PRIHLÁS

BATTLEFIELD 6

BATTLEFIELD 6

Návrat na bojiská v roku 2028

Recenzia na PC verziu

Battlefield je legendárna značka od EA, ktorá odštartovala v roku 2002 titulom Battlefield 1942. Hra priniesla dovtedy nevídané masívne boje na otvorených bojiskách, kombinujúce pechotu, vozidlá a letecké súboje do jedného dynamického celku.

Za 23 rokov sa séria Battlefield presunula z bojísk druhej svetovej vojny, cez vietnamský konflikt a moderné operácie, až po pohľad do budúcnosti. Teraz sa však vracia späť do modernej, respektíve mierne futuristickej vojny, ktorá kombinuje realistické zasadenie s menšími technologickými inováciami. Po rokoch oddychu sa EA, respektíve Battlefield Studios, rozhodlo sériu naštartovať v roku 2028 a chce ukázať, ako by mohol vyzerať svet, v ktorom sa NATO rozpadá a objavuje sa nová, neznáma, ale dobre vyzbrojená PAX Armata.

Síce hra ponúkne primárne multiplayer, ako sme zvyknutí od začiatku, no nechýba ani kampaň, ktorá pribudla v sérii s treťou časťou a hoci nikdy nevynikala, často priniesla pamätné alebo aspoň zaujímavé misie. K tomu sa postupne pridá aj Battle Royale a aj Portal časť.

Battlefield 6
Battlefield 6 Vitajte späť na bojiskách, teraz v roku 2028
Vitajte späť na bojiskách, teraz v roku 2028


Battlefield 6 Explózie a dynamické zničenia budov budú na každom kroku.
Explózie a dynamické zničenia budov budú na každom kroku.


Battlefield 6 Tanky a ďalšie vozidlá nebudú chýbať.
Tanky a ďalšie vozidlá nebudú chýbať.





Keďže hru hrám len krátko, zatiaľ idem hodnotiť len kampaň, keďže ostatné vyskúšam po vydaní a doplním hodnotenie.

Kampaň - 5.5/10

Rovno si povedzme, kampaň nie je niečo, kvôli čomu by ste mali hru kupovať. Ani nie preto, že je krátka a prejdete ju za približne 5-6 hodín, ale preto, že za to nestojí. Samozrejme, zastrieľate si, užijete si explózie, deštrukciu budov, mostov a všetkého možného, ale to všetko len v hrubo naskriptovaných leveloch, ktorými budete prechádzať. Pridávajú sa aspoň prestihové animácie a zbežný príbeh v pozadí, ktorý priblížil PAX Armatu a aj aktuálnu situáciu vo svete. Celé to však pôsobí nedotiahnuto - akoby autori s týmto typom kampane ešte len získavali skúsenosti.

Čakajte tak dizajn misií okolo roku 2010, niekedy spojený s dizajnom levelov z roku 2002, konkrétne z Halo, kde prechádzate prostredím, vystrieľate zástupy nepriateľov, prechádzate prostredím ďalej, vystrieľate niekoho a to niekedy aj v prakticky rovnakých častiach prostredí. Myslím, že časť jednej hory - schody, betónová plocha s nepriateľmi, schody... A veľmi podobné sekvencie sú vo viacerých misiách a je jedno, či idete ako pechota, so snajperkou, v tanku, čistíte byty v paneláku - stále sa prvky opakujú.

Samotná rozmanitosť misií a prostredí však nechýba. Prejdete rôzne krajiny, budete bojovať v Egypte s tankom, v uliciach New Yorku alebo v horách Tádžikistanu. Dostanete sa aj k priehrade, do rôznych temných podzemí. Niektoré prostredia budú otvorené a napríklad na nich môžete v ľubovoľnom poradí zničiť niekoľko cieľov, iné budú uzavreté a povedú vás krížom cez mapu. Zrejme sú to všetko len použité mapy z multiplayeru. Cestou vás vždy sprevádzajú skripty, obmedzenia pohybu a slabá AI nepriateľov.

