DOMINIK ABÉ Z MIMIMI NIELEN O DESPERADOS III A SHADOW TACTICS

DOMINIK ABÉ Z MIMIMI NIELEN O DESPERADOS III A SHADOW TACTICS

Zo zákulisia úspešného nemeckého štúdia

Dostali sme príležitosť vyspovedať jedného z vývojárov z nezávislého štúdia Mimimi z Nemecka, ktoré je známe najmä vďaka stratégiám Shadow Tactics: Blades of Shogun a Desperados IlI. Boli sme zvedaví na tieto značky, ale aj nové projekty a na to, ako štúdio zvláda neľahkú aktuálnu situáciu vo svete.

Môžete sa nám predstaviť?

Moje meno je Dominik Abé, som jedným zo zakladateľov a kreatívny riaditeľ spoločnosti.

Vaše štúdio vzniklo v roku 2008. Čím všetkým ste odvtedy prešli a kam ste sa posunuli?

To už bolo pekne dávno (smiech). Začali sme ako malý tím študentov. Náš prvý projekt bola hra pre mobilné zariadenia, ktorú sme vytvorili ešte počas štúdií. Neskôr už ako malý tím, stále na škole, sme spravili hru daWindci ,s ktorou sme vyhrali cenu dizajnu (konkrétne Gamesload Newcommer Awards a German Developer Innovation Prize ), čo nás dosť prekvapilo a umožnilo veľký posun vpred. Po škole sme si pomaly založili firmu a prijali sme bývalých spolužiakov už ako kolegov. Začali sme zháňať kontrakty na malé projekty, ale veľká zmena pre nás nastala, až keď sme si našli sponzorov na hru Last Tinker: City of Colors, ktorá nás dostala na výslnie. Po menšom útlme sme uviedli hru Shadow Tactics, ktorá prerazila a my sme mali hneď jasný koncept vedenia firmy. To bol pre nás veľký krok a dalo nám to takú veľkú voľnosť pri rozhodovaní sa o ďalších projektoch, že v súčasnosti môžeme hlavne po Desperados 3 najímať ľudí, čo nám zabezpečia vydávanie hier.

Dominik Abé z Mimimi nielen o Desperados III a Shadow Tactics

Vaše štúdio má tri základné piliere, mohli by ste ich trochu rozviesť a priblížiť, ako fungujú v praxi?

  1. Chceme, aby všetci zamestnanci Mimimi boli skutočne šťastní.
  2. Do našej práce vkladáme srdce a dušu.
  3. Vážime si umenie, zábavu a kvalitu.

Vo firme sa snažíme hlavne nájsť správny pomer medzi prácou a osobným životom. Ďalším aspektom je v našom kolektíve neupadnúť do kreatívnej krízy, čo sa nám ešte úplne nepodarilo eliminovať, keďže je to stále problém vo vývojárskom odvetvi .Snažíme sa to však skúmať a následne sa vyhodnoteným negatívam vyhnúť. Ďalším aspektom je výber projektov, ktoré nás zaujmú a chceme ich spoločne ako tím spracovať. Vytvárať tak hry, ktoré nás napĺňajú a posúvajú ďalej. Taktiež sa snažíme dávať našim zamestnancom väčšiu mieru rozhodovania a tým väčšiu zodpovednosť za dané články projektu. Všeobecne tak zainteresovať do projektu každého člena tímu bez rozdielu. 

Je ťažké udržať ľudí vo firme v dobrej nálade aj v týchto ťažkých časoch Covid pandémie?

Myslím, že sme na dobrej ceste udržať si to. Snažíme sa hlavne vyjsť v ústrety zamestnancom formou Home Office a podobne, ktoré si každý u nás môže prispôsobiť ako potrebuje. Taktiež môžu naši kolegovia pracovať aj priamo na pracovisku, keďže máme nové priestory s kvalitnou klimatizáciou. Dôležité pre nás je, aby naši ľudia počas práce mali slobodu rozhodnúť sa kde a ako budú pracovať v súčasnej situácií. Tiež je super, že sa nám príjemne pracuje na novom projekte, ktorý si sami vydávame.

Ako ovplyvnila pandémia vaše aktivity?

Home Office síce našu prácu nerobia jednoduchšou, ale nestrácame pri nich efektivitu aj keď sociálny aspekt tímu miestami trpí. Pokiaľ viem, naši zamestnanci sa snažia medzi sebou udržiavať kontakty, ako sa len dá. Myslím si, že oproti iným firmám to zvládame dobre.

Vráťme sa ku Shadow Tactics. Prečo ste si pri Shadows Tactics zvolili práve prostredie historického Japonska?

Jadrom nápadu bolo, aby hra obsahovala ninjov, pretože aj keď ja osobne som veľkým fanúšikom prvých Desperados a Commandos hier, nesedelo mi  prostredie  2.svetovej vojny, v ktorom sa hry odohrávajú. Práve ninjovia sú dokonalé postavy na zakrádanie sa, ktoré zapadnú ideálne do stealth hier. Napadlo nám tiež preskúmať a priblížiť zrod a históriu ninjov a implementovať do hry zbrane z tých čias.

Dominik Abé z Mimimi nielen o Desperados III a Shadow Tactics

Značka Desperados má už 14 rokov. Ako ste sa k projektu Desperados 3 dostali?

Vždy sme si ako firma odkladali „do šuplíka" projekty, ktoré by sme radi spracovali, preto sme hľadali projekt, ktorý by mal rovnakú alebo podobnú hrateľnosť ako naša predošlá hra. Zistili sme, že vydavateľ THQ Nordic vlastní práva na značku Desperados a bolo nám jasné, že v určitom čase bude s ňou chcieť niečo spraviť a ponúknuť ju vývojárom. Následne tak bolo jednoduchšie vyžiadať si projekt a dohodnúť sa. V skutočnosti už počas poslednej fázy vydania hry Shadow Tactics sme boli spojení s THQ Nordic a pýtali sa ich, či by nám mohli zabezpečiť pokračovanie. Boli sme si istí, že keď bude Shadow Tactics úspešná hra a predaje a recenzie budú vysoké, budeme pre vydavateľa ideálnym vývojárom Desperados 3. Čo sa nakoniec aj stalo.

Po Shadows Tactics ste pripravili Desperados III.  Uvažujete o vývoji ďalšej hry v tomto štýle, ale napríklad z iného prostredia? Uvítali by ste možnosť pripraviť pokračovanie Commandos?

Veľmi rád by som pracoval na pokračovaní Commandos, keďže je to jedna z mojich obľúbených hier a začala žáner akčných stealth stratégií. Vec sa má však tak, že práva na značku vlastní vydavateľ Calypso a ten už najal vývojársky tím, ktorý práve pracuje na Commandos 4. Tým pádom to nepripadá do úvahy. K tomu nie všetci členovia tímu sú v našej firme nadšenci prostredia 2.svetovej vojny, aj keď sa nám veľmi páčia mechaniky, ktoré séria Commandos ponúkla.

Cítili ste pri vývoji Desperados III väčšiu zodpovednosť alebo obavy, ako fanúšikovia prijmú hru, keďže ide o pokračovanie jednej z dnes už kultových sérií?

Pochopiteľne, išlo o veľký projekt a séria Desperados je moja srdcovka. Na jednej strane to bola veľká zodpovednosť aj kvôli rozpočtu, pretože to bol väčší projekt ako Shadow Tactics, ale na druhej strane práca na hre bola pre nás zábava. Dali sme pokračovaniu nový smer a vdýchli sme projektu život aj pri priebežných problémoch vývoja. 

Pripravujete pre Desperados 3 ďalšie DLC? Čo ešte môžu hráči očakávať?

Nemáme v pláne implementovať ďalšie DLC pre Desperados 3. Vydali sme modovanie pre hru, DLC zadarmo a ešte pridáme malé dodatky, ale nič veľké nechystáme. Hoci vám dodatky ešte nemôžem priblížiť, faktom ostáva, že Desperados 3 je pre nás uzavretá kapitola a snažíme sa teraz sústreďovať na náš ďalší herný projekt.

Ste spokojní s ohlasmi na Desperados 3? 

Absolútne. Plná spokojnosť z našej strany s pozitívnymi recenziami, spätnou väzbu od hráčov a predajmi. Sme hrdí na to, čo sme do hry ako vývojári vniesli.

Máte v pláne niekedy v budúcnosti spraviť Desperados  4?

Nemôžem povedať, že štvorku nikdy neurobíme. Fakticky ju neplánujeme ani po súčasnom projekte, na ktorom pracujeme. Nehovorím, že sa k pokračovaniu niekedy nevrátime, ale teraz nie je našou prioritou. Dôvodom je aj to, že značku ako takú nevlastníme a radšej investujeme čas do hier, na ktoré máme práva.

Dominik Abé z Mimimi nielen o Desperados III a Shadow Tactics

Váš nový projekt, ktorý pripravujete, sa volá Süßkartoffel. Môžete nám povedať o tejto hre viac?

Nanešťastie vám nemôžem hru priblížiť, pretože ju máme ešte len v pre-produkcií a dávame dokopy prvotné nápady a pripomienky. Prezradím len, že to bude v rovnakom stealth žánri ako predošlá hra. Dôvodom je aj to, že si hru vydávame sami a berieme za to plnú zodpovednosť.

Kde ste sa novou hrou inšpirovali a akú hrateľnosť môžeme očakávať?

Haha (smiech). To by som už veľa prezradil. Všeobecne by sme radi vložili do projektu sandboxovú mechaniku ako v Prey alebo Dishonored a pridali určité sociálne stealth elementy ako v Hitman sérií. Tieto typy hier sa nám vždy páčili a inšpirovali nás.

A prečo má táto hra označenie „sladký zemiak"?

Pretože krycie meno pre Desperados 3 bolo zemiak. Ďalšia hra bude sladký (süß) zemiak.

Snažili ste sa preniesť určité mechaniky či nápady napr. z hry Prey do Desperados 3?

Z hry Prey ani nie, ale páčila sa nám mechanika domino efektu z hry Dishonored a tiež mechanika spojenia hráčov do spoločenstva, taktiež z tejto hry.

Robíte v súčasnosti aj na inom projekte alebo projektoch?

Nie. Pracujeme len na tomto jednom. Je aj stratégiou našej firmy plne sa sústrediť na samostatný projekt. Predtým sme mali pár menších kontraktov, ale teraz sa snažíme spraviť túto hru najlepšie, ako vieme. 

V súčasnosti nie je novinkou že vývojárska firma, ktorá si sama hru vydáva, najíma aj menšie vývojárske firmy na prácu, aby im mohla vydať neskôr aj ich menšie projekty. Máte v pláne vydanie takýchto malých hier pod svojou značkou Mimimi?   

Nemáme v pláne vydať žiadne menšie hry, ale podporujeme a vždy sme podporovali podobné vývojárske herné štúdiá svojimi znalosťami, skúsenosťami a poskytovaním spätnej väzby. Keby sme na vydávanie hier u nás mali samostatné oddelenie, viem si predstaviť priamu podporu.

Ďakujeme za rozhovor.

Aj ja ďakujem, pekný deň.


napísal Jinxed 18.2.2021
Páči sa mi! (+4)
DOMINIK ABÉ Z MIMIMI NIELEN O DESPERADOS III A SHADOW TACTICS


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19669)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk