WAY OF THE HUNTER: WILD AMERICA |
WAY OF THE HUNTER: WILD AMERICA |
Začnem trochu netradične a vysvetlím, že toto nie je úplne slovenská hra. Áno, Way of The Hunter je úspešná hra od bratislavského štúdia Nine Rocks Games, ktorá sa predávala tak dobre, že sa veľmi skoro po vydaní dostala do plusu a už len zarábala štúdiu a vydavateľovi. Ak fandíte slovenskej scéne, máte byť na čo hrdí. Way of the Hunter: Wild America už ale u nás nevznikla. Je to dielo HandyGames, mobilnej dcérskej firmy THQ Nordic. Zobrali základ z pôvodnej hry a pokúsili sa ho čo najvernejšie preniesť na displeje mobilov. Kvôli masívnym otvoreným mapám ale nie je možné preniesť celú hru a Wild America tak pozostáva z obsahu a príbehu prvej mapy - Nez Perce Valley. Ale stojí len 4,99€, čo je vynikajúca cena za veľmi peknú porciu obsahu.
Čo je teda vlastne Wild America? Nie je to na 100% presný port, ale je k tomu veľmi blízko. Čo sa týka obsahu americkej časti pôvodnej hry, je tu všetko. Nájdete tu zbrane, vozidlá, zvieratá, mapu a aj príbeh. Môžete sa tak pustiť do autentického zážitku z lovenia na pacifickom severozápade, kde na vás čaká množstvo rôznych druhov zveri, vtáctva a podobne. Akurát teda s kompromismi na ovládaní a technologickej stránke hry. Ale aj tak úspech, ako sa na mobily podarilo preniesť naozaj bohatú mapu s rozmermi približne 12x12km.
Nebudem detailne rozpisovať každý jeden aspekt Way of The Hunter. Všetko si spoločne prejdeme, ale budem sa venovať hlavne tomu, ako sa podarilo tak autentickú hru preniesť na mobily, čo tu funguje dobre, čo naopak funguje horšie, prípadne čo tu nefunguje vôbec. Rozhodne odporúčam, aby ste si prečítali našu naozaj masívnu a detailnú recenziu na Way of The Hunter, kde sa dozviete o hre všetko, keďže niektorým veciam sa až tak hlboko venovať nebudem.
Napríklad príbehu, ktorý si tu rozhodne zaslúži pochvalu, ale v našej pôvodnej recenzii ho nájdete rozpísaný detailnejšie. Možno od „simulátora“ poľovníka nečakáte nejaký hlboký príbehový zážitok a tu hra príjemne prekvapila. Stane sa z vás mladý River, ktorý sa po rokoch vracia tam, kde vyrastal. Jeho dedo je chorý a River sa musí postarať o poľovný revír. A nielen to, postupne preberá dedovu agendu, stará sa o reguláciu zveri a tiež pracuje s lokálnymi podnikmi na to, aby im poskytoval to, čo potrebujú. Tu niekto požiada o kačacie mäso, tam zase iné a podobne. To všetko pri vysvetľovaní zásad etického lovu, aby ste si tu len tak halabala nestrieľali všetko, čo sa pohne.
Ale okrem toho má príbeh aj osobnú rovinu, ktorá nie je len o tom, aby ste nabehli do lesa a strelili niečo, čo vám príde mailom. Postupne stretávate ďalšie postavy, prechádzate ďalšie kúsky mapy a s tým prichádzajú aj nové príbehy. hlavne sa však ponoríte do vlastnej minulosti, kde sa dozviete viac o veciach, ktoré naštrbili vzťahy v rodine, čo sa zhoršilo, čo sa zmenilo, čo sa možno zlepšilo. River pokračuje v šľapajach, ktoré podľa jeho otca nemal nasledovať. Poznáte to, trochu klišé, ale spracované kvalitne, osobne, nie iba povrchne. Navyše autori dobre spracovali aj formu rozprávania pomocou komiksových stránok.
Takže príbeh by ste tu možno nečakali, ale je tu a je spracovaný dobre. určite tu však očakávate veľa lovenia a aj to je spracované dobre, ale s mobilnými kompromismi. Celé je to riadené zásadami etického lovu, čo vám hra bude postupne vysvetľovať a aj v cieľoch vašich úloh vidíte, že ak máte niečo uloviť, mala by tam byť nejaká hmotnosť a podobne. navyše závisí aj na tom, kde môžete loviť a kde nie. Nie všade vás totiž pustia a niekde potrebujete povolenie. Jednotlivé druhy majú svoje tradičné regióny, správanie a časy, kedy chodia k vode, kedy oddychujú a kadiaľ sa pohybujú. Way of The Hunter má už v základe kvalitne spracovaný onboarding hráčov, takže do hry vkĺznete hladko a veľmi rýchlo si osvojíte pohyb, cestovanie, streľbu a všetko ostatné.
Akurát teda tu s tým rozdielom, že sú všetky ovládacie prvky na displeji, na čo si musíte zvyknúť. A vôbec to nie je ľahké. Way of The Hunter je pomerne komplexná a dosť autentická hra, čo sa veľmi ťažko prenáša na pohyb palcami po displeji. Je tu síce niekoľko šikovných riešení, napríklad jedno pre aktiváciu behu dlhším ťahaním smerom vpred, ale sú tu aj problémy. Číhate na jeleňa, nehýbete sa, zadržíte dych, ale pri mierené prstom prejdete na niektoré z virtuálnych tlačidiel a vykonáte akciu, napríklad sa postava postaví. Našťastie Wild America podporuje aj hranie s gamepadmi, ale to zas komplikuje hranie na cestách, kam si gamepad bežne nenosíte. A prečo by ste doma hrali mobilnú verziu, keď si môžete zahrať na PC či konzolách originál.
Naozaj to mobilné rozhranie nefunguje úplne ideálne, lebo je jednoducho hra naň príliš zložitá. A toto nie je titul, ktorý by ste si zahrali tu 5 minút medzi zastávkami MHD, prípadne 20 minút v čakárni u lekára. Myslím, že dve hodiny som maximálne pri tejto verzii strávil na jedno posedenie, ale nie je to pohodlné hranie už po pár chvíľach. Pritom je to presne hra, ktorú na jedno posedenie hráte dlhšie. Je o trpezlivosti, príprave, čakaní, plánovaní. Len je to s dotykovým ovládaním veľmi nepohodlné. Alebo si na takéto kratšie príležitosti vyberiete režim Voľný lov, no o ňom hra nie je, to je len doplnok.
A hre naozaj neprospievajú ani grafické kompromisy. Na jednej strane je technický zázrak, že mobily dokážu rozbehať takúto hru, lebo je bohatá, masívna, pestrá a rozsiahla. A pritom nebeží zle. mám Nothing Phone (3a) Pro, čo je vynikajúci telefón, ale žiaden trhač asfaltu, čo sa týka výkonu. Tým je vo vodách kvalitnej strednej triedy, no aj tak dokážem hrať hru veľmi vysokých nastaveniach s FXAA, Snapdragon GSR2 nastaveným na výkon a na 30fps. To je naozaj super a hra je výborne optimalizovaná. Ale niektoré grafické kompromisy sú možno až príliš veľké.
Opäť uvediem prípad priamo z hry. Lovíte kačky, čo je malé zviera, často pri vode, takže musíte pristupovať naozaj obozretne. Prebehnete cez vodu, vyplašíte ich a môžete znova stopovať. No a kačky nelovíte loveckou puškou s puškohľadom, ale brokovnicou. Akurát, že na mobilnom displeji a pri takýchto grafických kompromisov sa z modelu kačky stane len hlúčik pár rozmazaných pixelov a to sa už mieri pomerne ťažko. A tak sa dá pokračovať o viacerých modeloch, efektoch a podobne (aj krv napríklad). Čo ale ovplyvňuje aj herný zážitok, lebo aby ste niečo vôbec dobre videli, potrebujete často zvýraznenie. Takže ak hráte na posledných dvoch úrovniach náročnosti, máte problém, zvieratá sú často len zrná pixelov a to najmä niekde v diaľke či niekde ukryté v tráve, húštine, medzi stromami a podobne.
Tých kompromisov tu tak v rôznych oblastiach bolo viacero, ale zvuk stále funguje výborne. A je jeden z dôvodov, prečo hra pôsobí tak autenticky, keďže zvuk oživuje celý ten svet okolo vás, v rôznom počasí, počas rôznej dennej doby. Radosť počúvať všetok ten život navôkol, niekde šumia stromy, inde sa skrýva líška, v oblakoch lietajú kačky a podobne. Do toho sa vy preháňate lesnými cestičkami na džípe. Je to bohaté, realistické a pohlcujúce. A určite vás poteší, že hra obsahuje slovenské titulky aj v tejto mobilnej verzii, aj keď sú tam nejaké menšie chybičky a napríklad časť popisu najvyššej obťažnosti nie je preložená.
Možno som už len stará škola, ale myslím si, že každý druh zážitku je určený pre trochu iné zariadenia. Respektíve dnes to už ani tak nie je o zariadeniach, ako skôr o ovládačoch. A tak je pre stratégie ideálne kombo myšky s klávesnicou. Na bojovky zas slúži minimálne gamepad (ideálne arcade stick). Letecké simulátory dokážete hrať s kadečím, ale až s kniplom v ruke je to ten správny zážitok. No a patlanie prstami po displeji nie je úplne vhodné na komplexný a hlavne autentický zážitok z lovu divej zveri. Way of the Hunter: Wild America je stále dobrá, aj keď orezaná hra. Ale akurát vás namlsá na to, že si ju na inej platforme užijete lepšie. A podľa mňa aj oveľa pohodlnejšie.
RECENZIE HRÁČOV |
Mobil
Vývoj: HandyGames / HandyGames Štýl: Simulácia / Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|