Chýbali mi tu pamätné misie, ktoré by boli skutočne pôsobivé. Hoci sa autori snažili ťažiť čo najviac z deštrukcie. Tá potešila, ale neohúrila. Je taká hrubá, akoby len naoko. Síce sa budovy zničia, ale samotné efekty nie sú dostatočné. Pri multiplayeri, kde treba prenášať veľa dát, úplne stačí, ale nie je to práve ten štýl deštrukcie, ktorý by som chcel vidieť aj v kampani. Rovnako ten vizuál je čisto multiplayerový (a aj tam je len skôr štandardom), žiadne lepšie detaily, zlé alebo slabé nasvietenie, postavy a objekty tak často nie sú dobre zasadené do prostredí, nehovoriac o mnohých slabých textúrach. Battlefield kampane si pamätám ako tie vizuálne kvalitnejšie.

Na druhej strane, ak mám niečo pozitívne vytiahnuť, tak je to atmosféra na niektorých bojiskách (asi dvoch), kde sa cítite ako v skutočnom konflikte. Veľké prostredie, výbuchy, explózie, veľa nepriateľov, či už pozemných, alebo vzdušných a vy cez to celé prechádzate.

Aj keď nemôžem povedať, že by som sa s nepriateľmi stotožnil, alebo by ma zaujali. PAX Armata je príliš neznáma, nezaujímavá a nerealistická. Síce ju príbeh mierne priblíži a niektoré veci objasní, ale stále vidieť, ako išli autori na istotu, aby nevyvolali kontroverziu. Je to totiž tak , že keď v blízkej budúcnosti rozkladajú NATO, nepoužili rovno Rusko. Veľmi dobre by to sadlo, ale určite to zhodnotili ako nehodné a rovnako aj Čínu, ale malo by to aspoň dávku reálnosti.

Celkovo kampaň miestami zabaví, potešia výhľady, ale väčšinou ma neustále vystrieľavanie a opakovanie nudilo. Cítiť, že je to prvá kampaň z Battlefield štúdií a uvidíme, či sa v ďalšej hre zlepšia. Možno rozpočet nebol až taký veľký a pri kampani do multiplayerovky sa nedivíme, ale aj tak už by som čakal vyšší štandard. Napríklad aj Battlefield 1 kampaň, napriek svojmu rozkúskovaniu, bola zaujímavejšia. Ale kampaň je len doplnok a výrazne sa neodrazí na hodnotení, len aby ste vedeli, že kvôli nej si nevyhnutne hru nemusíte kupovať. 

Battlefield 6
Battlefield 6 Kampaň ponúkne niekedy zaujímavé situácie, aj keď len veľmi jednoduchý dizajn levelov, väčšinou na multiplayerových mapách.
Kampaň ponúkne niekedy zaujímavé situácie, aj keď len veľmi jednoduchý dizajn levelov, väčšinou na multiplayerových mapách.


Battlefield 6 Kampaň miestami ponúkne aj väčšie bojiská s viac otvoreným prístupom.
Kampaň miestami ponúkne aj väčšie bojiská s viac otvoreným prístupom.


Battlefield 6 Detaily často chýbajú, spolu s Ambient Occlusion
Detaily často chýbajú, spolu s Ambient Occlusion





Ďalšie časti hry si len zhrnieme a postupne, ako sa rozbehnú, ohodnotíme. Multiplayer síce už pre recenzentov beží, ale hráčov je málo, takže plne ho zhodnotím až po vydaní.

Multiplayer

Jadro série nechýba a znovu ponúkne menšie aj veľké bojiská a známe režimy, aj keď teraz len s podporou 64 hráčov a nie 128. Nechýba však výrazná deštrukcia, vracajú sa späť triedy postáv, pridáva sa špecializované vybavenie, ale aj možnosť vybaviť sa inými zbraňami ako len zbraňami danej triedy, čo ich trochu znevažuje.

Presnejšie, teraz pri vydaní má hra 9 máp, pričom niektoré sú otvorené, viac je mestských alebo uzavretých. Pridáva sa 8 režimov, kde nájdete klasiky Conquest alebo Breakthrough, pridávajú sa Domination, Escalation, King of the Hill, Rush a, samozrejme, Deathmatch, ako tímový, tak aj squadový.

Samotné boje sú decentné, dobre je nastavený Time To Kill, kde sa zachováva ten battlefieldovský dojem, pridáva sa spomínaná deštrukcia a celkovo zdanlivo stabilný sieťový kód. Toto ešte overím po vydaní a aj to, ako budú hráčov zvládať servery a ako pôjde matchmaking. V bete však nebol problém. Zároveň aj to, aké veľké sú teraz vlastne mapy. V ponuke máp teraz pred vydaním ešte nie sú všetky a len pomaly rotujú, ale minimálne jedna s veľkým bojiskom tam je. Zatiaľ som ešte na skutočne veľkej mape nehral. Hrá sa teraz prevažne s botmi, ktorí môžu v bojoch dopĺňať chýbajúcich hráčov.

Portal

V šestke sa vracia aj obľúbený režim z Battlefield 2042 - Portal, v ktorom si môžete vytvárať vlastné herné módy, určovať pravidlá, upravovať hrateľnosť, ale aj kombinovať rôzne armády z rôznych battlefield hier. Tentoraz aj umiestňovať objekty do máp. Všetko sa bude dať vytvárať cez editor na webe portal.battlefield.com a následne svoj mód uvidíte aj v hre.

Editor ešte pred vydaním nie je spustený, ale niekoľko predpripravených módov je dostupných a napríklad jeden ponúka čisto preteky na lietadlách cez určenú trasu. Vyzerá to tak, že možnosti budú tentoraz rozsiahle. Ďalšie mapy ponúkajú rôzne úpravy módov. Napríklad jeden pridáva Bomb Squad režim.

Battle Royale

Samostatný Battle Royale režim pribudne do hry neskôr s prvou sezónou a bude nasledovníkom  predchádzajúceho Firestormu. Znovu ponúkne veľkú mapu, vozidlá, deštrukciu. Pritom spája survival prvky, zbieranie výbavy a aj tímovú spoluprácu. Samozrejme, vozidlá ani tu nebudú chýbať. 

Battlefield 6
Battlefield 6 Nechýba ponuka klasických multiplayerových režimov vrátane Conquest a Breakthrough
Nechýba ponuka klasických multiplayerových režimov vrátane Conquest a Breakthrough


Battlefield 6 Na niektorých mapách to vyzerá ako vo vojne.
Na niektorých mapách to vyzerá ako vo vojne.


Battlefield 6 Teraz v úvode ponúka multiplayer 9 máp a 8 režimov.
Teraz v úvode ponúka multiplayer 9 máp a 8 režimov.





Vizuálne je hra taký mix pôsobivých výhľadov a slabších detailov v mapách. Ako som už spomínal, nie je tu práve najlepšia grafika, a to ani v porovnaní s inými multiplayerovkami. Je to prekvapivé, keďže vieme, že Frostbite má na viac, ale možno už sa do neho zahryzol zub času. Napríklad také Battlefronty na svoju dobu vyzerali jedinečne. Tu nie je implementovaných viac základných efektov okolo nasvietenia, vizuál tak nie je celistvý a objekty k sebe až tak nezapadajú, ako by mali pre chýbajúce efekty ako Ambient Occlusion alebo Contact shadows. Už to bolo vidieť v bete a do finálnej verzie v tomto ohľade veľa neupravili. Ray-tracing tu nehľadajte, čo ale nie je zásadný problém, ale ak sa autori orientovali na framerate, mali potom doplniť chýbajúce efekty manuálne. Nájdete veľa slabších textúr a nedotiahnutých detailov na mapách, plus k tomu veľa doskakovania objektov. Povedal by som, že čas a rozpočet tu spravili svoje. Je to škoda, aj keď z hľadiska hrateľnosti a multiplayeru to až taký problém nie je, v kampani to ale vidieť výraznejšie.

Samozrejme, deštrukcia je tu pôsobivá, hlavne v tom, že sa dajú zničiť celé časti budov, niekedy celé budovy, často vám pred očami zmizne búda, v ktorej práve ste. Alebo v domoch viete odstreľovať aj časti stien. Je to pekné osvieženie na bojisku. Ale vizuálne to nie je spracované práve najlepšie. Vidieť ako často trosky, ktoré vyletia, sú len hrubé, možno predpripravené a predskriptované a aj výbuchy sú také rozmazané bez detailov, ktoré by sme na dnešnú dobu čakali. Je to znovu taký mix. 

Na druhej strane, framerate je vysoký, pridáva sa upscaling a aj frame generation, a tak v základe na RTX 5080 v 4K s DLSS ide hra okolo 70-80 fps, s upscalingom 100 fps a s maximálnym frame generation aj cez 200 fps. To je pri bežných situáciách a bojoch, ale viac výbuchov a deštrukcie framerate na chvíľu stiahnu, ale nie výrazne. V kampani som sa však stretol aj s nezoptimalizovanými miestami, ktoré išli k 30 fps. Mimochodom, zaplnenie pamäte sa pohybovalo na hranici 16GB, čo bolo pri tejto kvalite vizuálu zvláštne, ale možno si tam nacachuje veci, ktoré potrebuje (len v nastaveniach potom graf upozorňuje, že je pamäť plná). Treba uznať, že autori pridali množstvo nastavení v menu, aj keď je to chaotické a neprehľadné, dá sa postupne nájsť a upraviť všetko, čo potrebujete.

Zvuková stránka je v Battlefield štandardoch, teda ostré zvuky streľby, počuteľné náboje dopadajúce okolo vás, dunenie bojiska, bojová vrava všade naokolo. Veľmi dobre to dopĺňa atmosféru bojov, aj keď v kampani rovnaké opakujúce sa hlášky vojakov atmosfére nepomáhali.

Battlefield 6
Battlefield 6 Viac máp je menších a sú plné budov.
Viac máp je menších a sú plné budov.


Battlefield 6 Základ multiplayeru je v classoch a squadoch.
Základ multiplayeru je v classoch a squadoch.


Battlefield 6 Portal časť ponúkne rôzne upravené, alebo netradičné hry a vytvoriť si ich budete môcť aj sami
Portal časť ponúkne rôzne upravené, alebo netradičné hry a vytvoriť si ich budete môcť aj sami




Zatiaľ nejdem finálne hodnotiť, ale môžem zhrnúť, že Battlefield 6 nesklame, ale ani neohúri. Ponuka hry vyzerá na štart dostatočná, je tu kampaň, multiplayer, Portal a príde aj Battle Royale. Ale kampaň berte len ako doplnok a priblíženie pozadia konfliktu, nie niečo, kvôli čomu by ste si hru mali kupovať. Battlefield už mal aj oveľa lepšie kampane ako vizuálne, tak príbehovo a aj po stránke hrateľnosti spracované. Multiplayer však vyzerá nádejne, so všetkou deštrukciou a dynamikou bojiska, síce teraz pri 64 hráčoch (nie 128), ale to plne postačí. Zatiaľ som hral len na jednej veľkej mape, Uvidíme, čo hra ponúkne pri spustení. Portal s vlastnými modmi to oživí a neskôr to doplní aj Battle Royale.

[Neskôr recenziu ešte doplníme o hodnotenie a jednotlivé časti spustené po vydaní]


napísal saver 9.10.2025
Páči sa mi!
BATTLEFIELD 6
+ návrat masívnej deštrukcie
+ dostatočná ponuka režimov a aj hlbších možností nastavení vďaka Portalu
- vizuál má rezervy, špeciálne v nasvietení, ale aj textúrach
- slabá kampaň, so slabou AI


RECENZIE HRÁČOV
Battlefield 6
PC
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: EA / DICE
Štýl: Akcia / Multiplayer
Dátum vydania: 10. október 2025
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Wow retail drakthul (2)
Čaute, rozhodol som sa skúsiť retail wow po veľmi ...
|Moj politicky odboj (7)
V novom roku, dam tomu este mesiac dva, ked sa zab...
|Lenovo legion 7 16achg6 2021 (3)
Ahoj, chcem v ntb rozšíriť SSD. Podľa špecifikácie...
|Oplatí sa kúpiť xiaomi mix fli... (3)
Zdravíčko môj aktuálny telefón už dosluhuje a poze...
|Playstation 3 (10)
Ahojte, nedávno som si kúpil z bazáru PS3 čisto kv...
|Sector hraje ... (127343)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Screenshots (64274)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Čo vas dnes nasr... nahnevalo ... (44597)
Opozitum temy co vas dnes potesilo , takze sem sa ...
|Off-topic (135288)
Čokoľvek, čo budete chcieť povedať, možete spraviť...
|Serialy (17322)
prison break, lost, jericho, battlestar galactica ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (44681)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk