Naval Action dnes otvorí predčasný prístup |
Škunre, kutre, brigy, ťažké korvety, fregaty i bojové lode so 100+ delami už čakajú na signál k zdvihnutiu kotiev.
Štúdio Game-Labs v tichosti pokročilo s vývojom Naval Action, simulátora zasadeného na šíre moria a rovno do zlatej éry veku plachiet. Hra sa má držať ďaleko od casual lodičiek s jednoduchým ovládaním, ale napriek zameraniu na pomerne úzku skupinu nadšencov sa môže pochváliť peknou grafikou a detailnými modelmi lodí. Tí, ktorí za hru zaplatili v predstihu, boli počas minulého roka vpúšťaní do prvých testovacích verzií a až teraz sú autori s hrou natoľko spokojní, aby ju nasadili do programu Steam Early Access.
Naval Action bude predčasný prístup ponúkať od zajtra. Cenu zatiaľ nepoznáme, ale podľa ceny alfa-balíčka by sa mala pohybovať v rozmedzí 30 až 40 eur. Nezávislí autori úprimne priznávajú, že finálne vydanie hry je ešte asi ďaleko. Ešte nezapracovali všetky dôležité mechanizmy a early access verzia ponúka v prvom rade dostatok bugov, takže je ponúkaná naozaj iba nadšencom, ktorí sa už nemôžu dočkať.
Srdcom hry sú námorné boje. Na vodnej hladine sa stretávajú škunery s veľkými bojovými loďami, hráči s hráčmi aj hráči s loďami ovládanými umelou inteligenciou a bojovať môže 50 lodí rovnako dobre ako iba 2.
Hra však už ponúka aj plavbu v otvorenom svete vytváranom na základe máp Karibiku z 18. storočia vrátane historických prístavov. Ak sa teda niekto nechce vrhnúť rovno do víru boja, môže sa prihlásiť na PvE server a venovať sa prepadávaniu lodí nepriateľských frakcií. Hráč začne s malým škunerom so 40 člennou posádkou a štyrmi delami na každej strane lode. To nie je veľa, ale ak bude šikovný a trpezlivý, podarí sa mu zajať nejaký ten kutér, lepší typ škuneru alebo inú obchodnú loď.
Loď je prirodzene ľahšie potopiť ako zajať a keďže sú frakcie vo vojne, hráč za to okrem skúseností dostane aj zlato, ktoré môže nahromadiť a loď si radšej kúpiť. Nechať lode bojovať na otvorenej mape by bolo príliš náročné na hardvér, preto sa z otvorenej mapy na začiatku boja skáče do oddelenej a ohraničenej bojovej mapy. Bojisko však zostáva vyznačené na otvorenej mape a do priebehu boja môže hocikedy zasiahnuť ďalšia loď, pričom boj môže trvať aj hodinu a pol.
Postup k väčším lodiam nie je nijak obmedzovaný, ale hráč postupuje na rebríčku hodností a s nízkou hodnosťou môže veliť iba určitému počtu mužov, takže veľkú loď neobsadí do plnej bojovej sily. Lode si po boji vyžadujú opravu a v prípade potopenia všetkých zajatých lodí sa hráčovi môže stať, že sa ocitne znova na začiatku.
Autori nechávajú hráčov riadiť sa kompasom a plávať radšej iba na dohľad pevniny, preto si komunita pomáha aj takýmito mapami:
Z vystrelených delových gúľ sa stávajú fyzické objekty, ktoré môžu pri dopade zničiť delo alebo zasiahnuť člena posádky, alebo sa pri ostrom uhle iba odraziť od trupu lode a nijak neovplyvniť jej bojaschopnosť. Hardvérové nároky aj preto nie sú nízke, ideálne by PC zostava mala mať 8GB RAM, 2GB grafickú kartu s podporou DX11 a 3.4GHz procesor Intel Core i7 alebo 4.4GHz AMD FX-9370.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 295
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 53
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 52
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 113
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- RECENZIA: Lost Records: Bloom & Rage 11
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Vývoj: Game-Labs / Game-Labs Štýl: MMO / Akcia Web: domovská stránka hry |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|