Battlefield 6 - SP kampaň |
Recenzia kampane Battlefieldu 6
3.0
Nech je intro do hry akokoľvek trápne a lacne nastrihané tak úvod do hry vyzerá celkom slušne, od nasvietenia po dabing , zvuk, hudbu a všetko naokolo. To všetko však končí hneď vzápätí keď po cca minútke a pol dialógov medzi vojakmi a zistení že asi každý model na základni je ženský a navyše väčšina z nich s mužským hlasom, tranďáci v armáde :D Následne nato zaútoči pax bombardovaním ich základne v gruzínsku, nasleduje on rail sekvencia s jeepom kde z nepochopiteľných dôvodov nikto nevie trafiť skupinku 4 amíkov v jeepe s otvorenou strechou, ani bmpéčko alebo blackhawk. Úplná komédia. To len toľko na úvod tejto hry, kampaňe Battlefield 6, ktorú spustíte po vzoru nových cod hier cez samostatný launcher.
Pomerne rýchlo nastáva vytriezvenie, keď ani po úvodnej misii sa v podstate nič nemení a ak mám byť úprimný tak už tú nízko nastavenú laťku ešte niekoľko krát väčšina misíí čo do kvality podl ezie pomerne hlboko. Nebudem sa tu podrobne rozpisovať o náplni rôznych misií a podrobne rozoberať, čo bolo spravené zle , lebo potom by bola recenzia až prehnane dlhosiahla a to si táto hra ani neszaslúži. Už pri hraní hry som u nej strávil viac času ako som plánoval, kedže som chcel splniť všetky challenge a odomknúť si zopár tých skinov do multiplayeru spolu s unikátnym nožom. A samozrejme som hral hru na hardcore obtiažnosti, ktorá namiesto toho aby vám zťažila priechod hrou, tak bola až smiešne ľahučká a jediný rozdiel som postrehol pri pomalšej regenerácií zdravia, čo znamená, že som bol v kryte o sekundu alebo dve dlhšie v porovnaní s nižším obtiažnosťami. A samozrejme nemožnosť byť revivnutý vaším squadom, rovno vás to hodilo na predošlí checkpoint. Smutné.
Skupinku „špeciálnej jednotky vojakov“ tvorí samozrejme jedna škaredá ženská, ktorá robí halo jump z lietadla a zlaňuje sa bez rukavíc, blbeček v brilkách bez bojovej helmy, začmudená minorita, ktorá prezme neskôr velenie squadu a jeden bradatý drsniak, ktorý nejakým spôosobom bol naviazaný na predošlé udalosti v bf3, ale ja si ho nejako nevybavujem. Naozaj špeciálna vojenská jednotka, už len fakt, že v nej je u mariňákov ženská je humorné. To ale nie je všetko, celé to riadi nejaká cia čukotka z virignie, kde jej afro je väčšie ako celá jej hlava. To, že príbeh je až stupídne jednoduchý a predvídateľný ani netreba spomínať.
Celá kampaň je celá akási nesúrodá, kde v jednej misii zachraňujete svojho člena squadu a v zápatí idete zachraňovať mexického prezidenta USA. Ono by to aj dávalo zmysel, keby udalosti, ktoré sa odohrávajú v misiách boli lepšie vysvetlené a zdôvodnené, ale bohužiaľ sa toho nedočkáte. Všetko je tak nejak pozliepané a šité veľmi horúcou ihlou a na hre to je vidieť takmer na kaźdom kroku, od otrasného nasvietenia postáv, po odfláknuté animácie, cez nízku kvalitu textúr a neexistujúcej umelej inteligencii nepriateľov, kde hlavne v obligatórnej tankovej misii tupo krúžia v 5 tankoch dokolečka, kým ich nezničíte. Celkovo tanková misia v egypte je tragikomická, nemáte vôbec šajnu za akú armádnu jednotku vlastne hrajete a prečo.
V krátkosti som mal v pláne sa vyjadriť o premise príbehu a prečo sa niektoré krajiny oddelili od nato a pripojili sa ku privátnej militaristickej skupinke, ktorá bola samozrejme financovaná a vytvorená cez CIA, ale nebudem nič spoilovať. Tento príbehový zvrat budete vidieť na míle ďaleko. Naozaj úsmevne na tom celom bolo, že pax zavraždili generála nato a nato vlastne nijako nereagovalo. Na jednej strane to je smiešne a na druhej asi najviac podobné celkovej realite, čo by sa vlastne odohralo keby sa v skutočnosti niečo také stalo.
Ani graficky vás hra ničím nezaujme, na to , že to je v podstate už 5 batlefield hra s kampaňou tak sa to v tomto smere absolútne nikde neposunula, ale to je celkovo problém celej Battlefield 6 hry, teda multiplayeru, nie len kampane. Graficky ako keby sa Battlfield 6 vrátil o 15 rokov nazad a to čo mali hry ako Bad Company 2, či Battlefield 3, ako napr. parádny sound design, pôsobivé efekty a pekná pútava deštrukcia prostredia, tak tu v BF6 kampani ako keby bola odstavená na druhú koľaj. Iste hustota máp a rôznych drobných predmetov a sutín a neviem čoho všetkého je v BF6 pochopiteľne vyššia a omnoho detailnejšia, ale kvalita textúr, nasvietenie celkové a nasvietenie postáv je na úrovni hier z pred roku 2002.
Ako som už spomínal, hra bola šitá horúcou ihlou, štúdio, ktoré dostalo hru do rúk Ripple effect s výpomocou od Criterion games, museli behom pár mesiacov, cca 14 zbúchať niečo zmysluplné, kedže sa EA rozhodlo predošlý celý vývoj a projekt zrušiť, trval cca 3 roky pod taktovkou Ridgeline Games. A aj vzľadom na to, je až zázrak, že dokázali niečo zmysluplné pozliepať pred vydaním hry. Aj keď kvalittatívne je to asi na úrovni budgetových hier od city interactive, tak celkovo keď sa na to teraz spätne po prejdení hry pozerám, tak to nie je až také zlé ako som si myslel, že to bude po prečítaní pár recenzií pred vydaním hry. Kampaň BF6 určite nenadchne, ale ani neurazí. Je to taký šedý priemer a vzľadom na kvalitatívnu laťku v dnešnom hernom biznise a ako nízko je tá pomyselná laťka nastavená a hlavne v porovnaní s konkurentom v podobe BLOPS 7 si myslím, že kampaň BF6 je na tom celkom obstojne a v tomto smere vyhráva na plnej čiare. Ale je to také pyrrhovo víťazstvo, lebo BF6 je ako jednooký medzi slepými.
To je bohužiaľ smutný obraz dnešnej doby, kde sa aj vďaka nenažraným korporátnym hlávám stávame otrokmi ich unáhlených rozhodnutí, ktoré v konečnom dôsledku prinášajú len skazu, biedu a prázdnotu do hráčskych komunít a vytvárajú tým negatívne reakcie na aktuálny stav herného biznisu ako celku.
Naivne som si v duchu myslel, že po zhliadnutí trailerov na BF6 so zameraním na kampaň tu konečne niečo čo tromfne parádny Batlefield 3, alebo Bad company 2, ale bohužiaľ nič také sa nedeje a navyše drvivá väčšina udalostí v BF6 trailery o kampani sa v hre ani neodohrávajú. Ale s prihliadnutím na to, že kampaň malo na starosti pomerne skúsené štúdio s celkom slušným portfóliom, ale na druhej strane malo na to extrémne málo času si myslím že bodové ohodnotenie 4/10 je úplne na mieste. Ako som už spomínal vyššie hra určite nenadchne, ale ani neurazí. Kampaň má aj dve či tri svetlé momenty, ako napr. úvodná pasáž v tadžigistane na štvorkolkách, ktorá je paradoxne asi najväčšou otvorenou misiou v hre a ešte oslobodenie mexicko amerického prezidenta zo spárov PAX v brooklyne aj za použitia búracieho kladiva je celkom švanda. Ale zbytok teda 7 z 9 misíi sú veľmi ľahko zabudnuteľné. A hemlock, očividná kópia ghosta z cod, si mal radšej tú masku nechať na ksichte. Lebo keď ju sundal vyzeral komicky a zdegenerovane. A keď tak nad tým uvažujem, že koniec hry bol cliffhanger, čo znamená, že si nechávajú otvorený koniec pre pokračovanie, tak možno jeden bod by som dal ešte dole predsa len 3/10 Nie som totižto fanúšikov seriálových trikov a naťahovania deju ako staré gaťky.
+ niektoré efekty sú pôsobivé
+ zbrane sú pekne vymodelované
+ je tu len chválabohu jedna warzone misia
- zvukové efekty sú priemerné
- absentujúca AI nepriateľov aj na HC obtiažnosti
- príbeh je hlúpy a predvídavý
- postavy sú zabudnuteľné
- strong female character je súčasťou špeciálnej jednotky
- drvivá väčšina pax a nato armády sú ženy ale hlasy maju mužské
- hemlock si mal nechať masku radšej na hube, budem mať z toho nočné mory
|
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: EA / DICE Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||





















