ale momentálne hovoríme iba o PS4!
 
Aké budú vaše ďalšie kroky? Okrem toho, že sa budete venovať ďalšiemu zlepšovaniu Dreams, máte v pláne aj iné projekty? Možno návrat práve k LittleBigPlanet?
 
Nuž, na rade je podpora VR pre Dreams. U nás sa však všetko točí okolo Dreams - je to miesto, kde budeme ďalej vytvárať obsah, pridávať nové cool veci a pracovať na veciach s cieľom podporovať našu komunitu. Nemôžeme sa dočkať toho, kam sa s hrou nakoniec dostaneme.
 
Ďakujeme za rozhovor.
 

napísal play3man 24.2.2020
Páči sa mi!
AUTORI DREAMS: NEVIEME ODHADNÚŤ, ČO SA DÁ S DOSTUPNÝMI NÁSTROJMI VYTVORIŤ


PS4

Vývoj: Sony / Media Molecule
Štýl: Arkáda
Dátum vydania: 14. február 2020
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #125


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Ps4pro (0)
poradí mi s tým niekto,,,,da sa vôbec tá hlučnosť ...
| Ps4pro (1)
ahojte.....mám ps4pro /je po záruke/ a hučí ako v...
| Zdroj (7)
Zdravicko, prosim o radu zvazujem kupu novej GPU k...
| Ako hráte ac oddysey alebo pod... (11)
Zdravím mám otázku na komunitu hráčov, ktorí hráva...
| Gta v nízke fps (4)
Z mne neznámeho dôvodu mi "laguje" GTA V. Neviem č...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk