Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
Advertisement
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Novinka


Podľa manažérky Microsoft Studios singleplayer hry nezomierajú, ale ich ekonomická stránka je zložitá

pridal Gam_er 27.10.2017 o 12:20
PC
Xbox One
Podľa manažérky Microsoft Studios singleplayer hry nezomierajú, ale ich ekonomická stránka je zložitá


Zdá sa, že horúca téma okolo singleplayer hier, ktoré sú na ústupe v hernom svete neutícha. Po zrušení EA Visceral Studios sa k nej vyjadrili mnohé známe osobnosti herného priemyslu. Nedávno sme tu mali vyjadrenie dizajnéra nového Wolfensteina, ktorý si myslí, že tieto hry zomierajú kvôli tomu, že hráči po ich prejdení disk predávajú ďalej a štúdio či vydavateľ z toho nemajú nič, čo sa pri multiplayerovkách nedeje, alebo aspoň nie tak často. Najnovšie sa na túto tému vyjadrila Shannon Loftis manažerka Microsoft Studios, ktorá má opačný názor.

Hovorí, že singleplayer hry nie sú mŕtve, ale vývojári  stále viac narážajú na otázky o ich ekonomickej životaschopnosti. Zatiaľ čo je storytelling v hrách stále mimoriadne dôležitý, ekonomika singleplayer titulov je v dnešnej dobe komplikovaná, pretože herný priemysel sa neustále mení a vyvíja. 

„Vývoj hry je vo všeobecnosti o niekoľkých veciach. O poskytovaní niečoho, čo hráčom skrz hru chcete dať, o zážitkoch a o rozprávaní príbehu. Storytelling je a vždy bol pri vývoji hier kľúčovým faktorom,“ hovorí Loftis.

Ďalej zdôraznila, že existujú samozrejme silné príklady hier pre jedného hráča, medzi ktoré patria bez pochýb multiplatformovky ako Wolfenstein, Witcher 3, Fallout 4, či exkluzivity ako The Last of Us, Horizon Zero Dawn a veľký úspech zaznamenal aj Ori and the Blind Forest.

Požiadavky na kvalitnejšie herné zážitky môžu mať za následok veľký rozpočet na výrobu .Loftisová na margo toho tvrdí, že mnoho vydavateľov sa bojí do hry vložiť toľko peňazí, keď si nie sú istí tým, že sa im to vráti. Oveľa ľahšie je pre nich pripraviť produkt, akým je online multiplayerovka, pri ktorej majú potencionálny príjmový tok ešte predtým, než naplno začnú jej predaje. 

„Nemyslím si, že hry pre jedného hráča sú samo o sebe mŕtve. Myslím si, že ekonomika hry pre jedného hráča s kvalitným rozprávaním, dlho hernou dobou a vysokým rozpočtom sa trochu komplikuje. Hráči chcú viac poctivého vývoja, väčšiu vernosť a grafiku s vyšším rozlíšením.“

Loftisová na to nadviazala službou Xbox Game Pass, ktorá umožňuje za poplatok 10 dolárov mesačne získať prístup do knižnice so 100 hrami. Ide o predplatné na štýl Netflixu. Microsoft túto službu považuje ako jeden zo spôsobov, ako financovať hry pre jedného hráča.

Nové ekonomické trendy ďalej vysvetľuje na mikrotransakciách v AAA hrách. Napríklad to zapracoval aj aktuálny titul Middle-earth: Shadow of War, ktorý síce figuruje ako singleplayer hra, no obsahuje mikrotransakcie, čím sa stáva pre vydavateľa viac atraktívny. Všetko postup sa síce dá dosiahnuť aj normálnym hraním, no mikrotransakcie umožnia veci zrýchliť. Niektorí hráči to síce nazývajú ako zvláštne a čelí to kritike, no vývojári tento systém do hry integrujú preto, aby si ním zaistili ďalší príjmový tok a aby mal titul väčšiu šancu byť ziskový.

Podľa nej budú AAA hry pre jedného hráča aj naďalej existovať, hoci je možné, že sa stanú menej rozšírenými, alebo sa zmenia. Zároveň dodáva, že tieto hry miluje a snaží sa nájsť spôsob, ako by hráči mohli v jednej singleplayer hre zdieľať svoje zážitky medzi sebou. O niečo podobné sa snažia aj v pripravovanom titule Sea of Thieves. Ako príklad však Loftisová použila epizódu seriálu Game of Thrones s názvom Red Wedding, ktorá fanúšikov natoľko zaskočila a upútala, že sa stretli, diskutovali o nej a publikovali na YouTube svoje videá s reakciami.  





<<<Microsoft zhrnul svoje financie, hry mierne vzrástli
predchádzajúca novinka

Guerrilla hovorí o DLC Frozen Wilds, ktoré čoskoro dorazí do Horizon Zero Dawn, potvrdzujú nové skilly a zbrane >>>
nasledujúca novinka

Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Sector Herný magazín
sector magazin SECTOR Magazín
#99


PDF verzia


Flash verzia

Social Sector
Nové herné videá
Video: Past Cure - gameplay
Past Cure - gameplay
pridané 18.1. 2018discus1
Príspevky
Amy Hennig: Ľudia chcú príbehové hry, ale nev...
má ignore list nejaký limit ? takýmito individuami...
Ubisoft: PC je hlavnou platformou na inovácie...
ano ubi laskavo mi aspon odpovedajte na supporte k...
Nintendo predstavilo kartónové modely pre Swi...
dakedy sa zamyslam ze rozumnych ludi a zdrzanlivyc...
Fox kupuje Cold Iron štúdio, bude pracovať na...
to ano. aj ked ja som mal radsej deus ex 1 ako sys...
Fox kupuje Cold Iron štúdio, bude pracovať na...
covenant bol vysvetlený a ukázaný s neskutočného m...
Amy Hennig: Ľudia chcú príbehové hry, ale nev...
nechapem co furt bojuju s hw? krista sak 95per fir...
Nintendo predstavilo kartónové modely pre Swi...
robil na poli a skoncil na sectore s hejtmi...akoz...
Mimic Hunter - Are you ready, Hunter?
podobnost cisto nahodna s nebulusomhttp://www.yout...
Amy Hennig: Ľudia chcú príbehové hry, ale nev...
tak nároky hráčov na kvalitu zpracovania hier je v...
Ubisoft: PC je hlavnou platformou na inovácie...
znoska hluposti, dobre to vies, kedze sam fungujes...
Ubisoft: PC je hlavnou platformou na inovácie...
to o com hovorim je, ze hearthstone stoji podstatn...
Ubisoft: PC je hlavnou platformou na inovácie...
no presne toho sa bojim, prehrievanie atd. ja mam ...
Underworld Ascendant - PAX South trailer
tak toto je potesujuca sprava, nostalgia jak svina...
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk