Stonehearth - kockovaná budovateľská stratégia |
Kockovaní osadníci už mieria do kockovanej divočiny, kde si založia kockovanú osadu, budú pestovať kockovanú mrkvu, brániť sa kockovaným zelenokožcom a možno vykockujú celé mocné veľkomesto.
Že už tých kockovaných svetov bolo naozaj dosť? Že popri pribúdajúcich módoch do Minecraftu, nedávno uvoľnenom early access do Lego Worlds a vydaní akčnejšieho Trove už ani na nič ďalšie nie je priestor? Tak to sa teda mýlite, ešte je tu Stonehearth.
Stonehearth je tak trochu ako Minecraft s jeho neobmedzene upraviteľným svetom, ale tentokrát nejde o dobrodružstvá jedného panáka, ale o stratégiu. Takže vlastne vôbec nie je ako Minecraft. Pod naše dobrotivé vedenie sa zverí skupina osadníkov, ktorí si chcú kdesi vo svete založiť vlastnú osadu, no a my máme celej tej akcii šéfovať a prirodzene sa po založení presunúť do role starostu. Premisa teda pripomína malú úspešnú strategickú hru Banished, ale s fantasy prvkami a bojovaním.
Starosta úplne novej osady kdesi v divočine má samozrejme plné ruky práce. Osadníkov treba popohnať do zháňania jedla a postavenia prístrešku, zároveň treba myslieť na obranu pred divočinou a jej obyvateľmi a pripravovať sa na prvé siatie a sadenie. Namiesto predpripravených modelov drevených domcov a iných dôležitých budov si môžeme postaviť vlastné mesto, s vlastnými budovami. Tak isto jednoducho sa dá zmeniť tvár okolitej krajiny, keďže hra nie je kockovaná pre nič za nič, ale kocky reprezentujú voxely, ktoré sa dajú vziať, premiestniť, pospájať s ostatnými a vytvoriť niečo nové, no a potom znova rozobrať a odstrániť.
Pokým začiatok hry môže byť povinným pretekom o prežitie, v pokročilej fáze autori sľubujú viac voľnosti a možnosť určiť smer rozvoja svojej osady. Bude z nej môcť byť pevnosť a domov armády vládnucej širokému okoliu, alebo aj otvorené centrum obchodu či pokojný kláštor. Obyvatelia nebudú iba bezmenné bábky, ale každému by malo byť hráčom priradené povolanie, v ktorom sa bude postupne zlepšovať. Povolania však potrebujú k práci správne nástroje - kamenár môže pripraviť kamenné bloky, sochy i kamenné nástroje, ale nevyhnutne k tomu potrebuje dláto. Takýmto spôsobom do seba Stonehearth zapracovalo aj remeslá.
Hra v roku 2013 vyzbierala na KickStarteri trištvrte milióna dolárov a medzi Steam Early Access tituly sa zaraďuje v už pokročilejšej fáze, aj tak jej ale ešte chýba kopec funkcii i obsahu. Po obsahovej stránke má byť obohatená o ďalšie typy monštier, ďalšie povolania, špeciálne eventy, bossov a dokonca trpaslíkov ako hrateľnú rasu. Okrem toho sa pracuje na striedaní ročných období, nových prostrediach a v neposlednom rade na nástrojoch pre móderov a multiplayeri. Windows verzia by mala byť dokončená v priebehu 8 až 12 mesiacov, Mac a Linuxový port jej budú v pätách.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 17
- RECENZIA: Ninja Gaiden 4 41
- RECENZIA: The Outer Worlds 2 37
- Samsung: Miniaturizácia procesorov už takmer skončila, ďalšie zmenšenia už ponúknu 69
- Shuhei Yoshida tvrdí, že grafický výkon v PlayStation konzolách dosiahol svoj limi 73
- RECENZIA: Darkenstein 3D 11
- Sarah Bond: Nový Xbox bude veľmi hi-end a veľmi prémiový 110
- Battlefield 6 predstavuje prvú sezónu 79
- Warner Bros predaj už láka veľkých hráčov - Apple, Netflix, NBC Universal, Amazon 44
- Článok: Samsung Galaxy S25 FE 9 zobraziť viac článkov >
|
PC
Vývoj: Radiant Entertainment Štýl: Simulácia / RPG
| ||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||


























