Advertisement

Podľa manažérky Microsoft Studios singleplayer hry nezomierajú, ale ich ekonomická stránka je zložitá

Shannon Loftis si nemyslí, že singleplayer hry vymiznú, len to budú mať stále ťažšie.

PC
Xbox One
pridal Gam_er 27.10.2017 o 12:20 pod hry
Podľa manažérky Microsoft Studios singleplayer hry nezomierajú, ale ich ekonomická stránka je zložitá

HRY > NOVINKY >

Zdá sa, že horúca téma okolo singleplayer hier, ktoré sú na ústupe v hernom svete neutícha. Po zrušení EA Visceral Studios sa k nej vyjadrili mnohé známe osobnosti herného priemyslu. Nedávno sme tu mali vyjadrenie dizajnéra nového Wolfensteina, ktorý si myslí, že tieto hry zomierajú kvôli tomu, že hráči po ich prejdení disk predávajú ďalej a štúdio či vydavateľ z toho nemajú nič, čo sa pri multiplayerovkách nedeje, alebo aspoň nie tak často. Najnovšie sa na túto tému vyjadrila Shannon Loftis manažerka Microsoft Studios, ktorá má opačný názor.

Hovorí, že singleplayer hry nie sú mŕtve, ale vývojári  stále viac narážajú na otázky o ich ekonomickej životaschopnosti. Zatiaľ čo je storytelling v hrách stále mimoriadne dôležitý, ekonomika singleplayer titulov je v dnešnej dobe komplikovaná, pretože herný priemysel sa neustále mení a vyvíja. 

„Vývoj hry je vo všeobecnosti o niekoľkých veciach. O poskytovaní niečoho, čo hráčom skrz hru chcete dať, o zážitkoch a o rozprávaní príbehu. Storytelling je a vždy bol pri vývoji hier kľúčovým faktorom,“ hovorí Loftis.

Ďalej zdôraznila, že existujú samozrejme silné príklady hier pre jedného hráča, medzi ktoré patria bez pochýb multiplatformovky ako Wolfenstein, Witcher 3, Fallout 4, či exkluzivity ako The Last of Us, Horizon Zero Dawn a veľký úspech zaznamenal aj Ori and the Blind Forest.

Požiadavky na kvalitnejšie herné zážitky môžu mať za následok veľký rozpočet na výrobu .Loftisová na margo toho tvrdí, že mnoho vydavateľov sa bojí do hry vložiť toľko peňazí, keď si nie sú istí tým, že sa im to vráti. Oveľa ľahšie je pre nich pripraviť produkt, akým je online multiplayerovka, pri ktorej majú potencionálny príjmový tok ešte predtým, než naplno začnú jej predaje. 

„Nemyslím si, že hry pre jedného hráča sú samo o sebe mŕtve. Myslím si, že ekonomika hry pre jedného hráča s kvalitným rozprávaním, dlho hernou dobou a vysokým rozpočtom sa trochu komplikuje. Hráči chcú viac poctivého vývoja, väčšiu vernosť a grafiku s vyšším rozlíšením.“

Loftisová na to nadviazala službou Xbox Game Pass, ktorá umožňuje za poplatok 10 dolárov mesačne získať prístup do knižnice so 100 hrami. Ide o predplatné na štýl Netflixu. Microsoft túto službu považuje ako jeden zo spôsobov, ako financovať hry pre jedného hráča.

Nové ekonomické trendy ďalej vysvetľuje na mikrotransakciách v AAA hrách. Napríklad to zapracoval aj aktuálny titul Middle-earth: Shadow of War, ktorý síce figuruje ako singleplayer hra, no obsahuje mikrotransakcie, čím sa stáva pre vydavateľa viac atraktívny. Všetko postup sa síce dá dosiahnuť aj normálnym hraním, no mikrotransakcie umožnia veci zrýchliť. Niektorí hráči to síce nazývajú ako zvláštne a čelí to kritike, no vývojári tento systém do hry integrujú preto, aby si ním zaistili ďalší príjmový tok a aby mal titul väčšiu šancu byť ziskový.

Podľa nej budú AAA hry pre jedného hráča aj naďalej existovať, hoci je možné, že sa stanú menej rozšírenými, alebo sa zmenia. Zároveň dodáva, že tieto hry miluje a snaží sa nájsť spôsob, ako by hráči mohli v jednej singleplayer hre zdieľať svoje zážitky medzi sebou. O niečo podobné sa snažia aj v pripravovanom titule Sea of Thieves. Ako príklad však Loftisová použila epizódu seriálu Game of Thrones s názvom Red Wedding, ktorá fanúšikov natoľko zaskočila a upútala, že sa stretli, diskutovali o nej a publikovali na YouTube svoje videá s reakciami.  


Páči sa mi! (+2)




Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#104


SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk