PRIHLÁS

MIŠO IVAN O TVORBE PRE LOL KARTOVKU LEGENDS OF RUNETERRA

MIŠO IVAN O TVORBE PRE LOL KARTOVKU LEGENDS OF RUNETERRA

Ako vznikajú arty pre svet League of Legends?

Interview

Michal Ivan je talentovaný slovenský výtvarník, ktorý má za sebou prácu na mnohých známych projektoch v štúdiách, ako napríklad Ubisoft, Square Enix, no posledné roky jeho prácu môžu oceniť najmä hráči hier od Riotu. Pracuje totiž na výtvarnej stránke pre ich hry, takže v League of Legends a aktuálne aj v kartovej hre Legends of Runeterra môžete vidieť nielen jeho arty a koncepty, ale práve cez vizuál sa tu rozpráva tiež príbeh a podieľa sa aj na tvorbe nových postáv pre tento svet. My sme mali možnosť ho vyspovedať nielen o tvorbe pre tieto hry, ale aj o jeho inšpiráciách a budúcnosti.

Už dlhšie v Sixmorevodka pracuješ na veciach pre Riot, autorov League of Legends. Môžeš nám prezradiť, na čom pracuješ teraz?

Pre Riot pracujem už od roku 2012. Robil som pre nich ilustrácie postáv do League of Legends, takzvané splash arty, cez Maďarskú firmu Puppetworks. V máji 2014 som sa na rok presťahoval do Berlína a začal pracovať pre štúdio SIXMOREVODKA. Približne v čase, keď som prišiel, sme začali robiť exkluzívne pre Riot, takže som viac menej pokračoval v rozbehnutej práci a zároveň sa učil a snažil sa zefektívniť moju tvorbu. Ako tím vieme urobiť veľký objem concept artu a ilustrácií. Za tie roky sme pracovali na rôznych projektoch, ale určite najviac na Legends of Runeterra. Táto hra potrebuje stále veľa nových ilustrácií, takže práce neubúda.

Líši sa nejako práca na Legends of Runeterra oproti práci na predchádzajúcich projektoch pre Riot? Predsa len je to iný žáner a práve na kartách sa môžu arty pekne ukázať.

Moja predošlá práca na iných tituloch bola hlavne o tvorbe výtvarných návrhov postáv, ktoré potom išli ďalej do produkcie. Už pri práci na League of Legends ma tešilo, že moje obrázky sú súčasťou hry a vidia ich milióny ľudí. Pri Legends of Runeterra je to ešte o niečo lepšie, pretože ilustrácie tvoria jeden z hlavných spôsobov, ako je v tejto hre prerozprávaný príbeh. To dáva možnosť zaujímavejšie pracovať so zobrazením rôznych situácií. Obrázky môžu na seba napríklad nadväzovať a spolu tvoriť jeden príbeh. Popri ilustráciách sa zároveň podieľame aj na tvorbe nových postáv zo sveta League of Legends, ktoré sú vytvárané pre túto hru. 

Mišo Ivan o tvorbe pre LoL kartovku Legends of Runeterra

Akú mieru slobody Riot necháva pri vytváraní artov? Môžeš popustiť uzdu svojej fantázii, či sa musíš držať prísnych pravidiel?

Toto je asi moja najobľúbenejšia vec pri práci pre Riot. Zo všetkých klientov, pre ktorých som robil, mám pri práci pre nich najväčšiu slobodu. Samozrejme, musím sa držať nejakých základných pravidiel, ale pracujem pre nich už naozaj dlho, takže tie už mám v krvi. Inak sú otvorení nápadom a na niektorých zadaniach sa môžem vyblázniť. 

Ako vlastne prebieha tvorba takýchto artov do hry a prečo je dôležité ich pre ňu vytvárať?

V Legends of Runeterra je vizuál z veľkej časti tvorený ilustráciami. Na kartičkách je len výrez, ktorý sa dá potom rozkliknúť na celú obrazovku, čo umožňuje dať do obrázkov viac príbehu.

Najskôr, samozrejme, v Riote vymyslia, akú kartu by potrebovali, čo by mala robiť a čo by mala zobrazovať. Vytvoria zadanie, podľa ktorého sa potom u nás vo firme snažíme vytvoriť čo najzaujímavejšiu ilustráciu. Pracujeme čisto digitálne, všetky obrázky maľujeme vo Photoshope. Spravíme skice, ktorými ukážeme, ako približne bude ilustrácia vyzerať. Snažíme sa na každej jednej spraviť niečo zaujímavé, aby sa to klientovi aj hráčom páčilo a zároveň, aby to aj nás bavilo maľovať. V tomto procese obrázok postupne vylepšujeme, farbíme pridávame detaily a podobne. U nás vo firme často na jednej ilustrácii pracujeme viacerí a vzájomne si radíme a opravujem chyby. Týmto spôsobom vieme dodržať rovnaký štýl a kvalitu obrázkov. Keď je ilustrácia hotová a odobrí ju u nás výtvarná šéfka, posielame ju klientovi. V Riote ju potom schvália, prípadne pošlú pripomienky, ktoré zapracujeme.

Vieme, že si vydal artbook so svojou tvorbou, ale môžeme aj priamo v hre niekde vidieť tvoju prácu?

V artbooku “Beštie a bojovníci”, ktorý vyšiel koncom roka vo vydavateľstve Artis Omnis, je hlavne moja ilustrátorská tvorba, ktorú som robil pre knihy a iné menšie projekty. Je to vlastne taký môj koníček popri práci pre hry. V League of Legends je stále viacero mojich splash artov. V Legends of Runeterra sú tiež ilustrácie, ktoré som robil sám a aj také, na ktorých som s niekým spolupracoval. Je toho veľa, ale koho by to zaujímalo, môže ísť na stránku našej firmy SIXMOREVODKA, kde je napísané kto robil čo.

Mišo Ivan o tvorbe pre LoL kartovku Legends of Runeterra

Kde konkrétne si čerpal inšpiráciu pre tvorbu artov pre Legends of Runeterra?

Je to naozaj rôzne, môže ma inšpirovať čokoľvek. Už ako dieťa som si veľa vecí predstavoval a v noci som mával zlé sny plné netvorov. Asi to nejak súviselo strachom zo sveta a mojou citlivosťou. Spravil som si preto takú obranu agresívnou hudbou a obrázkami plnými boja a príšer. Tieto pocity sa potom snažím pretavovať aj do tvorby pre klientov, preto stále veľa mojich prác vyzerá „metalovo”. Inšpirujem sa samozrejme veľmi veľa aj prírodou, inými výtvarníkmi a umením. Snažím sa rozširovať si obzory.

Hra bola predstavená pri príležitosti 10. výročia LoL spolu s ďalšími hrami z tohto univerza. Koordinuje nejako Riot vašu prácu s tímami, ktoré robia na ďalších projektoch?

Toto si robí Riot vo vnútri firmy. Niekedy dostávame podklady aj od iných tímov, ale nevieme, na čom pracujú. Prezentáciu na 10. výročie sme všetci spoločne pozerali v Riote a aj pre nás bola veľkým prekvapením. 

Čo je ešte pred vami? Posuniete sa na ďalšie projekty, či vás čaká ďalšia práca na Legends of Runeterra?

Pri práci pre firmu ako Riot je, samozrejme, všetko tajné, ale áno, pokračujeme na Legends of Runeterra.

Čo ťa vlastne zaujalo na tomto svete za tie roky práce na ňom?

Mne veľmi vyhovuje rôznorodosť tohto sveta. Niektoré ilustrácie môžu ísť až do hororu, na iných sú milé zvieratká. To mi zaručuje, že sa nikdy nenudím. Veľmi zaujímavé je tiež sledovať, ako sa tento svet organicky rozrastá a som veľmi vďačný, že môžem byť toho súčasťou.

Ďakujem za rozhovor.

Mišo Ivan o tvorbe pre LoL kartovku Legends of Runeterra


napísal matus_ace 22.5.2020
Páči sa mi! (+4)
MIŠO IVAN O TVORBE PRE LOL KARTOVKU LEGENDS OF RUNETERRA


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #123


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Konzolová dilema (3)
Zdravým kolegovcov, Posledných pár dní si všíma...
| Nvidia shield tv (0)
Zdravas ludia, potreboval by som kupit Nvidia Shie...
| Ktorý je lepší ? (4)
Dobrý deň, Chcel by som si kúpiť jeden z týchto ...
| Aká hra vám chýba na niektorej... (8)
Aké hry by ste chceli vidieť na niektorej platform...
| Tip na zlepšenie stránky (3)
Mám jeden nápad na zlepšenie komentároch na Sector...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk