MIRROR'S EDGE CATALYST

MIRROR'S EDGE CATALYST

Faith na ceste za záchranou mesta

Mirror's Edge jedni hráči milujú, iní nenávidia. Čoskoro to už bude neuveriteľných sedem rokov, čo sme si mohli zahrať titul, ktorý priniesol do videoherného sveta nový pohľad a štýl. Mirror's Edge upútal mnohých už len zábermi na štylizované mesto prakticky bez farieb. Boli sme tam iba my, naša hrdinka a biela džungľa, v ktorej vládla tvrdá totalita.

Jednalo sa o hru, v ktorej sme nenaskakovali do áut a nekráčali plne vyzbrojení do súbojov, ale pri riešení problémov sme využívali parkour. Táto zábavka sa stala veľmi rýchlo obľúbenou, pričom prakticky okamžite po vydaní sa začali vynárať otázky, či sa niekedy dočkáme pokračovania. V EA sa k tomu stavali s jasnou predstavou a rozhodne nechceli skončiť len pri jednej časti. Mali sme sa dočkať aspoň troch hier, no ako čas plynul, informácie z nejakého dôvodu stále neprichádzali, a to aj napriek tomu, že sa na pokračovaní pracovalo. V istom období bol dokonca vývoj hry pozastavený, čo rozhodne nepôsobilo optimisticky.

Spoločnosť EA nás však napokon nenechala dlhšie čakať v napätí a pred dvomi rokmi na E3 2013 oficiálne oznámila pokračovanie, ktoré ukázala v prvom videu. Síce bez bližších detailov, no aspoň sme vedeli, že sa nový diel predsa len blíži. O rok neskôr tak fanúšikovia napäto čakali, čo si pre nich autori pripravili. Očakávali sa prvé zábery z hry, no dostali sme iba prototyp s koncepčnými úrovňami, ktoré slúžili na ukážku behu, parkouru a súbojov. Tento rok tak už musel byť tým rokom, keď Electronic Arts odhalí identitu hry. Stalo sa tak, na pódium počas EA konferencie vystúpila Sara Jansson z EA Digital Illusions CE (v minulosti DICE) a predstavila svetu Mirror's Edge Catalyst.


Hlavná hrdinka Faith sa teda vracia na scénu s novým, ešte komplexnejším príbehom. Jej domovom je rozsiahle mesto zo skla, ktoré ani v novej časti nebude ukážkovým miestom pre život. Mesto, ktoré nemá pod palcom žiadny štát, žiadna vláda, ale iba mocichtivá korporácia. Jej lídrom je človek s „atypickým" menom, ktoré si stačí len prečítať, aby ste vedeli, že nepôjde o žiadneho dobráka - Gabriel Kruger. S mestom to však ide poriadne z kopca a kto iný by ho mal zachrániť pred skazou ak nie vy.

Oproti prvému dielu sa hra líši hneď vo viacerých oblastiach. Stále ide o parkour, stále budete skákať, utekať a kopať nepriateľov do hlavy s poriadnym nábehom, no mesto už nebude uzavreté pre potreby príbehu, respektíve konkrétnej misie, ktorú práve treba dokončiť. Mirror's Edge Catalyst je open world hrou, v meste máte úplnú voľnosť a môžete si ísť, kam len chcete. V rámci možností, samozrejme. Skvelou správou je určite aj to, že sa už nestretnete s nahrávacími obrazovkami, čím sa skúmanie mesta, prechod do misií a podobne stane hladším a oveľa prirodzenejším, bez rušivých obrazoviek. Mimo klasických, príbehových misii hra bude obsahovať aj vedľajšie. Budete môcť voľne súperiť či pretekať v časovkách a snažiť sa čo najskôr dostať na určené miesto. Absolútna voľnosť je pre Mirror's Edge Catalyst obrovské plus, ktoré hre otvára nové možnosti a posúva ju o úroveň vyššie.

Hrateľná ukážka z pre-alpha verzie hry, ktorá nám bola predvedená počas Gamescomu, obsahovala jednu príbehovú misiu, v ktorej Faith musela preskákať do centra Agricultural Division v budove Elysium. Informácie o úlohe jej podsúvala jedna z nových postáv - Noah, ktorý Faith počas celého priebehu misie radil spoza mikrofónu. Ešte predtým, ako sa vývojári vôbec pustili do akcie, ukázali 3D mapu mesta a opísali novinky s ňou spojené. Ak na mape označíte určité miesto, hra vám automaticky vygeneruje najbližšiu trasu, pričom berie ohľad na všetky predmety, tvary budov či napríklad ventilačné šachty. Ideálnu trasu však priamo v hre neuvidíte v podobe nevzhľadných gigantických šípok či obdobných útvarov, ale predmety a miesta, na ktoré máte vyskočiť, sa zafarbia do červena. Niečo podobné sme síce mohli vidieť aj v jednotke, no nie v spojení s otvoreným svetom. 

Súboje taktiež nezostali bez zmeny a Faith už napríklad neuvidíte držať v ruke zbraň. V ukážke sme mohli vidieť napínavý útek z budovy obkľúčenej miestnymi policajtmi, respektíve ozbrojenou ochrankou. V jednotke sme zbrane mohli nepriateľom zobrať a následne ich využiť proti nim. V Mirror's Edge Catalyst sa vývojári snažili o väčšiu rýchlosť a plynulosť akcie, a tak si v rýchlom tempe dokáže Faith bez žmurknutia oka a použitia výzbroje poradiť aj s ozbrojeným nepriateľom. Bez problémov zvláda šmýkanie, podliezanie, skákanie, odrážanie od stien či rýchle otočky s využitím okolitého prostredia, takže je len na vás, ako jej schopnosti využijete.

Počas prezentácie mali vývojári technické problémy so zvukom. Niekedy fungoval, niekedy nie, za čo sa autori aj viackrát ospravedlňovali, a zároveň bolo vidieť, že ich to skutočne mrzí. Dá sa povedať, že zvuk je synonymom pre atmosféru, hlavne ak je kvalitný. Z toho, čo sme ale mohli počuť, sa s ním tvorcovia skutočne pohrali a popri jemnom hudobnom sprievode je možné započuť množstvo detailov žijúceho mesta - zvuk vlaku či vtákov. Zvuk krokov Faith sa mení podľa materiálov, po ktorých kráča, no taktiež záleží na tom, v akom prostredí sa prechádza. Myslím, že grafickú stránku hry ani netreba opisovať. Čistý štýl futuristického mesta, v ktorom sa leskne snáď všetko, na čo narazíte, má jednoducho niečo do seba.

Mirror's Edge Catalyst uteká vpred s ľahkosťou Faith. Zatiaľ sa zdá, že sa nezastaví pred ničím a do cieľa dobehne úspešne. Už sa nám do prstov tlačila veta „v rekordnom čase", no to by predsa len nebolo celkom presné. Hovorí sa ale, že na dobré si treba počkať, a my si do  26. februára budúceho roka veľmi radi počkáme. 



napísal play3man 19.8.2015
Páči sa mi!
MIRROR'S EDGE CATALYST


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: EA / DICE
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 9. jún 2016
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19574)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk