V Mirror’s Edge Catalyst sa určite nestratíte, stačí sa držať červenej čiary |
Aj nespútaní hrdí runneri najviac milujúci slobodu a vietor vo vlasoch občas potrebujú viesť za ručičku.
Mirror’s Edge Catalyst je už od prvého oznámenia jeho vzniku popisovaný ako reštart nezameniteľnej parkúrovej akčnej adventúry Mirror’s Edge s ešte väčšou slobodou poskytovanou slobodným poskakovaním krížom-krážom cez otvorené mesto. Niekedy ale asi môže byť príliš veľká sloboda mätúca, a tak štúdio DICE s predstihom opisuje pomocnú ruku v podobe jasnej červenej línie.
Už pôvodné Mirror’s Edge malo zabudovanú jednoduchú funkciu Runner Vision, ktorá označovala objekty pripravené na interakciu a tým runnerke Faith naznačovala možno nie najrýchlejšiu, ale najistejšiu cestu vpred. DICE vzalo tento jednoduchý systém a venovalo veľa úsilia jeho zdokonaleniu. Runner Vision v Mirror’s Edge Catalyst preberá funkciu akéhosi GPS pre runnerov a jeho úlohou je, aby hráč zišiel zo správnej cesty iba veľkým nedopatrením alebo chybou. Faith doslova nakreslí, kadiaľ má bežať.
Autori nehľadajú najlepšie cesty sami, využili k tomu testerov. Zaznamenali kadiaľ najčastejšie bežia, kde menia smer a kde sa zachytávajú, a tak vznikla červená sieť vedúca najlepšími trasami. A čo sa stane, keď sa hráč od tejto línie aj tak odchýli? Systém sa zachová inteligentnejšie ako primitívna GPS a nebude od neho požadovať, aby sa otočil o 180°, namiesto toho začne hľadať ideálnu trasu, kadiaľ sa opäť napojiť na ideálnu trasu a stratiť čo najmenej času.
Pomoc pre nových a neskúsených hráčov bola počas testovania okamžite vidieť.
"Bolo fantastické vidieť ľudí, ktorí doteraz hru nikdy nehrali, ako vďaka tomuto systému vôbec nestrácajú tempo. Nechajú si vykresliť trasu, začnú bežať a 10 minút bežia non-stop. Nič im nenarúša tempo. Je to naozaj úžasné. Keď vidím, že hráči sa bavia a udržujú rýchlosť, tak viem, že som svoju prácu urobil dobre," vysvetľuje na oficiálnom webe Mirror’s Edge Catalyst softvérový inžinier Mark Scheurwater.
Skúsení runnerov možno poteší, že Runner Vision bude mať 3 rôzne nastavenia. Vyššie je zrejme popísané nastavenie Full View a Classic asi bude vychádzať z Runner Vision v Mirror’s Edge z roku 2008. Najodvážnejší nastavia Off a skúsia to na vlastnú päsť i napriek riziku, že občas vypadnú z tempa.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 295
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 54
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 52
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 113
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- RECENZIA: Lost Records: Bloom & Rage 11
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: EA / DICE Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|