PRIHLÁS

BUDÚCNOSŤ FINAL FANTASY XIV: EXKLUZÍVNY ROZHOVOR S NAOKIM YOSHIDOM

BUDÚCNOSŤ FINAL FANTASY XIV: EXKLUZÍVNY ROZHOVOR S NAOKIM YOSHIDOM

FF XIV má pred sebou zaujímavú budúcnosť

S Naokim Yoshidom, známym ako Yoshi-P, sme mali možnosť stretnúť už dvakrát - prvýkrát počas horúceho leta 2023 na Fan Feste v Las Vegas a neskôr na Fan Feste v Londýne. Tentokrát sme však dostali najväčší priestor doteraz na poriadny rozhovor plný zaujímavých informácií o budúcnosti Final Fantasy XIV. Yoshi-P sa s nami porozprával o výzvach, ktoré prinieslo uzavretie príbehu Dawntrail, pripravovaných expanziách, nových povolaniach aj cross-generational hraní. Nechýbali ani jeho postrehy o dizajne obsahu, spätná väzba od hráčov či náhľad na FanFest 2026, ktorého detaily sa blížia spolu s výročím vydania A Realm Reborn.

Ako ste spokojní s ukončením príbehu Dawntrail v Patch 7.3 a reakciami hráčov?

Dawntrail bol z hľadiska vývoja príbehu naozaj náročný, pretože sme sa zaoberali pomerne zložitými témami, ako je zmysel života a zmysel smrti. V tomto rozšírení sa však objavilo aj veľa nových postáv, takže výzva, ktorú sme si sami stanovili, bola dosť veľká, aby sme príbeh uzavreli v tomto termíne, a museli sme pracovať až do poslednej chvíle na všetkých tých úpravách a doladení, aby sme sa uistili, že je všetko uzavreté. Ale v prvom rade, z nášho pohľadu vo vývojovom tíme, sme spokojní s tým, čo sme urobili, a tiež z hľadiska harmonogramu, keď si uvedomíme, že sme to stihli včas, bola to jedna z oblastí, kde sme spokojní.

S koncovými sekvenciami v patchi 7.3 a cutscénami, ktoré sme prezentovali, sme, samozrejme, nechali našich hráčov, ktorí sú hrdinami, urobiť ešte jeden krok do popredia. Naši hráči hrajú rôzne role, ale chceli sme sa uistiť, že v každej prestrihovej scéne budeme môcť ukázať jedinečnosť ich jobov, a vynaložili sme veľa úsilia na túto filmovú stránku, aby sme vytvorili finále, ktoré by bolo vhodné pre príbeh, ktorý sme chceli rozprávať. Z tohto pohľadu sme mali pocit, že sme dokončili to, čo sme si predsavzali, a spôsobom, akým sme si to v tíme stanovili.

Pokiaľ ide o spätnú väzbu od hráčov, keď som bol v Japonsku pred príchodom do Nemecka, skontroloval som spätnú väzbu od hráčov a vidím, že vo všeobecnosti bola dobrá. Teraz, keď som prišiel na Gamescom, je to tretí deň, čo máme rozhovory, a mal som možnosť stretnúť sa s ľuďmi z médií, ktorí mi tiež hovorili o tom, aké aspekty spätnej väzby od komunity sa im páčili a ktoré boli veľmi dobre prijaté. A keď zohľadním aj ich komentáre, mám pocit, že vo všeobecnosti sme s patchom dosiahli celkom dobrý výsledok.

Budúcnosť Final Fantasy XIV: Exkluzívny rozhovor s Naokim Yoshidom

Môžeme očakávať, že nová postava podobná Wuk Lamatovi odštartuje nový príbeh v patchi 7.4?

Nie. Ak poviem príliš veľa, bude to spoiler, takže toho veľa neprezradím. Ale v patchoch 7.4 a 7.5 sa budeme uberať smerom k novému veľkému príbehu. A keďže sa uberáme týmto smerom, pretože začíname tento pohyb, neuvidíme novú postavu, ktorá by bola základom tohto príbehu. Takže v podstate sa takáto postava zatiaľ neobjaví.

Ale, samozrejme, na konci patchu 7.3 sme mali záverečnú scénu, keď sa objavil Ascian, a bola tam aj zmienka o Wintereroch. Takže od patchu 7.4 budú zavedené nové prvky, aby sme videli, aký je kontext za týmito vecami. Nebude to veľa nových vecí, ale dúfam, že sa na to hráči budú tešiť.

Viem, že nechcete nič prezradiť, ale vidíte potenciál v zaradení ďalších postáv z Turalu do ďalšieho vývoja deja?

Áno, ak na to odpoviem, bude to spoiler, ale, samozrejme, môžem povedať, že dobrodružstvo v Turale sa teraz skončilo a napätie v príbehu sa drasticky zmení.

Keďže od uvedenia Dawntrailu ubehol viac ako rok, urobili by ste niektoré veci inak, napríklad distribúciu obsahu, dungeony alebo raidy?

Skôr ako na distribúcii obsahu pracujeme na veľkých zmenách v hierarchii obsahu v hre. A počnúc patchom 7.35 zavedieme nový deep dungeon s názvom Pilgrim's Traverse. Týmto radikálne zmeníme prístup k deep dungeonom. Tento nový deep dungeon si budú môcť užiť ako hardcore hráči, tak aj príležitostní hráči, čo predstavuje zmenu v našom prístupe k dizajnu obsahu. Na tom budeme ďalej pracovať aj v budúcnosti.

Začíname s Pilgrim's Traverse v patchi 7.35, ale od patchu 7.4 a novej série Variant Dungeon pracujeme aj na zmene dizajnu obsahu, aby si ho mohlo užívať čoraz viac hráčov. Inými slovami, chceme, aby si všetci hráči mohli užívať obsah, ktorý poskytujeme, a na tento účel budeme v budúcnosti robiť rôzne zmeny.

Budúcnosť Final Fantasy XIV: Exkluzívny rozhovor s Naokim Yoshidom

Už ste niečo o tom naznačili, ale mohli by ste mi povedať trochu viac o tom, čo prinesú aktualizácie 7.4 a 7.5, pokiaľ ide o obsah, zmeny v hrateľnosti a podobné veci? Možno aj z hľadiska príbehu?

Jedným z prvkov, ktoré sme naplánovali pre sériu aktualizácií 7.x a o ktorom sme hráčom zatiaľ neprezradili veľa detailov, je nový limited job Beastmaster. Ide o pomerne veľký obsah, ktorý budeme implementovať do hry, a je to nielen nový job, ale pripravujeme preň aj nový obsah a bude mať špeciálny obsah.

Preto investujeme veľa zdrojov a nákladov do výroby tohto obsahu a stihneme to len tak-tak, ale očakávame, že to vydáme v sérii patchov 7.5, takže dúfam, že sa na to hráči tešia.

Pokiaľ ide o príbeh pre patche 7.4 a 7.5, práve sme o tom trochu diskutovali, opäť to trochu uvoľňujeme, aby sme sa postupne dostali k ďalšiemu vrcholu. V patchi 7.4 nebude vývoj príbehu taký rýchly, ale v patchi 7.5 uvidíte výraznejšie zrýchlenie. A čo sa týka patchu 7.5, dej je už hotový a začali sme s nahrávaním hlasov, dabingom, a bude to iné ako Dawntrail. Dúfam, že sa na to hráči tešia. Namiesto toho, aby sa zameriavalo na samotný Tural, bude sa viac skúmať Ninth Reflection. Ale keď nad tým tak premýšľam, už som povedal príliš veľa, takže to nechám tak. (smiech)

Ako vnímate reakciu fanúšikov na integráciu Final Fantasy XI a Vana'diel do súčasnej série raidov?

Final Fantasy XI je samozrejme hra s dlhou históriou a je to akási naša senpai, takže je to staršia hra ako naša s bohatšou históriou. Hra aj dnes veľmi stabilne pokračuje vo svojej prevádzke, takže má veľa hráčov. Mnohí hráči FF11 teraz hrajú Final Fantasy XIV a niektoré z ich ohlasov, ktoré sme zaznamenali, hovoria o tom, že pri hraní obsahu mali naozaj sentimentálne pocity a komentovali aj to, ako dobre boli niektoré oblasti znovu vytvorené. Od nich sme teda dostali veľmi dobré ohlasy.

A čo sa týka hráčov, ktorí hrajú Final Fantasy XIV, ale predtým nehrali Final Fantasy XI, učia sa rôzne veci od hráčov Final Fantasy XI, čo tiež vedie k tomu, že si obsah užívajú. Myslím si, že to je jedna z veľkých výhod crossoveru, a v tomto ohľade sme dostali naozaj dobré ohlasy.

Niektoré hry nedávno úplne prestali podporovať PS4. Môžeme očakávať, že FF14 bude naďalej podporovať PS4 aj v ďalšom rozšírení, aspoň od verzie 8.0 až po sériu 8.5?

Môj základný postoj je, že chcem naďalej podporovať hardvér, ktorý už je starý. Mám však jednu obavu, a to týkajúcu sa operačného systému PlayStation 4, a to v súvislosti s hardvérovými predpismi, ktoré stanovila spoločnosť Sony. Tieto predpisy sa týkajú obmedzenia dát, a pretože existuje toto obmedzenie dát a my neustále začleňujeme aktualizácie pre Final Fantasy 14, teraz sa blížime k tomuto obmedzeniu. A tak sme vzhľadom na tento limit požiadali Sony Interactive Entertainment, aby ho zvýšili len pre Final Fantasy 14, a oni to doteraz láskavo robili. Teraz nám však oznámili, že aj oni sa blížia k svojim limitom.

Takže zopakujem: Chcem poskytovať podporu pre platformy tak dlho, ako to bude možné. Nakoniec však príde čas, keď hardvér dosiahne svoje technologické limity, a v tom momente budeme musieť ukončiť poskytovanie služieb na tomto hardvéri. Ale keď o tom budem informovať hráčov, určite im poskytnem jasné zdôvodnenie tohto rozhodnutia.

Budúcnosť Final Fantasy XIV: Exkluzívny rozhovor s Naokim Yoshidom

Možno ešte jedna otázka o platformách. Verzia pre Xbox je stále pomerne nová, takže aké sú ohlasy na Xboxe? A keď sa pozriete na údaje o hráčoch, vidíte nejaké zmeny? Existujú nejaké vzory, ktoré sú pravdepodobne odlišné, že interagujú s hrou iným spôsobom, hrajú iným spôsobom a podobne?

V minulosti sme rozširovali platformy a už sme dostali túto otázku, napríklad či existuje nejaký rozdiel medzi hráčmi na PC a hráčmi na PS4. Ale nemyslím si, že existuje nejaký rozdiel. Pokiaľ ide o spätnú väzbu, ktorú sme dostali, hráči vo všeobecnosti hovorili, že chcú, aby bola aktualizácia vydaná čo najskôr, alebo že chcú veľa obsahu na hranie. Bola to teda veľmi podobná spätná väzba ako zvyčajne, a myslím si, že sme teraz v komunite v situácii, keď sa hráči príliš nezaujímajú o to, na akej platforme hrajú, a v podstate máme rovnakú všeobecnú spätnú väzbu, akú sme dostali doteraz.

Už sa hovorí o ďalšej generácii konzol, či už to bude Xbox čokoľvek alebo PS6. Vidíte Final Fantasy XIV ako hru, ktorá síce už teraz prekračuje generácie, ale ktorá pôjde ešte ďalej do budúcnosti pre ďalšiu generáciu konzol?

Samozrejme, vždy existuje možnosť poskytovať našu hru na týchto platformách, pretože mojím cieľom je poskytovať Final Fantasy XIV čo najväčšiemu počtu hráčov. A ak dôjde k nárastu počtu platforiem, budeme pracovať na tom, aby sme hru ponúkli aj na týchto platformách. Konkrétne, pokiaľ ide o najnovšie platformy, majú pomerne vysoké špecifikácie, takže je pre nás ľahšie s nimi pracovať v porovnaní s minulosťou. V tomto ohľade si nemyslím, že pridanie ďalšieho hardvéru je negatívum.

Ale keď sa na to pozerám z pohľadu hráča, mám pocit, že nie je skutočná potreba vyrábať nový hardvér, pretože si myslím, že ľudia sú momentálne spokojní s Xbox Series X, PS5 alebo Switch 2. A úprimne, z pohľadu hráča je hardvér jednoducho drahý na kúpu.

Môžeme očakávať novú sériu Final Fantasy Fan Festov v roku 2026? Kedy a kde, a som pozvaný? (smiech)

Plánujeme Fan Festivaly na rok 2026 a pokračujeme v ich prípravách. A na vašu poslednú otázku odpoviem hneď: pretože sme mali taký skvelý rozhovor, som si istý, že tím vás pozve na Fan Fest. Pokiaľ ide o to, kde a kedy sa Fan Fest v roku 2026 uskutoční, bolo by skvelé, keby ste počkali ešte pár dní - najmä keď sa blíži výročie A Realm Reborn. A čo môžem aspoň povedať, je to, že Fan Festival v roku 2026 sa nebude konať v auguste v Las Vegas (smiech).

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 25.8.2025
Páči sa mi!
BUDÚCNOSŤ FINAL FANTASY XIV: EXKLUZÍVNY ROZHOVOR S NAOKIM YOSHIDOM


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| nové pc - rady/tipy (56)
Ahojte komunita, už dlhšie plánujem poskladať n...
|Vaše obľúbené dovolenkové dest... (5)
Celkom by ma zaujímalo kde chodievajú sektoráci na...
|Hry dokážu vyvolať silné emóci... (17)
Podeľte sa o tituly, ktoré vás emocionálne zasiahl...
|Ps5-hackeri? (4)
To sa chcem spytat ohladne cod mw3 alebo cod6,hovo...
|Predam : (1)
Predam dve pletene čiapky ALIENWARE a dve podložky...
|Filmy filmy filmy film... (47669)
O filmoch. Hádam chápete....
|Sector hraje ... (126756)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Screenshots (63839)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Čo vas dnes nasr... nahnevalo ... (44481)
Opozitum temy co vas dnes potesilo , takze sem sa ...
|Čo ma dnes potešilo ... (43503)
Sem mozte pisat co vas dnes potesio , co ste prije...
|Svet, ukrajina, vojny ... (42767)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk