Autor World War Z hovorí o exkluzivite pre Epic Store |
World War Z je už v predaji na Epic Store a autori sa vyjadrili o dôvodoch tohto kroku.
World War Z bol jednou z prvých exkluzivít ohlásených pre Epic Store a šéf Saber Interactive a spoluzakladateľom firmy Matthew Karch sa vyjadril k tomuto kroku bližšie.
Karch vysvetľuje, prečo musí Epic získavať exkluzivity. Totiž ak by Epic Store exkluzivity nemal, hráči by nemali dôvod kupovať si hry u nich. Musia si takto vybudovať platformu. Je to rovnaké ako pri konzolách, musia mať exkluzivity, aby hráči mali dôvod prísť na ich platformu, aspoň pokým si nevybudujú dostatočne veľkú masu používateľov, ktorí ju budú používať.
Myslí si, že Tim Sweeney je najpriateľskejší k vývojárom z celého herného priestoru. Prakticky buduje platformu, ktorá nie je o peniazoch, ale o tom, aby zmenil herný biznis. To, že všetky platformy si berú 30%, nie je to náhoda. Preto si povedal, že teraz, keď má peniaze, tento systém zmení a dá vývojárom viac.
Berie len 12% od vývojárov a prinúti tak aj ostatné platformy, aby to nasledovali. Niektoré to už aj robia. Karch sa pýta, prečo by na takýto store nešiel. Mohol by stratiť predaje? Možno by predal menej, ale možno nie. Metro Exodus si viedlo veľmi dobre napriek veľkej negatívnej odozve.
On ako vývojár, ktorý platí 30 centov z každého dolára platforme, na ktorej má hru, a to z hry, ktorú vyvíjal 5 rokov a minul na ňu 20 miliónov dolárov. Je to ťažké stráviť. Ale myslí si, že hry sú všeobecne predražené. Myslí si, že 60 dolárové hry sú také drahé hlavne pre tých 30%, ktoré musia odvádzať majiteľovi platformy, plus ďalších 30-40%, ktoré idú na marketing.
K tomu hovorí, že ak dáte hru teraz na Steam, stratíte sa. World War Z by tam bolo medzi novými hrami týždeň alebo dva, a ak sa by nepredával tak ako dúfajú, stratil by sa v algoritme Steamu. Bol by niekde dole, kde by ho nikto nevidel. Pri Epicu majú väčšiu šancu na viditeľnosť, pretože svoj store ručne spravujú. Majú tak väčšiu šancu zarobiť viac a zároveň mohli znížiť cenu o 15% oproti tomu, aká by bola na Steame.
Matthew Karch nakoniec hovorí, že vie, že negatívna odozva na Epic Store pramení z toho, že ľudia sú zvyknutí na jedno miesto, kde nakupujú, ale konkurencia je dobrá, status quo je zlé a je rád, že Epic tlačí na zmenu.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 78
- Do nového Múmia filmu sa vráti Brendan Fraser a Rachel Weisz 45
- RECENZIA: Painkiller 26
- Plánujete kúpiť štvorkolku? Čo takto osemvrtuľovku Jetson One? 20
- Amech roky vedel, že jeho teplovodivá pasta SGT-4 poškodzuje chladiče a procesory 39
- Aké ceny teraz majú grafické karty? 41
- OLED monitory sú už v cenách pod 500 eur 154
- Novembrové hry 31
- Ako vyzerá GTA IV s path tracingom cez RTX Remix? 31
- Photoshop dostal silnú bezplatnú konkurenciu - Affinity balík je zadarmo 28 zobraziť viac článkov >













