DOOM 4 bol zrušený, pretože sa príliš podobal na Call of Duty |
Aké ďalšie dôvody stáli za tým, že sme sa štvorky nikdy nedočkali?
DOOM, tohtoročný reboot oldschoolovej strieľačky, prišiel 12 rokov po DOOM 3. Ešte pred ním tu však bol DOOM 4. Čo sa s ním stalo a prečo id Software vyhodili roky práce na pokračovaní trojky do koša?
DOOM 4 bol oznámený ešte v roku 2008 len preto, aby bol následne v roku 2011 zrušený, čím padli aj všetky predobjednávky dychtivých fanúšikov. V najnovšej epizóde dokumentov NoClip‘s DOOM zamestnanci z id Software uviedli, že projekt z roku 2008 pôsobil príliš ako ostatné strieľačky a iba trošku pripomínal sériu DOOM. Producent Marty Stratton dokonca nazval prvú verziu tohto projektu slovami Call of Doom. DOOM 4 sa teda podľa neho príliš podobal na Call of Duty a iné podobné strieľačky.
„Áno, bolo to oveľa bližšie k takýmto typom hier. Oveľa filmovejší, oveľa príbehovejší. Hru tvorilo oveľa viac znakov, ktoré pripomínali iné strieľačky, pričom k nim rozhodne môžem zaradiť aj zasadenie, keďže sa DOOM 4 odohrával na Zemi. Jednoducho sa to nehralo ako DOOM. Bola to oveľa scriptovanejšia skúsenosť, kde sa hráči kryli za prekážkami a bojovali so zombies.
Osobne som hru vôbec nevnímal ako DOOM a myslím, že veľa z nás očakáva alebo aspoň dúfa, že sa pri hraní hry DOOM bude cítiť tak, akoby hral hru DOOM a nie niečo iné,“ hovorí Marty Stratton. Tu ho dopĺňa kreatívny riaditeľ DOOM 4 Hugo Martin, ktorý sa rozhodol, že sa tejto hry proste chce zbaviť:
„Bolo to oveľa realistickejšie. Bolo to viac o globálnom dopade pekelnej invázie. Do konceptu, ktorý vám opisujem sme išli pravdepodobne len preto, že sme chceli preskúmať aj túto rovinu. Ale výsledkom nebola DOOM hra. Kvôli tomu, aby sme priniesli väčší príbeh, by sme museli obetovať značku DOOM“
Obaja zamestnanci id Software sa však zhodli, že zrušený DOOM 4 bol skvelý, aj keď nie práve DOOM, čím u nich toto pokračovanie stratilo hodnotu. Preto je škoda, že sme hru nikdy nevideli možno pod iným názvom ako DOOM.
Update: Druhá časť dokumentu je už online:
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Sam Altman z OpenAI hovorí, že jeden príkaz v ChatGPT spotrebuje pätnástinu čajove 38
- The Witcher 3 by mal dostať nové DLC 65
- RECENZIA: Mario Kart World 106
- Článok: Nintendo Switch 2 54
- Harry Potter seriál už obsadil Malfoyovcov 38
- Nové mega zľavy spustené 37
- Článok: Dnes by Dead Space nedostal zelenú - vydavatelia sa boja riskovať 17
- RECENZIA: The Alters 26
- MindsEye podľa očakávaní kvalitou neohúrilo 73
- PlayStation Plus Premium a Extra predstavilo júnové hry 17 zobraziť viac článkov >